اول عکس بگیرید، بعداً فوکوس کنید!

0 1,169

شاید عنوان این پست شما را یاد دوربین‌های Lytro بیندازد، ولی در این پست قصد نداریم در مورد این دوربین‌ها صحبت کنیم. اخیراً نرم‌افزاری برای تلفن‌های آیفون عرضه‌شده است که شما را قادر می‌سازد، ابتدا عکس بگیرید، سپس فوکوس و نوردهی تصویر را تغییر دهید!

iPhonegraphy

با به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS 8 برای محصولات اپل، سیلی از نسخه‌های جدید از نرم‌افزارهای عکاسی نیز عرضه شد که به کمک آن‌ها می‌توانید تنظیمات دستی زیادی در حین عکاسی بر تصاویر خود اعمال کنید. به کمک این امکانات جدید شما می‌توانید، در هنگام عکاسی، نوردهی، محل فوکوس و مقدار حساسیت (ISO) را تغییر دهید. بااین‌وجود، تغییر محل فوکوس و نوردهی بعد از عکاسی، قابلیتی مفید و کمیاب است.

نرم‌افزار MultiCam که در اوایل اکتبر امسال ارائه‌شده است، این امکان را برای عکاسی با آیفون فراهم کرده است. زمانی که این نرم‌افزار را اجرا می‌کنید، می‌توانید ترکیب‌بندی و قاب تصویر را تعین کنید. در هنگام عکاسی و پیش از ثبت عکس، گزینه‌هایی نظیر focus point و different exposure را می‌توانید انتخاب کنید. بعد از ثبت عکس، عکس با آن گزینه‌ای که شما انتخاب کرده‌اید، در دسترس است.

MultiCam

عکس خود را می‌توانید در گالری مشابه تصویر فوق بیابید. با انتخاب تصویر مورد‌نظر خود، نوار لغزنده‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد، که با لغزاندن آن می‌توانید به سهولت نوردهی و فوکوس تصویر را تغییر دهید. در پایان تصویر در Photo’s Gallery شما ذخیره‌شده و از گالری نرم‌افزار خارج می‌شود.

MultiCam

با این نرم‌افزار می‌توانید 1 تا 15 محل فوکوس و چهار حالت نوردهی را پوشش دهید. همچنین برای استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید از هر دو دوربین جلو و عقب آیفون استفاده کنید. ایدۀ طراحی این نرم‌افزار بسیار جالب است، به‌خصوص آن‌که کار با آن بسیار ساده است. مابقی، خلاقیت و ذوقی شما است که باید چاشنی این نرم‌افزار شود.

قیمت این نرم‌افزار 1.99 دلار بوده و حجم آن کمتر از 1 مگابایت است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.