رونمایی سامسونگ از تلویزیون 88 اینچی مبتنی بر Quantom-dot

0 1,412

سامسونگ و ال‌جی دو کمپانی مقیم کره جنوبی، همواره از پیشتازان ساخت نمایشگر‌های مختلف بوده و هستند. هر دو شرکت طی سال‌های اخیر موفق شده‌اند تا بخش قابل توجهی از سهم بازار را به خود اختصاص دهند و از این رو هیچ تمایلی برای از دست دادن جایگاه خود ندارند.

سامسونگ در خلال نمایشگاه IFA از یک تلویزیون 88 اینچی مبتنی بر فناوری Quantom-dot رونمایی کرد که در نوع خود بزرگ‌ترین نمایشگر خانگی تا به این لحظه است. مایکل زولر رئیس بخش نمایشگرهای این کمپانی در باره این نوع تلویزیون‌ها می‌گوید: ”پیدایش نسل بعدی نمایشگرهای خانگی ریشه در ذرات حیرت انگیز دارند. از این رو واژه ذرات را به کار می‌برم چون که هر یک ابعادی به اندازه چند اتم دارند و ذرات کوانتومی نامیده می‌شوند. بدون شک تحولی که در نمایشگرها به دنبال آن هستیم تنها به لطف Quantom-dot محقق خواهد شد.“

QUA

وی در ادامه اینچنین می‌گوید: ”در سال‌های نه چندان دور نمایشگرهای ال‌سی‌دی به بازار معرفی شدند و اندکی بعد نیز OLED‌ها بازار را به قبضه درآورند. اکنون زمان آن رسیده که تلویزیون‌های Quantom-dot بازار این محصولات را در دست بگیرند“

تلویزیون‌های جدید سامسونگ در 19 مدل و در ابعاد 43 تا 88 اینچ راهی بازار خواهند شد. همان‌گونه که احتمالا می‌دانید یکی از مزیت‌های اصلی این نوع از نمایشگرها، نمایش بیشتر رنگ‌ها (بیش از 1 میلیارد رنگ) بوده و همچنین میزان روشنایی آن‌ها به میزان قابل توجهی نسبت به نسل‌های قدیمی افزایش است. علاوه بر این مسئله مصرف انرژی همواره مورد توجه سازندگان پیشرو قرار دارد و طبق انتظار، تلویزیون‌های Quantom-dot برق کمتری مصرف می‌کنند و از این رو بسیار مقرون به صرفه هستند. همچنین این کمپانی کره‌ای عمر مفید این نمایشگرهای خود را تا بیش از 10 سال تضمین می‌کند.

QUANT

از آنجایی که این نمایشگرها از ویدئوهای HDR (داینامیک رنج بالا) پشتیبانی می‌کنند، این شرکت قراردادی با Netflix منعقد کرده است تا خریداران این تلویزیون‌ها قادر به تماشای محتوای 4K HDR باشند که البته در حال حاضر تعداد این نوع ویدئوها بسیار اندک است. با این وجود می‌تواند تجربه کاملا متفاوتی را خلق کند.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.