Roundme پانورامای 360 درجه

1 2,196

یکی از جالب‌ترین سرویس‌های عکس روی اینترنت از نظر من سرویس Round.Me است. این سرویس اینترنتی به شما امکان می‌دهد در مکان‌هایی حضور یابید که شاید هیچوقت در خواب هم نمی‌بینید که بتواند آنها را از نزدیک ببینید. Roundme یک سرویس عکس 360 درجه از نقاطی است که عکاسان در سرتاسر دنیا، تصاویر پانورامای 360 درجه آنها را تهیه کرده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند که یک سفر مجازی به آنجا داشته باشید. موزه‌ها، دانشگاه‌ها، میادین، اماکن توریستی، جاده‌ها و حتی نمایشگاه‌ها و پارک‌ها، همگی در این سایت قابل جستجو و بازدید هستند. کافیست جایی را که دوست دارید از نزدیک ببینید انتخاب کنید و با زدن یک کلیک به آنجا وارد شوید.

اما سرویس اینترنتی Roundme تنها محدود به وب‌سایت نمی‌شود. این وب‌سایت یک نرم‌افزار مخصوص iOS هم دارد که با نصب آن روی تلفن همراه یا تبلت خودتان می‌توانید با اتصال به اینترنت، سفر مجازی‌تان را آغاز کنید. این سرویس تنها برای نشان دادن تصویر نیست. بلکه در هر مکان می‌توانید HotSpotهایی را ببینید که در نقش راهنمای توریستی، توضیحات هر قسمت را به شما نشان می‌دهند و نقش تور لیدر را بازی می‌کنند. نکته مهم اینکه این نرم‌افزار رایگان است و به همین دلیل روش بسیار ارزان‌قیمتی برای جهانگردی به حساب می‌آید.

Roundme (1)

اگر شما هم علاقمند شدید که اماکن دیدنی اطراف خودتان را به علاقمندان در سرتاسر جهان معرفی کنید، در این برنامه می‌توانید از این برنامه برای عکاسی 360 درجه استفاده کنید یا عکس‌هایی را که با دوربین‌های دیگر تهیه کرده‌اید روی سرویس اینترنتی Roundme آپلود کرده و آن در اختیار عموم قرار دهید. این سرویس هم اکنون به طور کامل با سرویس واقعیت مجازی گوگل که با استفاده از Google Cardboard قابل استفاده است و همچنین هد ست Ziess VR One هماهنگ است و می‌توانید تصاویر سه بعدی Roundeme را روی این عینک‌های واقعیت مجازی مشاهده کنید. در ویدئوی زیر استفاده از این سرویس را با هد ست واقعیت مجازی گوگل مشاهده می‌کنید.

اما دلیل معرفی این سرویس صرفا سرگرمی نیست. اخیرا برخی شرکت‌های تجاری شروع به استفاده از Roundme کرده‌اند تا بواسطه بازدید کنندگان زیادی که دارد، دفاتر و فضای تجاری خودشان، نمایشگاه‌هایی را که شرکت می‌کنند یا حتی دکوراسیون‌هایی را که اجرا کرده‌اند به نمایش بگذارند.

Roundme (3)

نمایش این تور مجازی تنها برای آشنایی بازدید کنندگان با رزومه یک شرکت تجاری نیست. این روز‌ها، رستوران‌ها، تورهای مجازی، هتل‌ها، موزه‌ها و سایر اماکن سیاحتی به مشتریان خود این امکان را می‌دهند که قبل از استفاده، با این سرویس نگاهی به محیط این اماکن بکنند. اما خود این تجارت‌خانه‌های کوچک هم به عنوان یک مشتری یا کارفرمای خوب برای این سرویس، فرصت مناسبی را در اختیار عکاسان قرار می‌دهند تا با تهیه این تصاویر، از هنر خودشان کسب درآمد داشته باشند.

Roundme (4)

البته برای گرفتن عکس‌های پانورامای 360 درجه حرفه‌ای، دیگر نمی‌توان تنها از یک تلفن همراه یا حتی یک دوربین عکاسی عادی استفاده کرد. برای انجام چنین پروژه‌هایی در سطح حرفه‌ای می‌بایست از تجهیزات حرفه‌ای استفاده کنید. استفاده از سه‌پایه‌های حرفه‌ای، بال‌هد‌ های مخصوص عکاسی پانوراما، لنز‌های باکیفیت و دوربین‌های فول‌فریم به منظور کنترل نویز، از ملزومات چنین پروژه‌هایی هستند.

Roundme (5)

در بخشی از سایت به نام People، می‌توانید نام کاربرانی را که فعالیت بیشتری دارند و عکس‌های آنها بیشترین بازدیدها را داشته است ببینید. مطمئنا اگر نام یک عکاس در این بین قرار بگیرد، احتمال اینکه سفارش‌های کاری بهتری از سرتاسر دنیا دریافت کند افزایش می‌یابد.

1 نظر
  1. حامد می‌گوید

    ممنون از معرفی.میخواستم بدونم چطوری میتونیم عکس های خودمونو توی این نرم افزار باز کنیم؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.