اپیزود 19: منحنی S برعکس

0 2,066

یک منحنی S شکل، همیشه موجب افزایش کنتراست می‌شود. اما ممکن است بخواهید برعکس این جلوه را داشته باشید. یعنی بدون اینکه نقاط تیره و روش را دست بزنید، کنتراست عکس را کاهش دهید. این هم تخصص منحنی‌های رنگ فتوشاپ است. یک منحنی S درست کنید، اما انحنای قسمت روشن را پایین بیاورید و انحنای رنگ‌های تیره را بالا ببرید. این منحنی S برعکس است و تصویر را تخت یا Flat می‌کند. در ویدئوی زیر درباره آن بیشتر بدانید.

نکته مهم درباره منحنی S برعکس یا کنتراست منفی این است که می‌تواند تأثیر مخرب کنتراست زیاد را برطرف کند. این قابلیت Curveها که بتوانند کنتراست را کاهش دهند، در خود فتوشاپ با روش‌های نسبتاً پیچیده‌ای قابل انجام است. در واقع شما می‌توانید به راحتی با Levels یا خود فرمان Brightness/Contrast یا فرمان‌های دیگر، به راحتی کنتراست را اضافه کنید، اما کم کردن کنتراست پیچیده‌تر از آن است که بتوانید با آن‌ها این کار را انجام دهید. در حالی که Curveها روش بسیار ساده‌ای برای آن دارند. کافی است برای این کار از منحنی S برعکس استفاده کنید.

منحنی S برعکس، دقیقاً مانند S Curve عمل می‌کند. اما به جای اینکه سمت راست منحنی را بالا ببرید، کافی است آن را پایین بیاورید. و در جهت مخالف آن، بخش تیره منحنی را بالا ببرید.

اپیزود 19: منحنی S برعکس

نکته مهم درباره S Curve این است که تنها در فتوشاپ کاربرد ندارد. شما می‌توانید با این منحنی در ویرایشگرهای ویدئویی مانند Adobe Premier، Adobe AfterEffects یا برنامه‌های دیگر هم به نوعی پروفایل‌های Log را شبیه‌سازی کنید تا کنتراست ویدئو را تا حدودی کاهش دهید. همچنین در برنامه Lightroom هم می‌توانید با همین روش، میزان کنتراست عکس را به صورت غیر مخرب، کم کنید و از آن یک خروجی جدید با کنتراست پایین بگیرید. اصولاً قابلیت Curve در بسیاری از برنامه‌های گرافیکی موجود است و می‌توانید از این قابلیت حتی در اپلیکیشن‌های موبایل نیز بهره‌مند شوید.

منبع: بلاگ دیج ایمیج

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.