و اما غرفه نیکون …D750

1 1,257

شاید برخی از شما عزیزان توقع داشتین که ما خیلی زودتر به سراغ غرفه نیکون در فوتوکینا برویم.  حقیقت این است که گل سر سبد نیکون در نمایشگاه امسال دوربین D750 است که حدود یک ماه پیش خبر آمدن چنین دوربینی در این وبلاگ منتشر شد. پیش بینی های اولیه در مورد مشخصات این دوربین درست بود. به همین علت تصمیم گرفیتم کمی دیرتر در مورد نیکون بنویسیم تا اطلاعت بیش تری از آن داشته  باشیم. در ادامه این پست به نورسیده های برند نیکون در دنیای عکاسی می پردازیم.

IMG_0125

خوشبختانه نیکون مانند اپل کارمندان سابق اف.بی.آی و سی.آی.ا را استخدام نمی کند که بتواند جلوی درز اطلاعات از محصولات جدید خود را بگیرد. به همین دلیل از یک ماه پیش مشخص بود که نیکون چه چیزی را در فوتوکینا ارائه می دهد. دوربین فول فریم، گریپ، لنز سریع و فلاش از محصولات جدید نیکون در نمایشگاه امسال است.

دوربین D750

دوربین جدید نیکون دارای حسگر CMOS فول فریم با تفکیک پذیری 3 / 24 میلیون پیکسل و فن آوری Wi-Fi داخلی است. بسیاری از مشخصات از دوربین های پیشرفته D4s و D810 به این دوربین منتقل شده است. دست گرفتن D750 حس به دست گرفتن یک دوربین DSLR کامپکت را یادآور می شود. پردازشگر دوربین از نوع EXPEED 4 بوده و توانایی خلق تصاویر شارپ با نویز کم را دارد. محدوده حساسیت (ISO) از 100 تا 12800 است که تا 51200 قابل ارتقاء است. سرعت عکس برداری تا 5 / 6 فریم بر ثانیه بهبود یافه و سیستم فوکوس خودکار از دو دوربین پشرفته D4s و D810 آمده است. به همین دلیل دارای 51 نقطه فوکوس متراکم است که 15 نقطه آن به خطوط عمودی و افقی حساس هستند (15 نقطه فوکوس صلیبی). حسگر نورسنجی نیز تغییر یافته و از نوعRGB 3D Color Matrix Metering III با 91 هزار پیکسل است. حساسیت فوکوس خودکار تا 3EV-، خبر ظهور دوربینی قدرتمند برای عکاسی در نور کم می دهد.

D750

تعداد دوربین هایی به این جدیت در عکاسی که بتواند با کیفیت Full HD فیلم برداری کند، زیاد نیست. با این وجود، D750 یکی از آنها است. کیفیت فیلم برداری 1080p با فریم بر ثانیه های 60، 50، 30، 25 و 24 است. در حین فیلم برداری امکان کنترل دستی حساسیت (ISO)، سرعت شاتر و دیافراگم نیز وجود دارد. این یعنی کنترل بهتر روی نوردهی و عمق میدان. ورودی و خروجی های هدفون و میکروفون را هم که نباید فراموش کرد. قابلیت عکس برداری تأخیر زمانی (Time Lapsing) تا 9999 عکس را نیز لحاظ کنید. اما قابلیت اعمال جلوه های ویژه در حین فیلم برداری، مشخصه ای است که این دوربین را از D810 متمایز می کند.

صفحه نمایش دوربین متحرک و 2 / 3 اینچی بوده و دارای وضوح 1299 هزار نقطه است. این صفحه نمایش دارای قابلیت حرکت به جلو و عقب (Tilting) بوده و امکان کار با دوریین در زوایای مختلف را فراهم می کند.  منظره یاب اپتیکی این دوربین به صورت 100 درصد صحنه تصویربرداری را پوشش می دهد.

