مقایسه دو پرچمدار: S7 در برابر S7 Edge

0 1,697

در خبرها خواندید که سامسونگ در نمایشگاه MWC2016 دو پرچمدار جدید خودش را معرفی کرد. کهکشانی‌های جدید سری S7 شامل یک نسخه S7 و یک نسخه S7 Edge می‌شوند که علی‌رغم اینکه با هم معرفی شدند، اما کاملاً متفاوت‌اند. پیش‌تر مقایسه گوشی S7 سامسونگ را با iPhone 6S خواندید. اکنون قصد داریم این دو مدل سامسونگ را با هم مقایسه می‌کنیم تا ببینیم سامسونگ در این دو مدل پرچمدار خودش چقدر متفاوت عمل کرده است.

طراحی و نمایشگر

Samsung-Galaxy-S7-vs-S7-Edge (1)

اگر کناره‌های نمایشگر Galaxy S7 Edge دارای آن منحنی مخصوص نبود، تصور می‌کردید که سامسونگ با زدن یک عصای جادویی به S7، اندازه نمایشگر 5.1 اینچی آن را بزرگ‌تر کرده تا تبدیل به S7 Edge با نمایشگر 5.5 اینچی شود! این دو مدل واقعاً شبیه هم ساخته شده‌اند و شباهت بسیار زیادی هم به مدل قبلی خود یعنی S6 دارند. S7 Edge با ابعاد 150.9×72.6 در برابر S7 با 142.4×69.6 میلی‌متر، کشیده‌تر و پهن‌تر است. ولی ضخامت آنها واقعاً تفاوتی با هم ندارد (7.9 در برابر 7.7 میلی‌متر در حد یک مو فرق می‌کنند).

در پشت هر دو گوشی از صفحه شیشه‌ای استفاده شده که بسیار مستعد جذب اثر انگشت هستند. لبه‌های هر دو گوشی نیز با یک انحنای بسیار نرم به کناره‌ها خم می‌شوند و حالتی بسیار خوش‌دست به گوشی می‌دهند.

اما نکته مهم درباره صفحه نمایش است: به جز ابعاد فیزیکی 5.1 در برابر 5.5، هیچ تفاوتی با هم ندارند و رزولوشن 2560×1440 آنها با هم یکسان است.

Android 6 و TouchWiz جدید

Samsungs-Android-6-Marshmallow-based-TouchWiz

سامسونگ با اندروید مارشمالو جدید رابط کاربری TouchWiz خودش را هم تغییر داده است، اما تفاوت این رابط کاربری با مدل‌های قبلی چندان به چشم نمی‌آید. این رابط  در هر دو گوشی یکسان است و از تفاوت‌های مهم این رابط کاربری جدید می‌توان به تغییر در بخش اعلانات اشاره کرد. اما مهم‌ترین تغییر بهبود مصرف باطری است که سامسونگ تبلیغات زیادی را پیرامون آن انجام داده است. به لطف صفحه نمایش AMOLED که امکان کنترل جداگانه هر کدام از پیکسل‌های صفحه نمایش را به گوشی می‌دهد، این صفحه نمایش می‌تواند برخی اعلانات را به طور پیوسته روی صفحه نشان دهد . این قابلیت جدید که always-on display نام دارد در هر دو گوشی یکسان است.

مهم‌ترین تفاوت در صفحه نمایش این دو گوشی به لبه خمیده S7 Edge برمی‌گردد که رابط کاربری می‌تواند با نمایش دو ردیف آیکون نرم‌افزارهای مختلف در آن، دسترسی به میان‌برهای نرم‌افزارهای مختلف را ساده‌تر کند. نکته مهم اینکه تمامی برنامه‌های نصب شده می‌توانند از این بخش Edge استفاده کنند.

پردازنده و کارآیی
Samsung-Galaxy-S7-vs-S7-Edge (3)

هر دو گوشی از پردازنده Snapdragon 820 استفاده می‌کنند و تفاوتی از لحاظ کارآیی و سرعت با همدیگر ندارند. همچنین در هر دو گوشی از رم LPDDR4 با ظرفیت 4 گیگابایت استفاده شده و دارای حافظه داخلی 32 گیگابایت هستند. البته در برخی از کشور‌ها نسخه 64 گیگابایتی هم به فروش می‌رسد. دقت داشته باشید که سامسونگ برای حافظه‌های این دو گوشی از UFS 2.0 استفاده کرده که نسبت به حافظه‌های NAND که در S6 به کار گرفته بود سریع‌تر است.

دوربین

Samsung-Galaxy-S7-vs-S7-Edge (2)

دوربین هر دو گوشی دقیقه یکسان است. حسگر 12 مگاپیکسلی، با بزرگ‌ترین ابعاد سلول‌های حسگر و بازترین دیافراگم (f/1.7) که تابه‌حال روی دوربین‌های Galaxy سامسونگ قرار گرفته است. بنابراین هر دو دوربین می‌توانند در نور کم عالی عمل کنند. ضمناً برای کاهش لرزش دست، هر دو دوربین مجهز به لرزش گیر نوری شده‌اند.

هر دو دوربین می‌توانند با رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه عکاسی کنند.

باطری

طبیعتاً وقتی نمایشگر این دو گوشی متفاوت است، می‌بایست باطری آنها نیز بسته به اندازه گوشی تغییر کند. باطری S7 با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر و باطری S7 Edge با ظرفیت 3600 میلی‌آمپر ساخته شده‌اند. هر دو گوشی از طریق درگاه microUSB شارژ می‌شوند و باطری آنها از بدنه جدا نمی‌شود.

خلاصه

Samsung-Galaxy-S7-vs-S7-Edge (3)

امکانات این دو گوشی بسیار به هم نزدیک است و در واقع یک مدل با اندازه‌های متفاوت به شمار می‌آیند. تفاوت‌های مهم این دو در حجم باطری، قابلیت استفاده از Edge یا لبه برای رابط کاربری و طبیعتاً صفحه نمایش بزرگ‌تر است. اگر از گوشی‌تان برای دیدن فیلم و وب‌گردی زیاد استفاده می‌کنید، احتمالاً نسخه Edge بیشتر مناسب شماست، در غیر این صورت می‌توانید نسخه S7 عادی را بگیرید که احتمالاً حمل و نگهداری آن برایتان ساده‌تر است.

 

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.