نسخه جدید لنز 70-200 F2.8 نیکون روانه بازار خواهد شد

0 1,506

نیکون در ملویل نیویورک از آخرین نمونه از لنزهای 70-200 F2.8 خود رونمایی کرد. لنز AF-S 70-200 mm F2.8E FL ED VR از ساختار اپتیکی جدیدی نسبت به نمونه‌های قبلی برخوردار است. سیستم لرزشگیر این لنز ارتقا یافته، به علاوه از دیافراگم الکترومغناطیسی در ساختار آن استفاده شده است.

این لنز در مجموع از ۲۲ المان اپتیکی تشکیل شده که در میان آن‌ها می‌توان به ۶ المان کاهش تفرق ED، یک عدسی fluorite و ۱ المان HRI اشاره کرد. یک لایه نانوکریستال نیز سطح عدسی‌ها را پوشانده است تا احتمال بروز پدیده flare و ghosting به حداقل برسد. علاوه بر این پوشش fluorite بر روی عدسی‌های ابتدایی و انتهایی لنز نیز از لک شدن و کثیف شدن لنز در برابر گرد‌وغبار و تماس دست تا حدودی جلوگیری می‌کند.

2

سیستم لرزشگیر این لنز قادر است تا اثرات حاصل از تکان دست و تاری تصویر را تا ۴ استاپ شاتر کاهش دهد. این درحالی است که در نمونه‌های قبلی این عدد ۳.۵ استاپ بود.

نیکون در طراحی این لنز از سیستم کنترل دیافراگم الکترومغناطیسی بهره برده است. به لطف این سیستم، امکان تنظیم دیافراگم در حالت‌های فیلم برداری و live view در تمامی بدنه‌های نیکون ممکن شده است.

این لنز به همراه  PC NIKKOR 19mm f/4E اویل نوامبر ۲۰۱۶ روانه بازار خواهد شد.

 

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.