اپیزود 17: تنظیمات حاضر و آماده

0 1,901

تنظیمات منحنی‌های رنگ در فتوشاپ، خیلی عالی هستند، اما اگر بخواهید بارها و بارها روی عکس‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید، اینکه هر دفعه لازم باشد تمام این کارها را تکرار کنید چندان ساده نیست. اگر در حین تنظیم یک رنگ خاص احساس کردید، آن را دوست دارید و ممکن است بخواهید دوباره از آن روی عکس‌های دیگری هم استفاده کنید، می‌توانید آن را در پریست‌ها ذخیره کنید. شاید باور نکنید، اما خیلی‌ها این پریست‌ها را دوست دارند و حتی بابتشان پول می‌دهند. در بخش معرفی عکاسان در وب‌سایت دیج ایمیج گفتم که یک عکاس، این پریست‌های خودش را می‌فروشد.

تنظیمات آماده برای Curveها را نمی‌توانید در بخش Curve در نرم‌افزار ویرایش فایل خام ذخیره کنید. اگر دقت کنید این بخش یک منو دارد که به طور پیش فرض و در همان ابتدا روی Linear یا خطی قرار دارد. این همان حالتی است که می‌توانید برای ریست کردن Curve ها هم از آن استفاده کنید.
در این منو گزینه‌های دیگری نیز به عنوان تنظیمات آماده قرار دارند که هر دوی آن‌ها برای افزایش کنتراست استفاده می‌شوند. یکی از آن‌ها برای کنتراست نسبتاً کم و دیگری برای تنظیمات کنتراست نسبتاً زیاد استفاده می‌شوند. هر دوی این تنظیمات از پیش آماده را می‌توانید به عنوان نقطه شروع انتخاب کرده و خودتان تغییرشان دهید. اما نکته مهم این است که این تنظیمات را نمی‌توانید افزایش دهید یا برای استفاده‌های بعدی ذخیره کنید.

اپیزود 17: تنظیمات حاضر و آماده

البته می‌توانید تنظیمات رنگ و نور مورد نظرتان را به عنوان یک تنظیمات عمومی، در Presetهای ویرایشگر فایل خام ذخیره کنید، که فعلاً مورد نظر ما نیست. اما خود تنظیمات Curve ها در ویرایشگر فایل خام فقط شامل همین چند تا Preset آماده می‌شود. اگر بخواهید که این تنظیمات را در فتوشاپ ذخیره کنید، می‌توانید به تنظیمات Curve ها بروید.

برای ذخیره کردن این تنظیمات، در پانل لایه‌ها روی علامت دایره سیاه و سفید کلیک کرده و منوی Curves را کلیک کنید.
بلافاصله لایه تنظیم کننده Curves روی لایه اصلی عکس ایجاد شده و همچنین پانل Properties را هم می‌بینید. این پانل شامل Preset های آماده مختلفی می‌شود که می‌توانید با کلیک کردن روی آن‌ها، تنظیمات آماده‌شان را امتحان کنید.

منبع: بلاگ دیج ایمیج

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.