گران‌ترین‌و ارزان‌ترین کیت‌های عکاسی (بخش اول)

9 1,887

لحظه‌ای دوست‌داشتنی را تصور کنید که می‌خواهید دوربین و لنزی تهیه کنید و هزینه آن برای شما اهمیتی ندارد. یا برعکس. لحظه‌ای آشنا را به خاطر بیاورید که برای خرید دوربین و لنز با بودجه‌ای محدود مواجه هستید. گران‌ترین و ارزان‌ترین تجهیزات عکاسی از هر برند کدام‌ها هستند؟
در این پست به سراغ کانن، نیکون، المپیوس، سونی، فوجی، پنتاکس، سامسونگ، پاناسونیک، و لایکا می‌رویم و گران‌ترین و ارزان‌ترین‌های دوربین، لنز و فلاش آن‌ها را مرور می‌کنیم. در هر مورد سعی شده است تا نمونه عکسی متعلق به آن کیت ارائه شود. به دلیل حجم زیاد مطالب، این پست در دو بخش ارائه می‌شود. در بخش اول، گران‌ترین‌ها و ارزان‌ترین‌های برند‌های کانن، المپیوس، سونی، پاناسونیک و سامسونگ عرضه‌شده و در بخش دوم به برند‌های نیکون، فوجی، پنتاکس و لایکا می‌رویم.

M-Exp-Ch-Photography kit

کانن

گران‌ترین

بدنه Canon EOS 1D-X
حرفه‌ای‌ترین دوربین شرکت کانن با تفکیک‌پذیری ١٨ میلیون پیکسل، عکس‌برداری مستمر ١۴ فریم بر ثانیه، هفت سیستم فوکوس خودکار مستقل با ۶١ نقطه فوکوس .

لنز Canon EF 1200mm f/5.6 L USM
در مورد این لنز که مفصل در پست قبلی برای شما نوشتم.
فلاش Canon Speedlight 600EX-RT
اگر بخواهید از یک جسم بزرگ در تاریکی عکس بگیرید به این فلاش نیاز خواهید داشت. برد این فلاش ٣٠ متر است.

قیمت این کیت ۱۲۷۳۴۸ دلار است.

Canon-1200mm

ارزان‌ترین

بدنه Canon EOS 1100D

پردازشگر (DIGIC 4) این دوربین تنها یک درجه از پردازشگر دوربین پرچم‌دار کانن  (DIGIC 5+) پایین است. بااین‌وجود این دوربین همچنان می‌تواند تصاویر زیبایی خلق کند. تعداد نقاط فوکوس این دوربین ۹ عدد بوده و دارای صفحه‌نمایشی باکیفیت پایین است. بدون شک می‌توان از این دوربین برای ثبت تصاویر عالی استفاده کرد. چراکه عکاس از دوربین مهم‌تر است.

لنز Canon EF 50mm f/1.8

لنزی عالی باقیمت کم. همین.

فلاش Canon Speedlight 90EX

فلاشی کم‌حجم و قابل‌اعتماد که می‌توانید در هرجایی به همراه داشته باشید.

قیمت این کیت ۷۲۵ دلار است.

Canon-EOS-1100D-with-50mm

المپیوس

گران‌ترین

بدنه Olympus E-5

حسگر این دوربین تا حدودی قدیمی شده و دارای تفکیک‌پذیری 12 میلیون پیکسل است. بااین‌وجود دارای یکی از سریع‌ترین شاتر‌ها (1/8000s) و منظره‌یاب اپتیکال است. اگر می‌خواهید به سراغ آخرین فن‌آوری ارائه‌شده المپیوس بروید، بهتر آن است که منتظر جانشین این مدل باشید.

لنز Olympus Zuiko Lens ED 300mm f/2.8

یک لنز جدی. مهم نیست در چه سطحی از عکاسی فعال هستید یا از چه سوژه‌ای عکس می‌گیرد، این لنز به‌خوبی از عهده شما و آن سوژه برمی‌آید. مزیت این سستم آن است که به دلیل حسگر کوچک دوربین المپیوس، با این لنز می‌توانید به فاصله ۶۰۰ میلی‌متری دست‌یابید.

فلاش Olympus Fl-50R

قیمت این کیت ۹۱۹۹ دلار است.

Olympus-E-5-and-the-Olympus-Zuiko-Lens-ED-300mm-f2.8

ارزان‌ترین

بدنه Olympus PEN E-PL5

اگر بودجه کمی دارید، این بدنه دوربین می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. دوربین با ظاهری زیبا، سرعت عکاسی ۸ فریم بر ثانیه و عکس‌برداری ۳۶۰ عدد عکس برای هربار شارژ.

