بازآفرینی عکس یک مدل از ساعت‌های اپل؛ عکس یا رندر دیجیتالی؟!

0 1,676

originalad

همانطور که احتمالا می‌دانید شرکت اپل ثروتمند‌ترین و بلکه موفق‌ترین شرکت حال حاضر دنیاست. درآمد و سرمایه‌های این شرکت سر به فلک می‌کشد و تقریبا از این جهت بی‌رقیب است. البته قطعا شرکتی که همچین موقعیت و منزلتی دارد، در سایر زمینه‌ها نیز جزو پیشتازان و برترین‌ها خواهد بود؛ یکی از این زمینه‌ها، نحوه معرفی‌ محصولات اپل است که با ظرافت و سبک و سیاق خاصی انجام می‌شود.

عکس بالا تصویر یک مدل از ساعت‌های اپل است که این شرکت برای معرفی آن روی وب‌سایت خود نمایش داده. همانطور که از اپل انتظار می‌رود، این عکس از همه جهات عالی و در یک کلمه فوق‌العاده است. اما آیا واقعا این تصویرِ منتشر‌ شده، عکس گرفته شده از این ساعت است یا بعد از رندرهای دیجیتالی مختلف بدست آمده؟! Jared Polin عکاس وب‌‌سایت FroKnowsPhoto سعی کرده تا به این سوال پاسخ دهد.

این عکاس تلاش کرده تا عکسی مشابه عکس وب سایت اپل بگیرد. Polin در این باره توضیح می‌دهد: “ایده معرفی و نمایش این ساعت از این زاویه عالیست. اما سوال اینجاست که آیا اپل اصلا از این ساعت عکس گرفته یا تصویر نمایش داده شده حاصل رندرهای دیجیتال است. به همین منظور با همکاری وب‌سایت DigiRichie که در زمینه عکاسی صنعتی فعالیت می‌کند، سعی کردیم تا جایی که ممکن است عکسی مشابه سایت اپل بگیریم. ”

تصویر زیر، عکس گرفته شده توسط Jared Polin و همکارانش بوده که پس پردازش عکس خام (RAW) بدست آمده.

recreatedad

Jared درمورد عکس خود اینگونه توضیح می‌دهد: “حاصل کار برای ما بسیار جالب بود؛ یعنی هم نا امید کننده و هم امیدوار کننده!برای این نا امید کننده بود چون نتوانستیم عکسی مانند عکس اپل بگیریم، اما نکته امیدوار کننده برای ما این بود که به این بهانه توانستیم یک ویدئوی آموزشی عالی ولی هرچند کوتاه برای عکاسی محصول درست کنیم که قطعا برای افراد زیادی مفید و کاربردی خواهد بود.”

اگر احساس می‌کنید با پردازش فرمت خام این عکس می‌توانید عکسی نزدیک‌تر به عکس اپل تولید کنید، پس از اینجا فایل خام آن را دانلود کرده و شانس خود را امتحان کنید.

همچنین اگر بعد از تماشای ویدئوی آموزشی بالا، به عکاسی صنعتی علاقه‌مند شدید یا دوست دارید کاری که Jared Pilon و همکارانش انجام دادند را تجربه کنید، می‌توانید تجهیزات مورد نیاز خود از قبیل، فلاش‌‌‌های استودیوی حرفه‌ای مانند Profoto، شکل دهنده‌های نور و میز نور خود را از فروشگاه پیکسل تهیه نمایید.

این ویدئوی آموزشی را می‌توانید از کانال اختصاصی پیکسل در آپارات نیز مشاهده و دانلود کنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.