سامسونگ یک حافظه SSD جیبی با ظرفیت ۲ ترابایت معرفی کرد

1 1,076

سامسونگ در سال‌ اخیر از حافظه‌های SSD قابل حمل خود پرده برداشت. حال این شرکت رخداد CES را برای رونمایی از نسل جدید این حافظه‌ها مناسب دیده و حافظه SSD قابل حمل و در واقع جیبی خود با نام Portable SSD T3 را معرفی کرد.

حافظه SSD T3 از لحاظ ساختاری و مکانیزم عملکرد شباهت زیادی به SSD T1 داشته و سامسونگ از فناوری V-NAND در آن بهره گرفته که سرعت خواندن و ذخیره‌سازی اطلاعات بر روی آن را به ۴۵۰ مگابایت بر ثانیه می‌رساند. با این وجود که T3 به میزان قابل توجهی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از T1 است، ولی با این اوصاف هنوز هم به راحتی درون جیب جای می‌گیرد. مزیتی که T3 نسبت به T1 از آن بهره‌مند است، ظرفیت‌های متنوع و بیشتر آن بوده که شامل ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایت و همچنین ۱ و ۲ ترابایت است.

T3_001_Front_Silver2

T3 در برابر ضربه مقاوم است و علاوه بر USB 2.0، از USB 3.1 و USB Type-C نیز پشتیبانی می‌کند که استفاده از آن را برای تقریباً تمام دیوایس‌های موجود مانند کامپیوترها، لپ‌تاپ‌ها، اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها امکان‌پذیر می‌کند. ضمناً لازم به اشاره است که حافظه SSD T3 کدگذاری پیشرفته اطلاعات را به روش AES 256-Bit انجام می‌دهد که می‌تواند خیال کاربران را از بابت امنیت اطلاعات ذخیره شده بر روی این حافظه آسوده کند. به همراه T3 یک اپلیکیشن اندرویدی نیز وجود دارد که از طریق گوشی موبایل خود می‌توان رمز عبور آن را عوض کرده و میزان فضای خالی حافظه SSD را مشاهده کرد.

T3_005_L-Perspective_Silver2

gsmarena_003

از قرار معلوم این حافظه SSD قرار است از ماه بعد در آمریکا، چین، کره و برخی کشورهای اروپایی عرضه شود و پس از مدتی نیز به سایر کشورها راه یابد. البته اصلاً انتظار نمی‌رود که T3 قیمت ارزانی داشته باشد به‌ویژه اینکه ظرفیت‌های بیشتر آن مانند ۱ و یا ۲ ترابایت را مدنظر داشته باشید.

1 نظر
  1. شهاب می‌گوید

    آیا با توجه به اینکه دی ماه 94 معرفی شده الان که سال 96 هست به کشور ما رسیده؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.