اپیزود 05: چند تا نقطه می‌توانیم روی Curve ها بگذاریم؟

0 1,134

وقتی روی منحنی‌های فتوشاپ یا همان Curve کلیک می‌کنید، فتوشاپ بلافاصله یک نقطه یا میخ روی آن قسمت از منحنی می‌کوبد. با این کار مطمئن می‌شوید که نور‌ها یا رنگ‌های تصویر که دارای آن مقدار روشنایی هستند، دیگر تغییر نکرده و ثابت باقی می‌مانند. از حالا به بعد وقتی منحنی‌ها را تغییر می‌دهید، خط منحنی در آن نقطه بدون تغییر باقی مانده و نقاط دیگر منحنی نیز هرچقدر به آن نقطه نزدیک‌تر می‌شوید، کمتر دچار تغییر می‌شود.

اما معمولاً چند نقطه را می‌توان ثابت کرد؟
اگر روی منحنی‌ به تعداد زیاد کلیک کنید می‌بینید که تنها 14 نقطه می‌توانید روی یک خط منحنی قرار دهید. هرچند هنوز هم نتوانسته‌ام دلیل اینکه چرا عدد 14، به عنوان ماکزیمم تعداد نقاط روی Curve انتخاب شده است را بفهمم، اما واقعیت این است که به سختی ممکن است تعداد بیشتر از 4 یا 5 نقطه برایتان کاربرد داشته باشد. جابجا کردن خط Curve در میان نقاط ثابت بسیار سخت و غیرقابل‌کنترل است و معمولاً نتیجه بدی روی عکس باقی می‌گذارد. همچنین خیلی مهم است که وقتی می‌خواهید روی منحنی کلیک کنید، توجه کنید که خود Curve حرکت نکند. زیرا اغلب اوقات وقتی روی آن کلیک می‌کنید، به طور ناخواسته منحنی را رو به پایین یا بالا می‌کشید و یک ویرایش جزئی روی تصویر ایجاد می‌کنید.

اپیزود 05: چند تا نقطه می‌توانیم روی Curve ها بگذاریم؟

توجه داشته باشید که ثابت کردن یک نقطه، تنها همان نقطه را ثابت می‌کند و در صورتی که می‌خواهید محدوده یک نقطه ثابت بماند، بهتر است دو نقطه در دو طرف آن هم بگذارید تا اطمینان پیدا کنید آن محدوده، بدون تغییر می‌ماند. در فارسی یک ضرب‌المثلی با عنوان “شش میخه کردن” داریم که کنایه از محکم‌کاری در یک موضوعی است. اینجا در Curve ها می‌توانیم این ضرب‌المثل را با عنوان “سه میخه” کردن در نظر بگیریم!
اگر هم تعداد میخ‌های روی منحنی زیاد شد یا تصمیم گرفتید آن‌ها را کم کنید، می‌توانید به سراغ ویدئوی بعدی آموزش فتوشاپ درباره Curve ها بروید و روش‌های پاک کردن نقاط را ببینید.

منبع: بلاگ دیج ایمیج

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.