دوربین‌‌ها و لنز‌های جدید از پاناسونیک

0 1,216

شرکت پاناسونیک یکی از آن شرکت‌هایی است که تا به امروزه علاقه چندانی به بازار تلفن همراه نداشت. رشد سریع این بازار به‌خصوص عکاسی با تلفن، اشتهای این شرکت را نیز عوض کرده است. در این پست به تلفن همراه جدید شرکت پاناسونیک با حسگر یک اینچی و دو دوربین جدید دیگر این شرکت می پردازیم.

Panasonic Lumix DMC-CM1

تلفن و دوربین Panasonic Lumix DMC-CM1

در نمایشگاه فوتوکینا امسال، شرکت پاناسونیک از وسیله هیبریدی جدیدی پرده‌برداری کرده که از یک لحاظ دوربینی نیمه‌حرفه‌ای و از وجهی دیگر یک تلفن همراه آندرویدی است. این وسیله جدید Panasonic Lumix DMC-CM1 نام دارد. از بعد عکاسی، این محصول جدید دارای حسگر یک اینچی با تفکیک‌پذیری 20 میلیون پیکسل است که می‌تواند با دوربین Sony RX100 III مقایسه شود. بزرگی حسگری که در این تلفن همراه استفاده‌شده است، در مقایسه با تلفن‌های همراه امروزی بی‌رقیب است. تنها دو دوربین  Sony RX100III و نیکون سری 1 از حسگری به این اندازه بزرگ استفاده می‌کنند. در مقایسه با تلفن‌های همراه، حسگر این تلفن- دوربین هفت برابر بزرگ‌تر حسگر 3 / 1 اینچی تلفن‌های همراه امروزی است. لنز این محصول نیز سریع،  دارای دیافراگم f/2.8 و ساخت شرکت لایکا است. فاصله کانونی این لنز در مقیاس فول فریم 28 میلی‌متر است. فیلم‌برداری در قالب 4K و عکس‌برداری در قالب RAW را نیز به مشخصات عالی این وسیله اضافه کنید. امکان کنترل تنظیمات دستی و حلقه‌ای به دور لنز برای کنترل فوکوس و زوم وجود دارد. مقدار حساسیت (ISO) از 100 تا 25600 است.

در وجه دیگر این محصول، تلفن همراه هوشمند و لمسی با سیستم‌عامل آندرویدی وجود دارد. اندازه صفحه‌نمایش این تلفن- دوربین 7 / 4 اینچی بوده و در مغز این محصول یک پردازشگر چهار هسته‌ای از نوع Qualcomm Snapdragon S801 با فرکانس 3 / 2 گیگاهرتز قرار دارد. رم این دستگاه 2 گیگابایت است. 16 گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت پذیرش کارت حافظه تا 128 گیگابایت از ویژگی‌های دیگر این دوربین یا تلفن است. دوربین جلویی این تلفن 1 / 1 میلیون پیکسل بوده و باتری آن 2600mAh است.

Panasonic Lumix DMC-CM1

دوربین Panasonic LX100

LX100k_front

دوربین LX100، محصول جدید دیگر شرکت پاناسونیک بوده و جاپای دوربین‌هایی مانند LX7 می‌گذارد. این محصول دارای حسگر Four Thirds CMOS با تفکیک‌پذیری 16 میلیون پیکسل بوده و لنز آن سریع است. محدوده دیافراگم این لنز f/1.7-2.8 بوده و فاصله کانونی آن در مقیاس فول‌فریم 24 تا 75 میلی‌متر است. انواع دکمه‌ها و چرخنده‌ها برای کنترل کامل دستی تنظیمات دوربین اعم از شاتر، دیافراگم و  موجود است. منظره‌یاب از نوع XGA و الکترونیکی با تفکیک‌پذیری 768×1024 است. به دور بشکه لنز این دوربین، حلقه‌ای برای کنترل فوکوس و زومینگ وجود دارد. صفحه‌نمایش سه اینچی با وضوح 921 هزار نقطه است. سرعت عکس‌برداری این محصول 11 فریم بر ثانیه است. درزمینهٔ فیلم‌برداری نیز می‌توان با قالب 4K بافریم بر ثانیه 30 یا در قالب Full HD با 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کرد. مبدل داخلی قالب RAW، پشتیبانی از فن‌آوری‌های Wi-Fi و NFC نیز از دیگر مشخصات این دوربین جدید شرکت پاناسونیک است.

