فوتوکینا 2016؛ شایعات و شنیده‌ها

1 1,337

کلن تا چند روز آینده شاهد بزرگ‌ترین رویداد دنیای تصویر خواهد بود و خبرهای زیادی در رابطه با آن از رسانه‌های مربوط به گوش می‌رسد. بنا بر خبرهای لو رفته و پست‌هایی که شرکت‌کنندگان Photokina 2016 منتشر کرده‌اند، به نظر می‌رسد که امسال نمایشگاهی بسیار شلوغ و مملو از محصولات جدید را پیش رو خواهیم داشت. درواقع اکثر غول‌های تولیدکننده محصولات تصویری برای عقب نماندن از حریفان خود مجبورند که بهترین محصولات خود را به این نمایشگاه بزرگ بیاورند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین دوربین‌هایی که انتظار می‌رود در Photokina 2016 از آن رونمایی شود می‌پردازیم.

10634092_760120447370475_786138052360980392_o-700x264

برگ برنده Sony احتمالا دوربینی از خانواده آلفا خواهد بود:

با توجه به تجربه موفقیت‌آمیز سونی در تولید دوربین فول‌فریم A7، شایعات زیادی در مورد معرفی یک دوربین Mirrorless جدید موسوم به A9 به گوش می‌رسد. این دوربین بنا به خبرهایی که دست به دست بین سایت‌ها می‌چرخد، از حسگری با تفکیک‌پذیری فوق‌العاده ۷۲ مگاپیکسل برخوردار است و هیچ محدودیتی در ثبت تصاویر RAW به صورت پیوسته ندارد. اگر این خبرها در مورد A9 صحت داشته باشد و صرفاً تب‌وتاب دادن رسانه‌ها برای بازارگرمی نباشد، این دوربین به یکی از منحصر به فردترین محصولات تولید شده توسط سونی تبدیل خواهد شد.

nikon-d820-650-80

Nikon با دست پر به Photokina 2016 خواهد آمد:

همان‌طور که در جریان هستید نیکون امسال با رونمایی از D5 تا حدی دست خود را رو کرده است اما این دلیل نمی‌شود که برای Photokina 2016 محصول خاصی را کنار نگذاشته باشد. علاوه بر این با توجه به آنکه رقیب قدیمی نیکون یعنی کانن چندی پیش 5D Mark IV را معرفی کرده است کمی بعید بنظر می‌رسد که نیکون محصولی را برای رقابت با آن معرفی نکند. طبق گفته رسانه‌ها D820 نام محصول جدید نیکون در این نمایشگاه خواهد بود. این دوربین از اکثر قابلیت‌های D5 برخوردار است از جمله محدوده بسیار گسترده ایزو که نقطه قوت نیکون است.  دوربین D820 طراحی جمع‌و جورتری نسبت به D5 خواهد داشت. در ضمن با توجه به این‌که هم‌خانواده قبلی این دوربین یعنی D810 دو سال پیش معرفی شده است احتمال رونمایی از نمونه ارتقا یافته آن در Photokina 2016 بسیار افزایش یافته است.

1418406319000_1080889

X100F می‌تواند بلیت ورود فوجی به کلن باشد:

دوربین‌های شیک کامپکت قطع APS-C فوجی طرفداران زیادی دارد. همچنین زمان نسبتاً قابل توجهی از معرفی آخرین دوربین این مجموعه X100T می‌گذرد. بنابراین رونمایی از چهارمین عضو این خانواده در نمایشگاه Photokina 2016 بعید به نظر نمی‌رسد. طبق خبر‌های منتشر شده از رسانه‌های معتبر این دوربین جدید X100F خواهد بود. X100F بسیاری از نوآوری‌های فوجی در طراحی دوربین را به ارث برده است.

gopro-hero-5

اکشن کمرای جدید GOPRO:

