انتظار می‌رود Galaxy S8 سامسونگ با فریم‌ریت ۱۰۰۰ فیلم‌برداری کند

0 1,484

تنها چند هفته به رونمایی از جدیدترین گوشی موبایل سامسونگ یعنی گلکسی S8 زمان باقی‌ است و طبق اخبار درز کرده از منابع معتبر، تقریباً تائید شده است که این گوشی از یک دوربین با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. اما روز گذشته اطلاعات جدیدی از ویژگی‌های دوربین این گوشی در فضای وب منتشر شده است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به تصویرگری با موبایل بسیار جذاب باشد. آن‌طور که احتمال می‌رود، این گوشی قادر به رکورد ویدئوهایی با سرعت ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه خواهد بود که امکان خلق ویدیوهای سوپر اسلوموشن تا ۳۳ برابر کندتر از سرعت واقعی را به کاربران این دیوایس می‌دهد.

این بدان معناست که سرعت فیلم‌برداری این دوربین تقریباً ۴ برابر سرعت فیلم‌برداری پرچم‌دار فعلی این کمپانی یعنی Galaxy S7 خواهد بود. البته شرکت سونی نیز سابق بر این با معرفی گوشی‌های Xperia XZs و XZ Premium از قابلیتی مشابه رونمایی کرده بود. گوشی‌های نام‌برده‌ی سونی قادر به رکورد ویدئو با فریم‌ٰریت ۹۶۰ در رزولوشن 720p هستند. در گزارش‌های SamMobile آمده است که سامسونگ از تکنولوژی مشابه سونی برای پیاده‌سازی این قابلیت استفاده خواهد کرد و با تجهیز کردن حسگر Galaxy S8 به یک حافظه DRAM، ظرفیت بافر دوربین این گوشی را افزایش خواهد داد. به نظر می‌رسد سامسونگ قصد ندارد تا در حال حاضر به جمع کمپانی‌های توسعه‌دهنده‌ی دوربین‌های دوگانه در گوشی‌های هوشمند بپیوندد و افزایش فریم‌ریت فیلم‌برداری و به طبع آن امکان پردازش و تولید ویدیوهای سوپر اسلوموشن را کاربردی‌تر از Dual-Camera می‌داند.

همچنین جزئیات دیگری که SamMobile از دوربین کهکشانی‌‌های جدید سامسونگ فاش کرده آن است که این کمپانی هیچ تصمیمی مبنی بر استفاده از حسگرهای سونی در قلب گوشی‌های جدیدش ندارد و به احتمال زیاد از حسگری برای دوربین این گوشی‌ها بهره خواهد گرفت که توسط خود سامسونگ توسعه یافته است.

ضمناً پیش‌بینی می‌شود که علاوه بر یک دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی در قاب جلویی گلکسی اس8، یک حسگر ۳.۷ مگاپیکسلی برای اسکن چهره کاربر نیز در کنار دوربین دوم تعبیه گردد که برای قفل‌گشایی گوشی موبایل از این طریق کاربرد دارد.

حال نظر شما چیست؟
آیا دوربین دوگانه کاربردی‌تر خواهد بود یا قابلیت سوپر اسلوموشن؟ یا شاید هم هر دو در کنار هم…

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.