دوربین Canon EOS 5D Mark IV کجاست؟

2 1,660

یکی از دوربین‌هایی که خیلی‌ها را منتظر نگاه‌داشته، همین EOS 5D Mark IV است. خوشحال بشوید یا نه، خط تولید دوربین‌های 5D تقسیم شده است: دو دوربین 5DS و 5DS R و یک دوربین 5D Mark IV. گویا قرار است در چند هفته آینده یکی از این دوربین‌ها یا حتی هر سه به صورت رسمی معرفی شوند. در این پست به مشخصات درز کرده از دوربین‌ها‌ و لنز‌های جدید کانن می‌پردازیم.

Canon-EOS-5DS-camera

تصویر فوق اولین تصویر درز کرده از دوربین Canon EOS 5DS با حسگر فول فریم و تفکیک‌پذیری 6 / 50 میلیون پیکسل است. دوربین دیگر یعنی 5DS R بدون فیلتر پایین گذر (Low-Pass Filter) خواهد بود. بدنه دوربین (5DS) از آلیاژ منیزیم و مقاوم به نفوذ گردوغبار است. پردازشگر دوربین شامل دو پردازشگر DIGIC6 بوده و قابلیت عکاسی پی‌درپی 6 فریم بر ثانیه را دارد. حساسیت (ISO) در محدوده معمول 100 تا 6400، 61 نقطه برای فوکوس خودکار، سیستم فوکوس خودکار iTR، سبک جدید عکاسی Fine Details، حالت‌های عکاسی Time-lapse, Interval و Bulb و درنهایت حسگر مادون قرمز Photometery از دیگر مشخصات این دوربین است.

اما برای دوربین EOS 5D Mark IV، خبرهای رسیده حاکی از آن است که این دوربین بیش‌تر برای عکاسی در نورکم و عکاسی ورزشی بهینه شده و گویا اولین دوربین کانن با قابلیت فیلم‌برداری 4K است.

محصول دیگر کانن لنز واید با دیافراگم f/4L و فاصله کانونی 11-24 میلی متر است. این لنز مقاوم به نفوذ آب و گردوغبار بوده و دارای پوشش‌های جدید Subwavelength Structure Coating و Air Sphere Coating برای کاهش میزان شبح‌وارگی (Ghosting) و تشعشعات ناخواسته (Flare) است. پوشش فلورین برای جلوگیری از لک‌شدن و سهولت در تمیزکردن لنز را نیز نباید فراموش کرد. قیمت این لنز در حدود 3000 دلار خواهد بود.

11-24

2 نظرات
  1. حمید می‌گوید

    البته اولین دوربین کانن با قابلیت تصویر برداری 4k دوربین 1d-c بود!

  2. Ali می‌گوید

    سلام،بی زحمت هر موقع این دوربین وارد دبی شد اینجانب را مطلع کنید ممنون
    Ali.goob@gmail.com

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.