اپیزود 11: رنگ‌های Split Toning با منحنی‌ها

0 1,551

تا اینجا بیشتر درباره کار با منحنی‌ها روی نور عکس گفتم. اما Curve ها تأثیر فوق‌العاده‌ای روی کانال‌های رنگی هم دارند که برای استفاده از آن‌ها ابتدا باید منحنی‌ها را از حالت سه رنگ یا RGB در آورید و روی منحنی مربوط به هر کانال رنگی جداگانه قرار دهید. جالب است بدانید که Curve ها می‌توانند کانال‌های رنگی را به صورت مستقل کنترل کنند و تمام تکنیک‌هایی که تا الان یاد گرفتیم می‌توانند روی هر کدام از سه رنگ قرمز یا Red، سبز یا Green و آبی یا Blue نیز قابل استفاده است.

اما در این میان رنگ زرد چه می‌شود؟ یا رنگ‌های Cyne و Magenta که رنگ‌های اصلی تصویر هستند؟ این رنگ‌ها به عنوان رنگ مکمل و مقابل رنگ‌های قرمز و سبز و آبی هستند. یعنی می‌توانید آن‌ها را جهت متضاد هر یک از این رنگ‌ها حساب کنید. برای اینکه ببینید تصحیح رنگ در فتوشاپ با Curve ها چطور کار می‌کند، اول باید از منوی بالای Curve ها، حالت دیاگرام را از RGB تغییر دهید. بعد در هر قسمت که منحنی را بالا ببرید، رنگ همان کانال افزایش پیدا می‌کند و در هر قسمت که پایین بیاورید، رنگ متضاد آن کانال اضافه می‌شود.

اپیزود 11: رنگ‌های Split Toning با منحنی‌ها

یعنی وقتی مثلاً روی کانال Blue هستید، اگر Curve را بالا ببرید، رنگ آبی بیشتر می‌شود و اگر Curve را پایین بیاورید، رنگ زرد اضافه می‌شود. نکته مهم اینجاست که این کنترل و اضافه و کم کردن رنگ‌ها را می‌توانید روی بخش‌های مختلف نورهای تصویر انجام دهید. مثلاً می‌تواند در قسمت‌های روشن، رنگ زرد اضافه کنید و در قسمت‌های تیره یا سیاه‌ها، آبی را افزایش دهید. این ترکیب رنگ، یکی از معروف‌ترین ترکیب‌های رنگی Split Toning است.

لایتروم و فتوشاپ، هر دو دارای یک پنل جداگانه برای ایجاد ته‌مایه‌های رنگی در تیرگی و روشنی تصویر هستند که Split Toning نام دارد. اما منحنی‌ها هم می‌توانند Split Toning کنند و اتفاقا به دلیل کنترل جداگانه کانال‌های رنگی برای هر سه کانال قرمز و سبز و آبی، این کار را فوق‌العاده هم انجام می‌دهند.

منبع: بلاگ دیج ایمیج

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.