دوربین Panasonic Lumix DMC-GX5

GM5_front

دوربینی به کوچکd یک‌کف‌دست، بدون آینه با سبک دوربین‌های RangeFinder و ظاهری قدیمی (Retro). این دوربین دارای حسگر CMOS با تفکیک‌پذیری 16 میلیون پیکسل بوده و بدنه‌ آن از آلیاژ منیزیم است. منظره‌یاب این دوربین الکترونیکی با وضوح 1166 هزار نقطه است. کفشک و فلاش Pop-Up از دیگر مشخصات فیزیکی این محصول جدید است. مقدار حساسیت (ISO) از 200 تا 25600 بوده و تا محدوده 100 تا 25600 قابل ارتقاء است. در واحد پردازشگر این دوربین از پردازشگر تصویر Venus Engine استفاده‌شده است تا تصاویری با جزئیات مناسب ثبت شود. همچنین می‌توانید باکیفیت Full HD با 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید.

سیستم فوکوس خودکار کنتراست (Contrast AF system) این دوربین می‌تواند سیگنالی با سرعتی حداکثر 240 فریم بر ثانیه بین بدنه و لنز تبادل کند. بدین ترتیب، این دوربین می‌تواند سرعت فوکوس خودکار بسیار بالایی داشته باشد. سرعت‌ عکس‌برداری مستمر (Burst Mode) در هنگام استفاده از تفکیک‌پذیری کامل 8 / 5 فریم بر ثانیه بوده و در حالت استفاده از شاتر الکترونیکی 40 فریم بر ثانیه است. امکان فوکوس خودکار در نور کم تا 4EV- وجود داشته و می‌توان از فوکوس دستی این دوربین بهره گرفت. پشتیبانی از فن‌آوری Wi-Fi سهولت بیش‌تری در ارسال تصاویر ثبت‌شده فراهم می‌کند.

این دوربین جدید با لنز Lumix G Vario 12-32mm f/3.5-5.6 ASPH عرضه می‌شود. می‌توان برای عکاسی واید تا پرتره از این لنز استفاده کرد.

لنز Lumix G Vario 35-100mm f/4.0-5.6 ASPH MEGA O.I.S

LUMIX G Vario 35-100mm f/4.0-5.6 ASPH. MEGA O.I.S. Lens

در کنار این سه دوربین خارق‌العاده، شرکت پاناسونیک این لنز جدید را برای دوربین‌های Micro Four Thirds ارائه کرده است. این لنز دارای بدنه‌ای کامپکت بوده و  فاصله کانونی آن در مقیاس فول فریم 70 تا 200 میلی‌متر است. برای عکاسی واید، روی‌داد‌های ورزشی و عکاسی کلوزآپ می‌توان از این محصول استفاده کرد. حداقل فاصله فوکوس آن 62 / 7 سانتی‌متر بوده و جنس بدنه آن تماماً از فلز است.

این لنز جدید دارای سیستم تثبیت‌کنندگی اپتیکی بوده و از تبادل سیگنال با دوربین در سرعت 240 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. موتور رانش فوکوس خودکار این لنز بسیار نرم و ساکت عمل کرده و می‌تواند به‌خوبی برای عکاسی یا فیلم‌برداری مورداستفاده قرار گیرد. ساختار اپتیکی این لنز متشکل از یک عنصر غیر کروی بوده و دارای دو عنصر extra-low dispersion – ED بوده تا میزان آبراسیون آن را به حداقل رسانده و مقدار کنتراست افزایش‌یافته و رنگ‌بندی صحیحی در تصویر ثبت شود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.