آمادگی مرکز فناوری المپیک برای رقابت‌های ریو 2016

0 1,240

همانند ارابه‌هایی که امسال با امکانات پیشرفته‌ی فناوری (high tech) برای مسحور کردن شرکت‌کنندگان در کارناوال ریو دو ژانیرو ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفت، متخصصان فناوری در حوزه‌ی اینترنت نیز مشغول توسعه‌ی شبکه‌ی سرورها، کامپیوتر‌ها و دیگر تجهیزات الکترونیکی قبل از بازی‌های المپیک بوده‌اند. با #PixelRio2016 همراه ما باشید.

برای آزمایش سیستم‌های جدید پیش از المپیک، مسابقات ورزشی با تعداد ورزشکاران محدود برگزار می‌شود تا از عملکرد دقیق و همه‌جانبه سیستم‌های نرم‌افزارهای و سخت‌افزاری اطمینان حاصل گردد. هدف از پیاده‌سازی و بکارگیری سیستم‌های جدید این است که کارشناسان فنی بتوانند نتایج را از 144 ورزشگاه دریافت و به سرعت بر روی وب‌سایت به صورت همزمان قرار دهند. این سیستم‌ها می‌توانند به ورزشکاران و داوران در رفع برخی اختلافات کمک‌ کرده و همچنین، اطلاعات کاملی در مورد مسابقات در اختیار میلیون‌ها طرفدار از سراسر دنیا قرار دهند.

آقای گوستاو ناسیمنتو، مدیر طراحی ورزشگاه‌های المپیک ریو اظهار دارد که آماده‌سازی این زیرساخت‌ها امری پیچیده و زمان‌بر بوده است. نصب تجهیزات و شبکه‌های کابل نوری در لابراتوار و مرکز کنترل یکی از اصلی‌ترین این موارد است چراکه انتقال دو طرفه داده‌ها میان این مراکز و تمام ورزشگاه‌ها در گروی پیاده‌سازی دقیق فنی این تجهیزات خواهد بود. وی همچنین اذعان دارد که تمام مراحل برای دفعات متعدد تست خواهد شد تا اشکالات احتمالی شناسایی و در اسرع وقت برطرف گردند.

LONDON, ENGLAND - OCTOBER 10: Interior shots of the Technology Operations Centre during the Atos Technology Operation Centre launch on October 10 2011 in London, England. The Technology Operations Centre will be staffed by 450 business technologists to monitor and control the IT systems that deliver the results from all the London 2012 Olympic and Paralympic sports competitions (Photo by Tom Shaw/Getty Images for Atos)

از طرف دیگر شبکه‌ای از دوربین‌های همزمان‌سازی‌شده از طریق کابل‌های نوری پر سرعت به بانک‌های ذخیره‌سازی اطلاعات در مرکز عملیات فنی نیز متصل خواهد شد. در این مرکز 500 کارشناس فنی اینترنت در بیش از 180 عنوان شغلی در شیفت‌های مختلف کار خواهند ‌کرد که بسیاری از آنها مسئول نظارت بر امنیت وب سایت‌های رسمی المپیک خواهند بود.

آقای آدام دلمن، مدیر عملیات فنی از حملات سایبری پیوسته به وبسایت‌های رسمی المپیک خبر داده است و اظهار داشته که تیم او در حال نظارت و کنترل همه‌جانبه است تا بتوانند امنیت کامل سرورها را تضمین کنند.

برای اولین بار در المپیک امسال، تمام داده‌ها در فضای ابری (cloud-based) ذخیره‌سازی شده که این مسئله باعث می‌شود تا اشکالات احتمالی پیش ‌‌آمده برای هر یک از سرورها، تاثیری بر روی سرعت و عملکرد سیستم نگذارد. برای اطمینان بیشتر، مرکز عملیات فنی در ریو برزیل از راه دور توسط مرکز عملیات فنی و فناوری در اسپانیا مورد پشتیبانی قرار خواهد گرفت.

طرفداران ورزش‌های المپیکی به محض ارائه‌ی اخبار به خبرگزاری‌های موثّق می‌توانند از این اخبار مطلع شوند. آقای دلمن در ادامه می‌گوید که دنبال‌کنندگان این رقابت‌ها قادر خواهند بود ظرف کوتاه‌ترین زمان نه تنها از نتایج مسابقات بلکه به انبوهی از اطلاعات در مورد ورزشکاران از جمله سابقه‌ آنها دست پیدا کنند. مقامات حوزه‌ی IT المپیک اظهار دارند که در المپیک پیش رو آمادگی ارائه‌ی اطلاعات به 4.8 میلیارد بیننده وب سایت‌های رسمی المپیک از سراسر جهان را خواهند داشت.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.