لنز Body Cap Lens 15mm

لنزی کوچک باکیفیت عالی و مناسب برای عکاسی خیابانی

فلاش Olympus Fl-LM2

قیمت این کیت ۶۰۹ دلار است.

Olympus-PEN-E-PL5-and-Olympus-Body-Cap-Lens-15mm

سونی

گران‌ترین

بدنه Sony A99

دوربین فول فریم 24 میلیون پیکسل با عملکرد عالی در نور کم و ثبت جزئیات ظریف. دوربینی نسبتاً سریع باقابلیت عکاسی با سرعت ۶ فریم بر ثانیه.

لنز Sony 500mm f4 G SSM Super Telephoto Prime

بزرگ، زیبا و سفید. لنزی قدرتمند و با فوکوس خودکار سریع و دکمه مخصوص برای قفل فوکوس بر روی سوژه.

فلاش Sony HVL-F60M

قیمت این کیت ۱۵۸۴۹ دلار است.

Sony-A99-and-the-Sony-500mm-f4-G-SSM-Super-Telephoto-Prime-Lens

ارزان‌ترین

بدنه Sony NEX-5T

دوربینی عالی برای شروع عکاسی. وجه منفی این دوربین این است که منظره‌یاب و اتصال کنترل از راه دور ندارد. وجه مثبت آن این است که دارای حسگر 16 میلیون پیکسلی بوده و می‌تواند با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه عکاسی کند. این دوربین دارای صفحه‌نمایش ۳ اینچی است.

لنز Sony E 16 mm f/2.8 E-mount Prime

لنزی ارزان و مناسب برای عکس‌برداری‌های روزمره .

فلاش Sony HVL-F20S

قیمت این کیت ۷۴۹ دلار است.

Sony-NEX-5T-and-the-Sony-E-16mm-f2-8-E-mount-Prime-Lens

پاناسونیک

گران‌ترین

بدنه Panasonic Lumix GH4

دوربینی که به فیلم‌برداری حال و هوایی جدید بخشید. این دوربین در عکاسی بی‌نظیر است، اما مشخصه نادر آن در فیلم‌بر‌داری با قالب 4K است. تجربه فیلم‌برداری با این دوربین آن‌قدر جذاب است که شاید از خود بپرسید که آیا آنچه می‌بینید حقیقت دارد یا خیر؟ حجم جزئیات فیلم‌برداری شده در تصاویر این دوربین شگفت‌آور است.

لنز Panasonic Lumix G Leica DG Nocticron 42.5mm  f/1.2

لنزی گران‌قیمت برای بدنه‌ای گران‌قیمت. این لنز مجهز به فن‌آوری تثبیت‌کنندگی اپتیکی تصویر بوده و تصویر‌برداری در نور کم را تسهیل می‌کند. اگر قصد عکس‌برداری پرتره دارید، این لنز را اکیداً توصیه می‌کنم.

فلاش Panasonic DMW-FL500

قیمت این کیت ۵۴۳۹ دلار است.

Panasonic-Lumix-GH4-and-the-Panasonic-Lumix-G-Leica-DG-Nocticron-42-5mm

ارزان‌ترین

بدنه Panasonic Lumix DMC-GF6

دوربینی با ظاهر دوربین‌های RangeFinder و با مشخصات فن‌آوری‌های نوین. این دوربین انتخابی عالی برای تمام کسانی است که به‌تازگی قدم عالم عکاسی گذاشته‌اند. صفحه‌نمایش ۳ اینچی با تفکیک‌پذیری 16 میلیون پیکسل از مشخصات کمیاب در این رده از دوربین‌ها است.

لنز Panasonic Lumix G Vario 14-42

لنز کیت. مناسب برای عکاسی از اکثر سوژه‌ها که کمی در نورکم شما را ناامید می‌کند.

فلاش Panasonic DMW-FL220

قیمت این کیت ۷۷۳ دلار است.

Panasonic-Lumix-DMC-GF6-and-the-Panasonic-Lumix-G-Vario-14-42mm-Lens

سامسونگ

گران‌ترین

بدنه Samsung NX30

دوربینی عالی با حسگر 20 میلیون پیکسلی، فوکوس خودکار سریع و قابلیت عکاسی با سرعت ۹ فریم بر ثانیه. تصاویر تهیه‌شده با این دوربین شارپ و دارای رنگ‌بندی مناسب هستند. همچنین این دوربین دارای صفحه‌نمایش با وضوح فوق‌العاده است. فقط اطمینان داشته باشید که لنز مناسبی را بر روی این دوربین قرار داده‌اید، در غیر این صورت، نتایج زیاد راضی‌کننده نخواهد بود.

