پرتره‌ در کنار خرس قهوه‌ای؛ مروری بر عکس‌های اولگا بارناتسوا

عکاس روسی اولگا بارناتسوا تصاویر خیره‌کننده‌ و رازگونه‌ای را در مقابل دوربین صحنه‌آرایی می‌کند. او با کنار هم قرار دادن مدل‌های مختلف و حیوان‌های وحشی و پز دادن به آن‌ها، عکس‌هایی را خلق می‌کند که از لحاظ بصری بسیار جذاب هستند. گرگ‌ها، خرس‌های وحشی، راکون‌ها، کروکدیل و دیگر حیوان‌‌های وحشی، اغلب نقش‌های اصلی را در تصاویر او ایفا می‌کنند.

نگاه کردن به یک انسان ضعیف و کوچک در کنار یک خرس قهوه‌ای ۷۰۰ کیلوگرمیِ ۲.۳ متری، شاید در وهله اول بسیار هولناک به نظر بیاید، ولی خرسی که در عکس‌های بارناتسوا به بازی گرفته می‌شود، یک خرس آموزش‌دیده و مهربان به نام استپان است. استپان ۲۰ ساله است و در بیش از ۲۰ فیلم روسی تا به حال بازی کرده است.

بارناتسوا عکاس پرتره و طبیعت است که از سال ۲۰۰۷ کار خود را شروع کرده است. او در سال ۲۰۱۲ سعی کرد که این دو ژانر عکاسی را با هم ترکیب کند و عکس‌های جدیدی را در نوع خود خلق کند. تمامی عکس‌های او با نور‌ طبیعی گرفته شده و این امر مهارت او را در عکاسی پرتره را نشان می‌دهد.

بارناتسوا تحت کنترل شده‌ترین شرایط عکس‌های خود را به ثبت می‌رساند و هم‌چنین حیواناتی که در مقابل دوربین‌ خود می‌آورد، تربیت شده هستند، بنابراین هرگز به سرتان نزند که در طبیعت، با یک خرس یا حیوانی دیگر سلفی بگیرید چرا که ممکن است آن‌ها رفتار غیرمنتظره و بسیار سریعی را از خود نشان بدهند.

صفحه اولگا بارناتسوا در اینستاگرام: Instagram

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.