دوربین‌های جدید از پنتاکس و ریکو

0 1,327

پنتاکس و ریکو نیز دوربین‌های جدیدی را در نمایشگاه فوتوکینا عرضه کرده‌اند. این دوربین‌ها مانند سابق، دارای حال و هوایی کاملاً متفاوت با دوربین‌های برند‌های دیگر هستند.  ازآنجاکه ریکو، پنتاکس را خریده است، دوربین‌های جدید با برند‌های ریکو و پنتاکس را در یک پست بررسی می‌کنیم.

IMG_0052

 دوربین Pentax K-S1

K-S1_black

این دوربین از حسگر با تفکیک‌پذیری 20 میلیون پیکسل بهره‌برده و دارای بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته دوربین عالی K-3 است. اندازه حسگر این دوربین APS-C بوده و از پردازشگر PRIME M II Image Processing Engine برای پردازش تصویر استفاده می‌کند. توانایی عالی در عکس‌برداری در نورکم، دامنه حساسیت (ISO) از 100 تا 51200 و قابلیت فیلم‌برداری Full h.264 HD باکیفیت 1080 از مشخصات این محصول جدید است.

یک مشخصه خاص این دوربین، استفاده از چراغ‌های LED در قسمت گریپ و حول دکمه شاتر آن است. در هنگام عکاسی، این دوربین جدید می‌تواند با سرعت 4 / 5 فریم بر ثانیه و با سرعت شاتر حداکثر 6000 / 1 ثانیه عکاسی کند. سیستم فوکوس خودکار از نوع SAFOX IXI+Phase-matching بوده و دارای 11 نقطه فوکوس است که 9 عدد از آن‌ها به خطوط عمودی و افقی حساس هستند و در مرکز فریم قرار دارند (9 عدد نقطه فوکوس صلیبی). حساسیت سیستم فوکوس خودکار در مقدار حساسیت 100 (ISO) از EV 1 تا EV 18 است. دوربین مجهز به سیستم لرزش‌گیر داخلی بوده و نیاز شما به لنزی با سیستم لرزش‌گیر را برطرف می‌کند. این دوربین با لنز‌های پنتاکس با ماونت K سازگار است.

‍Pentax K-S1

یکی از مشخصات عالی این دوربین که از دوربین K-3 به ارث برده است، امکان خاموش و روشن کردن فیلتر anti-aliasing است. اینکه شما می‌توانید عملکرد این فیلتر را تحت کنترل داشته باشید، دست شما را در کنترل مویره (Moire) و ثبت تصاویر با تفکیک‌پذیری بالا باز می‌گذارد. می‌توانید این امکان را برحسب نیاز خود فعال یا غیرفعال کنید.

منظره‌یاب قابلیت 100 درصد پوشش میدان دید را داشته و بزرگنمایی آن 0.95x است. منظره‌یاب دوربین از نوع منشور پنج‌وجهی است. صفحه نمایش دوربین سه اینچی با وضوح 921 هزار نقطه در اینچ بوده و قابلیت بزرگنمایی 2،4،8 یا 10 برابر را دارد. سیستم نورسنجی از نوع 77 قسمتی چندگانه، مرکزی و نقطه‌ای بوده و دوربین دارای فلاش داخلی است. برای فیلم‌برداری امکان نصب میکروفون خارجی به دوربین وجود دارد.

تبدیل قالب RAW در داخل دوربین و حالت‌های عکاسی از پیش تعریف‌شده نظیر ماکرو، HDR، پرتره و بسیاری دیگر از مشخصات نرم‌افزاری این دوربین جدید است. آن‌هایی که به فیلتر‌های عکس نظیر Instagram علاقه دارند، بد نیست بدانند این نرم‌افزار این دوربین انواع فیلتر‌ها برای عکس را – مشابه Instagram – ارائه می‌دهد.

دوربین جدید پنتاکس در رنگ‌های مختلف با لنز 55-18 میلی‌متری f/3.5-5.6 یا دو لنز 55-18 میلی‌متری f/3.5-5.6 و 200 – 50 میلی‌متری f/4-5.6 عرضه‌شده است.

‍Pentax K-S1

دوربین Ricoh WG-M1

Ricoh WG-M1

دوربین جدید Ricohبرای عکاسی در زیرآب ساخته‌شده است. این محصول جدید را می‌توان برای عکس‌برداری تا عمق 10 متر بکار برد. حسگر این دوربین از نوع CMOS، در اندازه 2.3 / 1 اینچ و با تفکیک‌پذیری 14 میلیون پیکسل است. لنز دوربین نیز سریع با f/2.8 بوده و محدوده حساسیت (ISO) از 100 تا 800 است. لنز فاقد سیستم تثبیت‌کنندگی بوده و همچنین امکان عکس‌برداری تنها در قالب JPEG وجود دارد. کیفیت فیلم‌برداری 1080 با 30 فریم بر ثانیه است. صفحه نمایش 5 /1 اینچی و در بالا قرار داشته و در جای خود ثابت است. 100 مگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از کارت‌های حافظه microSD/microSDHC ، درگاه USB 2.0 و سیستم Wi-Fi داخلی از دیگر ویژگی‌های این محصول جدید شرکت Ricoh است. سیستم فوکوس به‌صورت خودکار و از نوع contrast بوده و و جنس بدنه از فلز، کامپوزیت و پلاستیک است. کیفیت ساخت عالی WG-M1 آن را در برابر برودت هوا تا 10- درجه سانتی‌گراد، ضربه و گردوغبار حفظ می‌کند. وزن این دوربین جدید 190 گرم است. شرکت Ricoh این دوربین جالب را با بسیاری از ماونت و دست بند‌ها به قیمت 299 دلار از ماه آینده به فروش می‌گذارد.

IMG_0064 IMG_0061

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.