از GOPRO، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دوربین‌های اکشن، انتظار زیادی می‌رود که حداقل از یک محصول جدید در Photokina 2016 پرده بردارد. محتمل‌ترین گزینه برای رونمایی باید یک اکشن کمرای جدید باشد. Hero 4 آخرین تولید GOPRO می‌باشد که دو سال پیش به بازار عرضه‌شده است و بسیار غیرمعمول به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها برای سال ۲۰۱۶ اکشن‌کمرای جدیدی را به علاقه‌مندان معرفی نکنند. اگر عبارت‌های فوق را به صورت منطقی کنار هم قرار دهیم به این نتیجه می‌رسیم که Hero 5 یکی از غافل‌گیری‌های GOPRO در کلن خواهد بود. احتمال می‌رود که Hero5 از قابلیت کنترل با صدا و یک حسگر پیشرفته‌تر برخوردار خواهد بود.

panasonic-lumix-dmc-gh5

GH5 بازیگر اول PANASONIC در Photokina 2016 خواهد بود:

پاناسونیک همیشه بهترین محصولات خود را برای معرفی در Photokina کنار می‌گذارد. اگر قرار باشد این روند را به صورت یک قانون تفسیر کرد امسال نیز باید منتظر خبرهای غافل‌گیر کننده‌ پاناسونیک از کلن باشیم. خبرهای زیادی در رابطه با دوربین جدید پاناسونیک موسوم به GH5 به گوش می‌رسد. مجموعه دوربین‌های GH موردعلاقه خیلی از فیلم‌بردارها می‌باشد بنابراین باید شاهد پیشرفت‌هایی درزمینهٔ فیلم‌برداری در GH5 باشیم. GH4 از قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت 4K برخوردار است و ما می‌دانیم که پاناسونیک هزینه زیادی را برای رسیدن به کیفیت 8K صرف کرده است. بنابراین اصلاً بعید نسبت که دوربین جدید Lumix پاناسونیک به این قابلیت مجهز باشد. همچنین امکان دارد ویژگی‌هایی مثل ثبت عکس‌های 4K و Post Focus به این دوربین جدید اضافه شود.

canon_eos_6d_mark-ii

6D mark II می‌تواند پایان خوش سال ۲۰۱۶ برای کانن باشد

2016 یکی از پرکارترین سال‌ها برای کانن بود. آن‌ها در عرض یک ماه محصول اصلی خود یعنی 5D Mark IV و M5 و یک سری لنزهای جدید رونمایی کردند. در ضمن دوربین فیلم‌برداری جدید ماژولار کانن، C700 را نیز باید به این محصولات اضافه کرد. از خبرهای فوق این‌گونه به نظر می‌رسد که کانن دست خود را تا حد زیادی برای امسال رو کرده است. ولی برای خالی نکردن میدان به نفع رقبا کانن مجبور است که حداقل یک محصول جدید در Photokina معرفی کند. دوربین‌های فول فریم 6D کانن نسبت به محصولات جدید بازار بسیار قدیمی شده است و کانن باید به فکر رو کردن یک دوربین فول‌فریم جدید با هزینه اقتصادی باشد. کانن 6D در سال ۲۰۱۲ روانه بازار شد بنابراین هیچ بعید نیست که در کلن شاهد رونمایی از 6D Mark II باشیم. به نظر می‌رسد در صورت رونمایی از این دوربین کانن دستاوردهای جدید خود ازجمله قابلیت Dual Pixel RAW و سیستم اتوفوکوس پیشرفته را به این دوربین اضافه کند.

توجه بسیار زیاد سایت‌ها و رسانه‌های خیری مرتبط حاکی از آن است که نمایشگاه شلوغی را در کلن آلمان شاهد خواهیم بود؛ اما تنها زمان مشخص می‌کند که شرکت‌کنندگان چه گونه در این میدان حاضر خواهند شد. برای اطلاع از خبرهای قطعی‌تر از Photokina 2016 با پیکسل همراه باشید.

1 نظر
  1. علیرضا می‌گوید

    سلام
    یکی از دوستان من المان هست خیلی مشتاقم تصاویر و ویدئوهای اون نمایشگاه رو بزودی ببینم و اخبارش رو پوشش بدم

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.