خلاصه رویداد‌های روز دوم نمایشگاه NABShow

0 1,911

نمایشگاه NAB امسال تاکنون با محصولات جدید حسابی پر رونق بوده است. دیروز به اخبار روز نخست نمایشگاه پرداختیم. این نمایشگاه که به معرفی خدمات و تجهیزات نزدیک به 1700 شرکت فعال در زمینه برودکست اختصاص دارد، هر ساله در ماه آوریل پذیرای علاقه‌مندان این شاخه از تصویرگری دیجیتال است. اکنون نگاهی مختصر به محصولات شرکت‌ها در روز دوم می‌اندازیم.

1461089943000_1248110_0

شرکت سنهایزر سازنده تجهیزات صوتی حرفه‌ای است و پیکسل پیش‌تر نیز محصولات مختلفی از این شرکت را عرضه کرده است. این شرکت در نمایشگاه NAB 2016 یک میکروفون خلاقانه را برای دوربین‌های DSLR معرفی کرده است که برخلاف اغلب میکروفون‌های معمول، شامل دو مینی شات‌گان است که شبیه یک V طراحی شده‌اند. این میکروفون‌های سوپر کاردیودی با الگوی طراحی خاصی که دارند، می‌توانند صدای محیط را به خوبی از صدای مکالمه یا صداهای نزدیک با زاویه‌های مختلف تفکیک کنند و صدایی بسیار واضح را برای تصویربرداری با DSLR فراهم می‌کنند. این میکروفون جدید MKE440 نام دارد و می‌تواند به فرکانس‌های 50 Hz تا 20 KHz واکنش نشان دهد و از صداهایی تا شدت 132 dB پشتیبانی می‌کند. Sennheiser MKE440 دارای سه سطح مختلف حساسیت صدابرداری است و تنها با دو باطری AAA می‌تواند تا 100 ساعت کار کند.

sennheiser-gopro-hero-0-980x420

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، این میکروفون می‌تواند از طریق یک فیش صدای 3.5 inch به دوربین متصل شود و صدایی بسیار حرفه‌ای را برایتان فراهم کند.

اما این میکروفون تنها محصول سنهایزر برای کاربران عادی نیست. اگر شما هم دوربین گوپرو دارید و از صدای آن راضی نیستید احتمالاً راه‌حل سنهایزر برایتان مفید خواهد بود. این شرکت محصول جالبی را هم برای کاربران دوربین‌های اکشن گوپرو معرفی کرده است. این میکروفون جدید می‌تواند انواع نویز‌های محیطی مانند صدای باد و آب را حذف کند و صدایی شفاف را برای ویدئو‌های در حال ضبط با این دوربین‌ها فراهم کند.

1460997310000_1245097

JVC هم دو دوربین فیلم‌برداری جدید معرفی کرده است. GY-HM620 و GY-HM660 دو دوربین پیشرفته مجهز به یک حسگر 1/3” از نوع CMOS با عمق رنگ 12 بیتی هستند. این دوربین‌ها می‌توانند ویدئو‌ها را روی کارت‌های حافظه SDHC/SDXC بدون محدودیت زمانی یا داغ شدن حسگر ضبط کنند. البته هر دو دوربین می‌توانند با خروجی مستقیم HDMI، تصاویر را به رکوردر‌ها یا نمایشگر‌های جانبی نیز بفرستند. در هر دو دوربین نمایشگر 3.5 اینچی همراه با منظره‌یاب چشمی طراحی شده است. لنز این دوربین‌ها با فوکوس خودکار و ساخت شرکت Fujinon با مقدار زوم 23X است و در هر دوی آنها 3 فیلتر ND داخلی طراحی شده که به راحتی به شما اجازه می‌دهد بدون تغییر سرعت و دیافراگم، شدت نور محیط را به دلخواه کم و زیاد کنید.

تفاوت این دو مدل در امکانات برودکست راه دور در مدل HM660 است. این مدل می‌تواند با استفاده از کابل اترنت یا از طریق WiFi یا مودم LTE USB (که در صورت نیاز هر کدام از این‌ها باید جداگانه خریداری شوند) از راه دور کنترل شده و فیلم‌برداری کند. داشتن IP Support در این دوربین به این معنی است که شما می‌توانید در هنگام یک گزارش خبری، علاوه بر ارسال مستقیم تصاویر، ویدئو‌ها را به صورت همزمان روی خود دوربین هم ذخیره کنید.

