خیمه نور: راز ثبت عکس کالاهای کوچک با بالاترین کیفیت

عکس کالاها برای نمایش در فروشگاه‌های اینترنتی چگونه به ثبت می‌رسد؟

2 2,442

شاید شما هم از آن دسته از عکاسان یا تولیدکنندگان کالایی باشید که برای ثبت عکس کالای خود با بالاترین کیفیت دچار مشکل هستید، کالاهایی که هیچ‌وقت عکس‌هایشان باکیفیتی مشابه تصاویر فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ ثبت نمی‌شوند و یا حتی ممکن است برای ثبت عکس‌های باکیفیت با نوردهی یکسان و مناسب همواره به مشکل برمی‌خورید.

اما آیا فروشگاه‌های بزرگ و تولیدکنندگان معتبر برای ثبت عکس کالاهای خود باکیفیت بالا، همواره از یک استودیوی کامل استفاده می‌کنند؟

پاسخ قطعاً منفی است!

خیمه نور
گاهی برای عکاسی از اشیای کوچک باید بخش بزرگی از یک اتاق یا استودیو را اشغال کرد، اما راههای ساده‌تری هم برای این کار وجود دارد

در حقیقت هیچ فروشگاه یا تولیدکننده بزرگی یک استودیوی عکاسی را برای عکاسی از یک کالای کوچک مثل ساعت اسباب‌بازی یا صنایع‌دستی تجهیز نمی‌کند. بلکه تمامی عکس‌های باکیفیتی که از این کالاها در معروف‌ترین وب سایت‌های رسمی و فروشگاه‌های اینترنتی می‌بینید، توسط وسیله‌ای به نام “خیمه نور” ثبت می‌شوند.

خیمه نور وسیله کوچکی است که حتی اگر قرار باشد از کالایی کوچک در یک استودیوی بزرگ و کامل عکاسی عکس‌برداری شود نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته خیمه‌هایی که در استودیو به کار می‌روند درواقع یک محفظه برای قرارگیری کالا هستند و نور باید از بیرون به درون خیمه تابانده شود.

خیمه نور
یک نمونه خیمه بدون نور که باید از بیرون به آن نور تابانده شود

نمونه‌هایی از خیمه‌های بدون نور را در اینجا (کلیک کنید) می‌توانید ببینید.

اما نوع دیگری از خیمه در بازار وجود دارد که خود نیز دارای نور هستند. این نوع خیمه‌ها به استودیو پرتابل نیز معروف هستند و درون خود دارای چند ردیف لامپ LED هستند و پس از باز کردن آن‌ها، شما یک محفظه مکعب شکل در اختیار دارید که تمامی دیواره‌های داخلی آن نقره‌ای‌رنگ و بازتاب‌دهنده نور هستند.

خیمه نور
یک نمونه بزرگ از خیمه نور پرتابل دارای نور که ساده‌ترین راه برای عکاسی از اشیاء محسوب می‌شود
خیمه نور
خیمه نور پرتابل وقتی جمع می‌شود مثل یک کیف به راحتی قابل حمل خواهد بود

 

این نوع از خیمه دارای ۴ رنگ پوشش پس‌زمینه قابل شستشو است که به‌راحتی درون آن نصب می‌شود و وقتی خیمه به‌طور کامل سرهم بندی شد، شما از طریق ۲ ورودی برای عکاسی از کالا در بخش کناری و بالایی می‌توانید از کالای خود عکاسی کنید.

پس از انجام این مراحل فقط کافی است سیم خیمه را به برق وصل کنید و عکاسی را شروع کنید.

خیمه نور
خیمه نور براحتی سرهم‌بندی می‌شود و عکاسی بی نقص از اشیاء با پس زمینه دلخواه را ممکن می‌سازد

درصورتی‌که سطح کالای شما براق باشد و مایل نباشید که نقاط نور مربوط به چراغ‌های LED روی سطح کالا دیده شوند، می‌توانید با نصب یک پارچه سفید که به همراه محصول ارائه‌شده بر روی قسمت قرارگیری لامپ‌ها، این مسئله را حل کنید.

این راز ثبت عکس‌های باکیفیت تبلیغاتی و باکیفیتی بود که هرروز در سایت‌های رسمی شرکت‌های سازنده محصولات و نیز فروشگاه‌های اینترنتی می‌بینیم. عکاسی با ابزار مناسب آن‌چنان سخت نیست.

خیمه نور
بسیاری از عکسهای باکیفیت و بی نقصی که از کالاها دیده اید با چنین وسیله‌ای به ثبت رسیده‌اند!

نمونه‌هایی از چنین خیمه‌هایی را در ابعاد مختلف می‌توانید در فروشگاه اینترنتی پیکسل مشاهده کنید!

یکی از نمونه‌های پرفروش و محبوب خیمه‌های دارای نور، خیمه‌های Life of Photo هستند که در ۳ سایز و قیمت‌های مختلف و با نام‌های زیر تولیدشده‌اند:

 

در ادامه نمونه‌هایی از عکس‌هایی از محصولاتی که مشابه آن‌ها با استفاده از خیمه‌های دارای نور قابل ثبت است را می‌بینید:

خیمه نور

خیمه نور

خیمه نور

2 نظرات
  1. امیر می‌گوید

    خیمه ی نوری با اندازه یک انسان بالغ هم در بازار موجود هست؟اگر موجوده قیمت هم لطف کنید ممنون میشم

    1. سجاد آینه‌چی می‌گوید

      سلام
      خیر!
      شما کلاً برای انسان باید یک محل خاص رو تبدیل به آتلیه بکنید و ازش عکس بگیرید!

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.