اپیزود 07: منحنی شگفت‌آوری به نام منحنی S شکل

0 1,261

ویرایشگر‌های حرفه‌ای، ارادت خاصی به یک منحنی معروف به نام منحنی S دارند. زیرا به وسیله این منحنی، یک کنتراست جذاب روی عکس ایجاد می‌شود. هیچ فرقی هم ندارد که آیا می‌خواهید این کنتراست را فقط روی نور‌ها (یعنی روی Curve نور که RGB هست) انجام دهید یا می‌خواهید آن را روی کانال‌های جداگانه قرمز، آبی، سبز اضافه کنید.

S Curve یا همان منحنی S شکل، یک شکل خاصی از منحنی است که شبیه به شکل یک S کج است. در این حالت، معمولاً بدون اینکه نقاط ابتدایی و انتهایی منحنی را جابجا کنیم، سمت راست منحنی را به سمت بالا می‌کشیم و سمت چپ منحنی را هم پایین میاوریم. خیلی هم سخت نیست: جایی در نیمه سمت راست منحنی را (یعنی اگر دیاگرام curve ها را به دو قسمت تقسیم کنیم، قسمت سمت راستی) کلیک کنید و به بالا بکشید. بعد دوباره روی منحنی، در جایی که حدوداً سمت چپ منحنی است، کلیک کنید و آن را به پایین بکشید تا در سمت راست یک قوس رو به بالا و در سمت چپ هم یک قوس رو به پایین داشته باشید. حالا یک منحنی S شکل دارید که در یک نقطه‌ای هم، محور قطری دیافراگم را قطع کرده است. اینجا هم همان نقطه تعادل یا نقطه Balance است.

اپیزود 07: منحنی شگفت‌آوری به نام منحنی S شکل

نکته: هرچقدر نقطه Balance را به سمت راست ببرید، تصویر دارای کنتراست تیره‌تری است و هر چقدر آن را به سمت چپ ببرید، تصویر کنتراست روشن‌تری خواهد داشت.

اپیزود 07: منحنی شگفت‌آوری به نام منحنی S شکل

ضمناً فراموش نکنید، این منحنی‌های S شکل آن‌قدر اهمیت دارند که خود فتوشاپ، چند مدل از آن را در منوی بالای Curve ها گذاشته است. می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید و تأثیر هرکدام را ببینید. یادتان باشد اگر می‌خواهید خودتان یک منحنی S شکل رسم کنید، در ایجاد قوس‌ها زیاده‌روی نکنید، زیرا کنتراست تصویر خیلی شدید می‌شود و رنگ‌ها برش می‌خورند و عکس جلوه بدی پیدا می‌کند.

منبع: بلاگ دیج ایمیج

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.