یکی از مشخصه هایی که کمتر در یک دوربین فول فریم یافت می شود، توانایی برقراری ارتباط بی سیم است. این دوربین یکی از اولین در نوع خود است. با دوربین D750 نه تنها می توانید تصاویر تهیه شده را با استفاده از سیستم Wi-Fi دوربین به تلفن یا تبلت خود منتقل کنید، بلکه با استفاده از این سیستم می توانید دوربین را از راه دور کنترل کنید. اگر قصد ارسال تصاویر بر روی شبکه های اجتماعی را دارید و یا از آن دسته عکاسانی هستید که سر تاریخ مشخصی باید تصاویر را تحویل دهید، این ویژگی دوربین D750  بسیار بکار شما خواهد آمد. افزون بر این ها می توان از دو کارت حافظه از نوع SD، SDHC یا SDXC برای ذخیره اطلاعات بر روی این دوربین استفاده کرد.

D750

بدنه دوربین D750 ترکیبی از آلیاژ منیزیم و کامپوزیت های پلاستیکی تقویت شده است. قسمت بالایی و پشتی دوربین از آلیاژ منیزیم و سایر قسمت ها از کاموپوزیت پلاستیکی تقویت شده با الیاف کربن است. گریپ این دوربین بزرگ و آشنا با دست نیکونی ها است. فلاش داخلی و کفشک از دیگر مشخصات ساخت D750  است. اگر قصد استفاده از این محصول جدید در هوای نامساعد را دارید، لازم است بدانید که این دوربین در برابر آب و هوا مقاوم است. درزها و شکاف های دوربین به خوبی مسدود شده اند.

 دوربین جدید نیکون با لنز کیت AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR Zoom  عرضه می شود که به خوبی می توان از آن برای عکس برداری واید تا تله استفاده کرد. سیستم تثبیت کنندگی بکار رفته در این لنز باعث می شود تا 5 / 3 برابر از سرعت شاتر کندتری استفاده کرد. طراحی داخلی و استفاده از موتورهای Silent Wave Motor در این لنز منجر به دستیابی به فوکوس خودکاری نرم، بکنواخت و بی صدا می شود. این لنز دارای دو عنصر ED و سه عنصر غیرکروی (Aspherical) است تا مقدار آبراسیون رنگی را به حداقل رسانده و تصاویری شارپ با رنگ بندی صحیح خلق کند. در ساخت این لنز از پوشش های نانوکریستال و Super Integrated است تا مقدار تشعشعات ناخواسته (Flare) و شبج وارگی (Ghosting) را کم کند.

یکی دیگر از محصولات نیکون در نمایشگاه فوتوکینا 2014، گریپ مخصوصی برای دوربین D750 است که علاوه بر داشتن محلی برای باتری های EN-EL15 و AA، دارای کنترلرهای دوربین نظیر دکمه شاتر. فوکوس خودکار و دکمه های چرخنده است.

Grip for D750

قیمت بدنه این دوربین در آمریکا حدود 2300 دلار است.

لنز AF-S NIKKOR 20mm f/1.8G ED

لنز سریع و فوق العاده واید شرکت نیکون که می تواند از عکاسی منظره تا مجالس عروسی مورد استفاده قرار گیرد. فاصله کانونی معادل آن در دوربین های قطع DX, برابر با 30 میلی متر است. دیافراگم باز این لنز امکان عکاسی با عمق میدان کم, در نور کم و با شاتری سریع تر را فراهم می کند. این لنز دارای موتور Silent Wave Motor بوده و حداقل فاصله فوکوس آن کمتر از 20 سانتی متر است.

AFS_20_1.8G

لنز جدید نیکون دارای دو عنصر غیرکروی و دو عنصر ED با پوشش نانوکریستال است.

فلاش SB-500 AF Speedlight

این فلاش جدید, سبک و کم حجم یکی دیگر از محصولات شرکت نیکون است. این محصول از نوع i-TTL بوده و دارای نور LED با میزان روشنایی 100 لوکس برای فیلم برداری است. منبع انرژی توسط دو باتری AA تأمین شده و دارای حداقل کنترل ها است.  سر فلاش انعطاف پذیر بوده و می توان آن را در راستای افقی تا 180 درجه و در راستای عمودی تا 90 درجه چرخاند.

x_Speedlight

1 نظر
  1. سروش نفیسی می‌گوید

    نیکون همیشه برای شگفت آوری گزینه هایی را آماده دارد …. به زودی منتظر شگفتی های دیگر آن باشید

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.