CM1 پاناسونیک، نخستین موبایل دوربین واقعی

0 1,555

Panasonic CM1 (1) (Small)

شرکت پاناسونیک را خیلی از ما به عنوان یک شرکت سازنده تلفن‌های همراه نمی‌شناسیم. پاناسونیک این روز‌ها بیشتر به واسطه دوربین‌های فیملبرداری و همچنین دوربین‌های عکاسی بدون آیینه‌اش شناخته می‌شود. سال پیش در نمایشگاه فتوکینا 2014 این شرکت دوربینی را معرفی کرد که با یک تلفن همراه ترکیب شده بود! DMC-CM1 محصولی کاملا متفاوت از آن چیزی است که تا بحال دیدیم و به نظر می‌رسد که بتواند دریچه‌ای به دنیای Mobile Photography (تصویرگری با موبایل) باز کند که تابحال از دیگر  شرکت‌ها نظیر آن را ندیده‌ایم.

Panasonic CM1 (4) (Small)

با اینکه CM1 تمامی امکانات و قابلیت‌های یک تلفن همراه هوشمند را دارد، اما خود پاناسونیک، این دوربین را یک دوربین ارتباطی (Communication Camera) نامیده است. و واقعا هم همینطور است، وقتی مشخصات این دوربین را نگاه می‌کنید نمی‌توانید بگویید که آیا یک دوربین قدرتمند است که به امکانات ارتباطی مجهز شده، یا یک تلفن همراه هوشمند است که یک دوربین پرقدرت را همراه خود دارد.

Panasonic CM1 (3) (Small)

مشخصات دوربین CM1 بسیار فراتر از چیزیست که تابحال در تلفن‌های همراه دیده‌اید. حسگر CMOS این دوربین دارای رزولوشن 20 مگاپیکسل در اندازه 1 اینچ است. یعنی همان اندازه حسگری که در سری سونی RX100 یا سری Nikon 1 هم استفاده شده و تقریبا هفت برابر اندازه‌ حسگر 1/3 اینچی است که در اغلب تلفن‌های همراه هوشمند می‌بینید. این حسگر با یک لنز 28mm لایکا با فاصله کانونی 28mm و دیافراگم f/2.8 ترکیب شده است تا خیال شما را بابت عکاسی در نور کم راحت کند. تمامی فاکتورهای تصویربرداری مانند فوکوس، دیافراگم، سرعت شاتر، حساسیت و وایت‌بالانس دوربین هم می‌توانند توسط رینگ دور لنز به صورت دستی تنظیم شوند. دکمه شاتر فیزیکی دارد و نهایتا پاسخ مهم به سوالی که در ذهن دارید: بله! این دوربین هم با فرمت خام عکاسی می‌کند و هم فرمت 4K فیلم می‌گیرد.

Panasonic CM1 (5) (Small)

چیزی که پاناسونیک عرضه کرده است، دقیقا معنی کاملی از یک محصول هیبریدی یا ترکیبی است. محصولی که شاید در طی یکی دو سال آینده انتظارات کاربران از تلفن‌های همراه یا دوربین‌هایشان را تغییر دهد. مشخصات زیر را بخوانید. به زودی سایت‌هایی مانند DPreview می‌بایست ستون‌های دیگری در قسمت مشخصات دوربین‌های عکاسی اضافه کرده و مشخصات مربوط به سیستم عامل یا تعداد سیم کارت دوربین‌ها را نیز اعلام کنند.

  • نمایشگر 7 اینچی با رزولوشن 1080p
  • سیستم عامل Android 4.4
  • پردازشگر Qualcomm Snapdragon S801 quad-core
  • حافظه رم 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی 16 گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت‌ حافظه 128 GB
  • باطری 2600 میلی آمپر

 

راستی نظر شما درباره دوربین Canon 5D Mark 4 دو سیمکارته چیست؟!

مقایسه عکس های CM1 یا iphone 6 Plus

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.