OPPO از سیستم زوم اپتیکال برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد

0 2,606

یکی از فاکتورهایی که دوربین گوشی‌های هوشمند را حتی نسبت به کامپکت‌های قدیمی نیز عقب نگه می‌دارد، زوم اپتیکال است؛ زیرا جای دادن مکانیزم زوم در بدنه‌ی کوچک و باریک گوشی‌های هوشمند بسیار سخت است. اما کمپانی چینی OPPO راه‌حلی را پیدا کرده است.

این کمپانی از یک طراحی اپتیکال استفاده کرده است که در برخی از پتنت‌های اپل نیز مشابه آن را دیده بودیم. OPPO از یک طراحی برگرفته از پریسکوپ استفاده کرده است و ماژول زوم را به‌صورت موازی با بدنه‌ی گوشی جای داده است. به‌این‌ترتیب عدسی‌های کوچک این سیستم قادر به حرکت خواهند بود.

برای بهینه شدن عملکرد این سیستم از دوربین‌های دوگانه مانند آیفون 7 پلاس و الجی G5 استفاده خواهد شد. به‌این‌ترتیب سنسور دوربین واید به‌صورت موازی قرار می‌گیرد و نور مستقیماً از لنز عبور کرده و به آن می‌رسد، ولی نوری که به لنز تله وارد می‌شود توسط یک پریسکوپ می‌شکند و سپس با عبور از عدسی‌هایی به سنسور می‌رسد:

در واقع این طراحی اجازه‌ی 3 برابر زوم را می‌دهد، ولی OPPO این سیستم را با یک دوربین دوم که از لنز واید استفاده می‌کند ترکیب کرده است. به لطف استفاده از این طراحی و تکنیکی به نام image fusion technology این سیستم قادر است بین 3 تا 5 برابر زوم اپتیکال انجام دهد.

به‌علاوه OPPO موفق شده است لرزشگیر اپتیکال را نیز با سیستم زوم ترکیب کند تا تصاویری روان و کم‌لرزش را ثبت کند. البته OPPO در بازارهای بسیار محدودی مانند چین حضور دارد، ولی ممکن است این فناوری را برای عرضه در سایر بازارها به یک سازنده‌ی دیگر بفروشد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.