کنترل بی‌سیم دوربین‌های کانن و نیکون با Pulse

0 2,503

موقعیت‌های زیادی وجود دارد که عکاسان را وادار به استفاده بی‌سیم از دوربین‌شان می‌کنند. عکاسی ورزشی، عکاسی عروسی در مراسم، نجوم، سلفی یا حتی عکاسی تایم‌لپس همگی موقعیت‌هایی هستند که با استفاده از کنترل‌کننده‌های از راه دور می‌توان نتیجه بهتری گرفت. اما مشکل اینجاست که اغلب دوربین‌های موجود در بازار دارای قابلیت WiFi یا بی‌سیم نیستند. ضمن اینکه استفاده از WiFi در دوربین‌هایی مانند کانن 6D یا 70D روی مصرف باطری به شدت تأثیر می‌گذارد و عکاسان را مجبور به استفاده از باطری‌های یدکی می‌کند.

alpine-labs-pulse-7-640x427-c

یک وسیله جانبی جدید به نام Pulse قرار است این مشکلات را برطرف کند. این محصول جدید که به‌تازگی در وب‌سایت Kickstarter معرفی شده است می‌تواند دوربین‌های DSLR یا بدون آیینه را به‌صورت بی‌سیم به تلفن‌های همراه یا تبلت متصل کند. نکته جالب اینجاست که این وسیله اگرچه روی کفشک دوربین قرار می‌گیرد، اما از طریق اتصال USB موجود روی دوربین‌ها، با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند و به همین دلیل می‌توان آن را روی تمامی دوربین‌هایی که امکان اتصال USB دارند وصل کرد. Pulse می‌تواند برای عکس‌برداری، فیلمبرداری یا تایم‌لپس به کار گرفته شود.

ارتباط بی‌سیم این وسیله از طریق بلوتوث برقرار می‌شود که مصرف انرژی آن بسیار کمتر از WiFi است، و البته برد آن نیز کمتر و حدود 30 متر است. نرم‌افزار Pulse نیز می‌تواند تصاویر را قبل از ثبت شدن نمایش دهد. این نرم‌افزار که نسخه اندروید و iOS دارد، با تمامی دوربین‌های کانن و نیکون سازگار است.

alpine-labs-pulse-6-640x427-c

استفاده از سیم رابط USB به جای کفشک فلاش، کنترل دوربین را بسیار ساده‌تر می‌کند. به‌عنوان مثال نرم‌افزار Pulse می‌تواند مقدار مصرف باطری، زمان باقی‌مانده تا خاموش شدن دوربین، مقدار حافظه باقی‌مانده و بسیاری اطلاعات دیگر را که نرم‌افزارهای فعلی قادر به انتقال آن نیستند نشان دهد. همچنین برای گرفتن تایم‌لپس‌های شب تا روز که بسیار مشکل‌تر از تایم‌لپس‌های عادی است، می‌توان از وضعیت Exposure Ramping این برنامه برای تغییر خودکار مقدار نوردهی در طی این زمان استفاده کرد. با استفاده از این قابلیت، دیگر در هنگام تغییر نور محیط، نیازی به لمس دوربین نخواهد بود.

از دیگر قابلیت‌های Pulse می‌توان به کنترل هم‌زمان سه دوربین روی یک تبلت یا تلفن‌همراه اشاره کرد که برای عکاسان عروسی یا حیات‌وحش اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

alpine-labs-pulse-1-640x427-c

اگرچه پروژه‌های موجود در KickStarter معمولاً در ابتدای کار چندان جدی گرفته نمی‌شوند، اما وقتی مطلع باشیم که شرکت عرضه‌کننده Pulse پیش‌تر در KickStarter سه پروژه فوق‌العاده موفق دیگر را درزمینهٔ تجهیزات جانبی اجرا کرده و خود Pulse نیز تاکنون ده برابر مقدار سرمایه مورد نیازش، سرمایه جمع کرده است، حدس می‌زنیم که احتمالاً زمان عرضه آن دیر‌تر از زمان اعلام شده، یعنی فوریه 2016  نخواهد بود.alpine-labs-pulse-8-640x427-c

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.