دوربین و لنز جدید از نیکون

0 1,668

(این پست به‌روزرسانی شد)
اولین دوربین عکاسی که در CES موردتوجه قرارگرفته – اولین دوربین نیکون با صفحه نمایش لمسی – D5500 است. نیکون دو لنز جدید را نیز در این نمایشگاه عرضه کرده است. تصاویر و مشخصات بیش‌تر در مورد دوربین و لنزهای جدید نیکون و غرفه این شرکت را در ادامه پست بخوانید.

20150106_10445660

3015080896

اولین نورسیده جدی در عالم عکاسی، دوربین 5500 نیکون است. این دوربین مانند اخلاف خود، دارای حسگر CMOS در اندازه APS-C بوده و دارای تفکیک‌پذیری مؤثر 24 میلیون پیکسل است. صفحه‌نمایش – همان‌طور که گفته شد – لمسی بوده و قابلیت چرخش در تمام زوایا را دارد. اندازه صفحه‌نمایش 2 / 3 اینچ با 000. 037. 1 نقطه است.  پردازشگر دوربین EXpeed 4، حساسیت (ISO) 100 تا 25600، تعداد نقاط فوکوس 39 نقطه، سرعت شاتر در محدوده 30 تا 4000 / 1 ثانیه، قابلیت عکس‌برداری پی در پی 5 فریم بر ثانیه، فن‌آوری بی‌سیم (Wi-Fi) داخلی، درگاه USB 2.0 و قابلیت فیلم‌برداری در قالب‌های MPEG-4 و H.264 است. فن‌آوری بی‌سیم بکار رفته در دوربین امکان کنترل آن با تلفن‌های همراه را میسر می‌سازد. در نگاه اول، تفاوت عمده این دوربین نسبت به مدل‌های پیشین، در همان داشتن صفحه نمایش لمسی و در نداشتن GPS داخلی است! البته دوربین سبک‌تر نیز هست. منظره‌یاب دوربین اپتیکی و از نوع Pentamirror است.

وزن دوبین 420 گرم بوده و باتری دوربین می‌تواند در یک‌بار شارژ 820 عکس را ثبت کند. این دوربین در فوریه آینده در دو رنگ مشکی و قرمز عرضه خواهد شد. قیمت دوربین وابسته به لنز کیت آن از 900 تا 1200 دلار متغیر خواهد بود.

AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR Lens
اولین لنز جدید نیکون، یک لنز تله تقریباً کامپکت با فن‌آوری جدید اپتیکی است. این لنز دارای طراحی سبک، سیستم کاهش لرزش قابل اطمینان، دیافراگم الکترومغناطیس و یک عنصر جدید اپتیکی به نام Phase Fresnel  یا PF است.

AFS_300_4E_PF
عنصر اپتیکی PF وظیفه تصحیح تمامی آبراسیون رنگی را داشته و توسط یک عنصر با پاشش پایین (extra- low dispersion) پشتیبانی می‌شود. بدین ترتیب لنز دارای شارپنس، وضوح و تحصیح رنگی بالایی است. برای کاهش تشعشعات ناخواسته (Flare) و شبح‌وارگی (Ghosting) و افزایش کنتراست تصاویر، از پوشش کریستالی نانو بر روی عدسی لنز استفاده شده است. مانند سایر لنزهای تله جدید نیکون، در این لنز نیز برای جلوگیری از آلودگی سطحی، سطح عدسی بیرونی دارای پوشش فلورین (Flourine) است.

سیستم کاهش لرزش جدید این لنز می‌تواند تا 5 / 4 استاپ لرزش را جبران کند. بدین ترتیب، امکان مفیدی در عکس‌برداری به صورت تله در شرایط نوری نامساعد فراهم می‌سازد. موتور Silent Wave لنز مکانیزم فوکوس نرم و کم صدایی را فراهم می‌سازد. دیافراگم الکترومغناطیسی لنز نیز نوردهی یکنواخت، به‌ویژه در عکس‌برداری پی‌درپی با سرعت بالا میسر می‌سازد. همچنین 9 تیغه‌ای بودن دیافراگم منجر به خلق بوکه‌ای زیبا و جداکردن آسان سوژه از پس زمینه می‌شود. این لنز با حسگرهای DX و FX و بسیاری از Teleconverter نیکون سازگار است.

AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/4-5.6G ED VR II Lens

اندازه این لنز نسبت به نمونه قبلی خود 20 درصد کاهش یافته و دارای سیستم لرزش‌گیر مؤثر 4 استاپ است. لنز دارای یک عنصر اپتیکی با پاشش پایین (Extra-Low Dispersion) برای کاهش میزان اعوجاج و یک پوشش Super Integrated Coating برای کاهش میزان تشعشعات ناخواسته (Flare) و شبح‌وارگی (Ghosting) و افزایش وضوح و حفظ میزان نور ورودی است.

AFS_DX_55_200_II

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.