ریکو WG-M2 دوربین اکشن 4K دوست داشتنی و کارآمد!

0 1,850

 پیش از این دوربین‌های اکشن و مقاوم دسته‌ای از دوربین‌های بودند که علاوه بر استفاده خانگی قابلیت استفاده در شرایط سخت را داشتند، اما در حال حاضر دوربین اکشن تبدیل به نوعی خاصی از دوربین‌ها شده‌اند  که مختص شرایط خاص ساخته می‌شوند.

دوربین‌هایی مقاوم و کوچک که بدون قاب محافظ هم دارای توانایی‌های خاص هستند و فرم طراحی خاص خود را دارند. گرچه گوپرو شناخته‌شده‌ترین نام در این بخش از بازار دوربین‌هاست اما رقابت به حدی جدی شده که  علاوه بر شروع به کار برندهای جدید سازنده‌ی دوربین اکشن، برندهای بزرگی مثل  سونی، کداک، پولاروید، شیائومی و ریکو هم وارد میدان شده‌اند.

WG-M2_orange_2-Editar-1024x535

ریکو شرکت ژاپنی است که تجربه موفق ساخت دوربین WG-M1 را پشت سر گذاشته و هم‌اکنون جدیدترین مدل دوربین اکشن خود را بانام WG-M2 معرفی کرده است. جانشین مدل قبلی همچنان وزن کم و طراحی تقریباً مشابهی با آن دارد که با توجه به خاص و کارا بودن مدل قبلی یک مزیت محسوب می‌شود. سنسور آن‌هم از نوع 1/2.3” CMOS است و بزرگ‌ترین ویژگی آن تصویربرداری 4K با سرعت مناسب 30 فریم بر ثانیه است که با توجه به نمایشی بودن تصویربرداری 4K برخی از تازه واردهای بازار و ثبت تعداد فریم کم در این ابعاد، بسیار خوب به نظر می‌رسد.

اگر دقیق‌تر به جزئیات  نگاه کنیم می‌بینیم که حقیقتاً یک گام رو به جلو بوده است. این مدل قابلیت تصویربرداری تا عمق 20 متری تا حداکثر 2 ساعت را داراست که نسبت به رقم حدوداً 10 متری مدل قبلی یک پیشرفت واقعی به شمار می‌رود. این ارقام در مقایسه با برخی مدل‌های رقیب شاید کم به نظر برسد، اما فراموش نکنید که ریکو بدون استفاده از قاب محافظ و لوازم جانبی این ارقام را به ثبت رسانده است و این همان چیزی ست که مدل قبلی را هم از دیگر رقبا متمایز می‌ساخت. تنها بخش محافظ جداشونده‌ی این دوربین، محافظ لنز آن است که برای یک دوربین غیر اکشن هم یک مورد معمول به حساب می آید. ضمناً این مدل 40% کوچک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی است و تنها 136 گرم وزن دارد.

ricoh-introduces-4k-wg-m2-rugged-action-camera_1

قابلیت تصویربرداری در دمای منفی 10 درجه سانتی‌گراد، ضدضربه بودن و مقاومت در هنگام سقوط از ارتفاع 2 متری از دیگر توانایی‌های این دوربین هستند.

لنز واید این دوربین یک زاویه‌ی باز 204 درجه‌ای را پوشش می‌دهد که بسیار خوب به نظر می‌رسد. امکان ضبط صدا از طریق میکروفن‌های استریو و تصویربرداری FullHD با سرعت 60 فریم بر ثانیه و HD به‌صورت 120 فریم از دیگر قابلیت‌های WG-M2 هستند. دیگر نکته‌ی جالب در مورد تصویربرداری 4K این دوربین، بیت ریت حدود  100 Mbps آن در باکیفیت‌ترین حالت است.

ابعاد عکس‌های این دوربین 8 مگا پیکسل است و سرعت عکاسی پیاپی آن هم هشت فریم در ثانیه است. امکان کاهش زاویه‌ی لنز از 204 تا 150 و امکان چرخش تصویر در حال ضبط تا 90 درجه برای رسیدن به زاویه درست (پس از نصب دوربین روی سطح ثابت) از آن دسته از ویژگی‌های خاصی هستند که می‌توانند مهم‌ترین دلیل انتخاب ریکو توسط مشتریان باشند.

دارا بودن Wi-Fi داخلی و امکان کنترل دوربین از طریق ابزارهای دارای سیستم‌عامل اندروید و iOS هم اکنون از مواردی است که نداشتنش عجیب‌تر از داشتنش به نظر می آید و حتی ریکو WG-M2 با وجود دارا بودن صفحه‌نمایش 1.5 اینچی و چند کلید کنترلی جداگانه به آن مجهز است.

DSC_1222

باتری این دوربین از نوع لیتیوم یونی است که با شارژ کامل پاسخگوی هشتاد دقیقه تصویربرداری با بالاترین کیفیت خواهد بود. مدت شارژ کامل این باتری 2 ساعت و 17 دقیقه اعلام شده است.

به نظر می‌رسد ریکو برای WG-M2 کم نگذاشته و هرچه که در توانش بوده برای طراحی آن انجام داده، اما برای اطمینان از وجود جزئیات قابل حدس هم باید گفت این دوربین اکشن مجهز به درگاه‌های micro-USB و micro-HDMI است، از کارت‌های حافظه microSD/SDHC/SDXC پشتیبانی می‌کند و قادر به تصویربرداری تایم‌لپس 30، 60 و 150 بار سریع‌تر از حالت عادی است، در هنگام تصویربرداری 7 افکت قابل انتخاب در اختیار کاربر قرار می‌دهد و قطعاً دارای قابلیت‌های بیشتر دیگری است که در اینجا ذکر نشده!

قیمت این دوربین جالب و کارآمد برای کسانی که آن را پیش‌خرید کرده‌اند کمتر از 300 دلار تمام شده و پیش‌بینی می‌شود مثل مدل قبلی به موفقیت خوبی دست بیابد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.