لنز Samsung NX 18-200mm ED

اگر قصد دارید دوربین سامسونگ تهیه کنید، این لنز را به شما توصیه می‌کنم. فاصله کانونی وسیع این لنز برای عکس‌برداری واید تا تله مناسب است. این لنز گزینه‌ای عالی برای عکس‌برداری در سفر است.

فلاش Samsung SEF 42A

قیمت این کیت ۲۳۴۷ دلار است.

-Samsung18200m

ارزان‌ترین

بدنه Samsung NX 3000

دوربین با حسگر 20 میلیون پیکسل که نمایشگر آن زیاد وضوح خوبی ندارد و سیستم فوکوس خودکار آن خیلی هم سریع نیست. البته به لطف داشتن ۳۵ نقطه فوکوس و قابلیت تشخیص سریع چهره انسانی، نسبتاً خوب عمل می‌کند. در مورد این بدنه نیز باید در مورد لنزی که به آن می‌بندید، حساس باشید. جثه‌ی کوچک این دوربین یکی دیگر از مزایای آن است.

لنز Samsung NX 16mm

ارزان‌ترین لنز سامسونگ. بااین‌وجود کیفیت این لنز آن‌قدر خوب است که شما باور نمی‌کنید. این لنز به‌خوبی از عهده عکاسی در نورکم برمی‌آید.

فلاش Samsung SEF20A

قیمت این کیت ۸۹۷ دلار است.

Samsung-NX3000-and-the-Samsung-NX-16mm

-پایان بخش اول-

9 نظرات
  1. فرض کنید حسین یا حسن می‌گوید

    از وقتی اون اقای زیبا مسوول وبلاگ پیکسل شدن . متاسفانه اسمشون رو یادم نیست همان که قبل از نویسنده فعلی پست میدادن بعد از دیدن چند مطلبشون دیگه هیچ وقت سر نزدم و بعد از مدتها مطالب این اقای جدید رو هم که نگاه میکنم با عرض پوزش از ایشون، بیشتر به اراجیف شبیه است تا مطالب تخصصی .
    کلا اگر این قسمت را جمع کنید سنگین تر هستید اقای پیکسل .

    1. هومن می‌گوید

      از دلسوزی شما ممنونیم. اظهار‌نظری فتواگونه با هویتی مجهول ترکیبی نامتجانس است. ای کاش با هویتی واقعی به وبلاگ ما سر بزنید تا هم نظرات شما کمی صیقل یابد و هم از خواندن آن‌ها نکته‌ای مفید عاید ما شود.

  2. امیر رئیسی می‌گوید

    سلام
    واقعا عالیست امیدوارم چنین موضوعاتی را بیشتر ادامه بدین. جالبه
    متشکرم

  3. محمود سدر می‌گوید

    با عرض سلام خدمت شما
    قبل از هر مطلبی از شما بابت جمع آوری این مطالب تشکر میکنم. بین برند های نام برده جای نیکون خالیست لطف کنید گران ترین و ارزان ترین این برند محبوب را هم بنویسید

    1. هومن می‌گوید

      سلام. از توجه شما ممنونیم. همان طور که در اول پست ذکر شد، به دلیل حجم بالای اطلاعات، این پست در دو بخش عرضه شد. برای برند نیکون می توانید به بخش دوم این پست مراجعه کنید.
      http://blog.pixel.ir/most-exp-cheapest-ii/

  4. مظفر می‌گوید

    با سلام
    بسیار ممنونم از مطالب قشنگتون. من تازه به دنیای عکاسی چا گذاشتم. خیلی خوشحالم میبینم که هنوز هم جاهایی هستند که اونجاهاپول حرف اولو نمیزنه. عکاسی یک هنره و هنر هم با روح آدمها سرو کار داره. و شماها سهمی در تغذیه روح ما دارین. بابت این موضوع ممنونم

    1. هومن می‌گوید

      از اینکه مطالب مورد توجه شما بوده، بسیار خوشحالم. سپاس.

  5. شاهین می‌گوید

    سلام
    ممنون از مطالب خوبتون، من دوربین و لوازمم رو از پیکسل خریدم.
    در مورد لنز 50مم – 1.8 نیکون سوال داشتم
    http://www.pixel.ir/nikon-lens/581-nikon-af-s-nikkor-50mm-f18g.html
    ظاهرا گفته شده که این لنز هم با فول فریم سازگاره و هم با کراپ سنسور. آیا اینطوره؟
    من برای دی3300 میخواستم، نیاز به تبدیل ماونت داره؟

    1. هومن می‌گوید

      سلام. ضمن پوزش از تأخیر در پاسخ به شما، باید عرض کنم لنزی که می فرمایید با دوربین شما سازگار است. با این وجود، این لنز بر روی دوربین شما زاویه دیدی معادل فاصله کانونی 75 میلی متر خواهد داشت.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.