Nikon D850 اولین دوربینی که توانست امتیاز ۱۰۰ را از DxOMark کسب کند!

Nikon D850 بهترین دوربین فول فریم تولیدشده تا امروز

0 1,632

دوربین فول فریم Nikon D850 توانست نام خود را به‌عنوان اولین دوربین کسب کننده‌ی امتیاز کامل ۱۰۰ از DxOMark ثبت کند!

بالاترین امتیاز کسب‌شده تاکنون توسط دوربین میرورلس سونی a7R II بود که به‌تنهایی و با امتیاز ۹۸ در صدر جدول قرار داشت و دوربین نیکون D810 نیز با امتیاز  ۹۷  رتبه بعدی را به خود اختصاص داده بود.

نکته جالب در مورد Nikon D850 این است که این دوربین اولین دوربین دارای حس‌گر BSI نیکون است. فناوری که کمک زیادی به ثبت عکس‌های روشن‌تر در نور کمتر می‌کند و مدت‌هاست که توسط مبتکر آن یعنی سونی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

Nikon D850
دوربین Nikon D850 بهترین دوربین مورد آزمایش قرارگرفته توسط DxOMark

DxOMark اعلام کرد این دوربین بهترین رنگ و داینامیک رنج را در ISO پایه ارائه داده و در برخی جنبه‌ها قابل‌رقابت با دوربین‌های مدیوم فرمت است و رنگ‌های ثبت‌شده نزدیک به چیزی ست که پیش‌ازاین در تست Phase One IQ180 و Phase One P65 دیده شده بود.

گرچه عملکرد نیکون D850 در نور کم بالاترین امتیاز ممکن را ثبت نکرده، اما عملکرد ثبت‌شده برای دوربینی با قیمت Nikon D850 خوب است و تا ایزوی ۳۲۰۰ نویز در تصاویر این دوربین نسبتاً کم است و در حدی است که قابل‌ویرایش با نرم‌افزارهای موجود است. اما کیفیت عکس‌ها در ایزوی پایین عالی است.

با این حساب اگر قصد عکاسی در ایزوهای پایین را دارید، ظاهراً با خرید نیکون D850 می‌توانید به کیفیتی نزدیک به یک دوربین مدیوم فرمت دست یابید!

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.