اخبار فرهنگی-هنری حوزه‌ی عکاسی؛ خدمتی جدید از گروه پیکسل

0 2,122

گروه پیکسل قصد دارد تا در راستای ارتباط موثرتر با کاربران و علاقه‌مندان، به معرفی برخی از فعالیت‌های نهادی مرتبط با عکاسی و تصویربرداری بپردازد. در این راستا پیکسل به معرفی آموزشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها،‌ مسابقات، جشنواره‌ها، نشریات (از قبیل ناشر، کتاب، نویسنده، مجله،‌ مقالات)، نمایندگان تجهیزات مرتبط و … خواهد پرداخت.

گروه پیکسل تلاش می‌کند تا با حضور فعال در عرصه‌ی فرهنگی-هنری، سهمی در ارتقاء سطح این بخش مهم از فرهنگ جامعه بردارد. از این رو، از تمامی شما دوستان درخواست می‌کنیم که درصورت اطلاع از رخدادهای فرهنگی مرتبط با عکاسی و تصویربرداری، ما را باخبر سازید. هم‌چنین درصورت ارائه‌ی متن (چیزی بیش از خبر) در مورد این رخداد‌ها،‌ متن مورد نظر پس از تایید و ویرایش(در صورت نیاز) با نام شما در وبلاگ پیکسل منتشر خواهد شد.

تاکید بر «فعالی‌های نهادی» در این‌جا بیش از آن‌که بیان‌گر روی‌کردی جانب‌دارانه باشد، مرزهای حوزه‌ی خبری این فعالیت را مشخص می‌کند. در واقع در این روی‌کرد، عکاس از خلال آثار ارائه شده در نمایشگاه، کتاب، مجله و … مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ نمایشگاه‌ (گالری) از خلال یک نمایشگاه عکس بررسی می‌شود؛ آموزش عکاسی یک مربی، به واسطه‌ی تدریس در یک آموزشگاه رسمی معرفی خواهد شد؛ نشر به واسطه‌ی چاپ کتاب‌های مرتبط با عکاسی سنجیده می‌شود و… . از این رو، ‌می‌توان گفت که این بخش از فعالیت فرهنگی گروه  پیکسل بیش از هرچیز بر اخبار فرهنگی-هنری حوزه‌‌های مرتبط با فعالیت‌اش متمرکز خواهد بود.

بدیهی است که مرزبندی دیگر این حوزه، موضوعیت آن است که باید با عکاسی، تصویربرداری و حوزه‌های پیرامون آن را ارتباط باشد. همان‌گونه که اشاره شد، مطالب منتشر شده در این زمینه شامل معرفی آموزشگاه‌ها، معرفی نمایشگاه‌‌های عکس، مسابقات عکاسی، جشنواره‌های عکاسی در سطح شهر و کشور، کتب تازه منتشر شده،‌ مجلات مرتبط با عکاسی، معرفی شرکت‌های تامین‌کننده‌ی تجهیزات مرتبط با عکاسی و فیلم‌برداری و … است.

شما می‌توانید خبرها و مطالبتان را از طریق ایمیل info [at] pixel [dot] ir با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.