ضمناً قابلیت پیش ضبط 15 ثانیه‌ای در این دوربین هم این امکان را به شما می‌دهد تا اتفاقات 15 ثانیه پیش از فشردن دکمه رکورد را نیز همراه ویدئوی در حال ضبط در حافظه دوربین ذخیره کنید. به این ترتیب فرصت‌های کمی را از دست می‌دهید.

fujinon_ua107x8_4

شرکت Fujinon که لنز این دوربین‌های پاناسونیک را ساخته است، خود نیز دو لنز فوق‌العاده را برای صنعت برودکست معرفی کرده است. لنز UA107x8.4 که تقریباً می‌توان آن را یک غول کوچک به شمار آورد، بلند‌ترین و واید‌ترین لنز 4K برای تصویربرداری UHD نامیده می‌شود. مدل XK6x20 20-120mm T3.5 Cabrio هم یک لنز بسیار سبک و کوچک برای دوربین‌های فیلم‌برداری 35mm است.

مدل UA107x8.4 همان‌طور که از نام آن برمی‌آید دارای حداقل زاویه واید 8.4mm است و می‌تواند با مقدار زوم 107 برابر تا فاصله کانونی 900mm افزایش یابد. دقت داشته باشید که چنین فاصله کانونی، به یک زاویه در حدود 1 درجه محدود می‌شود! پوشش فوق‌العاده لنز، داشتن عدسی‌های Aspherical، لرزش گیر اپتیک و حداکثر دیافراگم f/1.7 در فاصله کانونی واید، این لنز را تبدیل به یک پدیده برای آینده تصویرگری می‌کند.

Cineluxe

Tenba هم با مدل جدیدی از کیف‌های سری فیلم‌برداری خودش به نمایشگاه آماده بود. کیف‌های Cineluxe این شرکت اختصاصاً برای حمل تجهیزات فیلم‌برداران ساخته شده است. این سری از کیف‌ها از مدل‌های کوچک دستی، تا کیف‌های بزرگ چرخ‌دار و کوله‌ پشتی‌های بزرگ را شامل می‌شوند. پایه‌های آلومینیومی همراه با پوشش‌های داخلی بسیار سبک موجب شده تا این کیف‌ها علی‌رغم استحکام بالا بسیار سبک‌وزن باشند. همچنین در داخل کیف‌ها، پد‌های سبک و متحرک وجود دارند که می‌توانند دور تجهیزات پیچیده شوند و محافظت بیشتری از تجهیزات انجام دهند.

1461087236000_1243266

شرکت ساچلر هم سه‌پایه جدیدی را برای فیلم‌برداران حرفه‌ای معرفی کرد. این سه‌پایه که Sachtler Video 18 S2 Fluid Head نام دارد، مدل بهبود‌یافته‌ 18 S1 است که همان فرم کلاسیک را حفظ کرده، اما هم اکنون می‌تواند وزن یک دوربین DSLR سبک وزن 2 کیلویی تا یک دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای 20 کیلویی را هم تحمل کند.

دسته کنترل ساچلر، هد متحرک با درجه‌بندی متفاوت مخصوص تعادل، پایه‌های چند تکه بسیار مقاوم، تراز حبابی با پس زمینه روشن و قابلیت پنینگ و تیلت بسیار دقیق براساس هد مدرج از مشخصات این سه‌پایه حرفه‌ای هستند.

 

اما ساچلر تنها شرکت ساخت سه‌پایه در این نمایشگاه نبود. Benro هم با دو مدل سه‌پایه جدید با نام‌های BV4 Pro  و BV6 Pro  به نمایشگاه آمده بود. این دو سه‌پایه در واقع مدل حرفه‌ای‌تر سه‌پایه‌های سری متوسط BV4 و BV6 هستند و می‌توانند به ترتیب تجهیزاتی با وزن 3.6 و 6 کیلوگرم را تحمل کنند. Benro به ساخت تجهیزات باکیفیت و ارزان‌قیمت مشهور است. این سه‌پایه‌ها در حال حاضر 500 و 600 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

 

پاناسونیک هم دو دوربین 4K پیشرفته را با نام‌های AG-UX180 و AG-UX90 در نمایشگاه NAB 2016 معرفی کرد. AG-UX90 دارای یک لنز 15X، یک حسگر 1 اینچی MOS و امکان ضبط تصاویر 4K UHD با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. همان‌طور که احتمالاً ممکن است از روی نام این مدل‌ها حدس بزنید، مدل AG-UX180 با همین مشخصات می‌تواند با سرعت دو برابر یعنی 60 فریم بر ثانیه تصویربرداری کند. البته لنز این مدل زوم بیشتری دارد و برابر 20X است. ضمناً این مدل برخی امکانات اضافی مانند ضبط با دو کدک مختلف (UHD و Full HD)، ضبط با مادون قرمز و خروجی‌های 3G-SDI و HDMI 2.0 هم دارد.

برای اخبار دیگر با ما همراه باشید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.