دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای پاناسونیک با قابلیت فیلم‌برداری 4K

0 1,858

علی رغم اینکه انتظارات چندانی از پاناسونیک در زمینه معرفی تجهیزات تصویربرداری در IFA 2016 وجود نداشت، با این حال این کمپانی دقایقی پیش در کنفرانس خبری خود با معرفی یک دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای موفق شد توجه‌های بسیاری را به سمت خود جلب کند.

این دوربین که HC-X1 نام دارد قادر است ویدئوهایی با حداکثر رزولوشن 4K را رکورد کرده و امکانات بسیار کاربردی را برای فیلم‌برداری بر روی دست ارائه می‌دهد. این دوربین از یک لنز واید 24 میلی‌متری با قابلیت 20x زوم اپتیکال بهره می‌برد که در نوع خود جالب توجه است. این لنز که ساخت لایکا می‌باشد می‌تواند تضمین کننده عملکرد فوق‌العاده این دوربین فیلم برداری حرفه‌ای باشد. HC-X1 از سیستم 4-Drive Lens پشتیبانی می‌کند و این بدان معناست که می‌توان  4 گروه از عدسی‌های بکار رفته در این دوربین را کنترل کرد و بتوان کیفیت تصاویر خارق‌العاده‌ای را حتی هنگام بزرگنمایی تجربه کرد.

panasonic-ifa-hc-x1-camcorder-15

لازم به اشاره است که دوربین HC-X1 پاناسونیک به یک سیستم لرزشگیر اپتیکال داخلی مجهز گشته که قادر به حذف تکان‌های ناشی از لرزش دست و دوربین در 5 محور می‌شود. به لطف این قابلیت می‌توان ویدئوهای بسیار نرم و بدون لرزشی را توسط این دوربین ضبط نمود. همچنین این ویژگی هنگام تصویربرداری در شب نیز اثربخشی خود را بیش از پیش نشان می‌دهد.

حسگر بکار رفته در این دوربین از نوع MOS بوده و اندازه‌ای 1 اینچی دارد. علاوه بر فیلم‌برداری با رزولوشن 4K، این دوربین قادر است تا با رزولوشن‌های UHD، Full HD و HD نیز با حداکثر سرعت‌های 60 تا 120 فریم بر ثانیه تصویربرداری کند که برای خلق ویدئوهای اسلو-موشن بسیار کاربردی می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های برجسته این Camcorder می‌توان به بهره‌مندی از فوکوس خودکار Micro Drive اشاره داشت که علاوه بر فوکوس بسیار دقیق و بی‌صدا، امکان تنظیم سرعت و حساسیت فوکوس را ممکن می‌کند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.