کارت حافظه MicroSD با ظرفیت بیش از نیم ترابایت

0 1,571

stuffedcard

فکر می‌کنید فشرده‌ترین حافظه‌ای که ممکن است نیاز داشته باشید چقدر است؟

شرکت هنگ‌کنگی Microdia دیروز یک حافظه MicroSD عرضه کرد که حافظه‌ای برابر با 512 گیگابایت (نیم ترابایت) را در خود جای داده است. دقت داشته باشید که این حافظه‌ها ابعادی کوچک‌تر از ناخن دارند. این تقریبا دو برابر بیشترین مقدار حافظه محصولی مشابه است (200 گیگابایت) که SanDiskچند ماه پیش در MWC (همایش جهانی موبایل) امسال آن را معرفی کرده بود. البته بیشترین حجم کارت‌های حافظه SDXC تا حجم 2 ترابایت هم رسیده است، اما 512GB بیشترین حجمی است که تابحال در یک کارت حافظه Micro SD گنجانده شده.

طبیعتا چنین تکنولوژی نمی‌تواند ارزان قیمت باشد. این شرکت اعلام کرده که کارت حافظه Xtra Elite تا یک ماه دیگر با قیمتی حدود 1000 دلار به بازار عرضه خواهد شد (یعنی تقریبا نزدیک به 3.5 ملیون تومان). البته این قیمت نهایی و قطعی این محصول نیست، اما با یک مقایسه حدودی با قیمت کارت حافظه SanDisk 64GB که در پیکسل 170 هزار تومان به فروش می‌رسد (یعنی حدود 50 دلار) نتیجه می‌گیریم که هنوز برای تصمیم به خرید چنین محصولی خیلی زود است!

کارت Xtra Elite شرکت میکرودیا از نسخه 4 استاندارد SD استفاده می‌کند و ارتباط سریعتر Ultra High Speed (UHS) با سرعت 300 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌کند. ماکرودیا انتظار دارد این کارت حافظه بیشتر از عکاسان، مورد استقبال فیلمبرداران حرفه‌ای قرار بگیرد. بهرحال اگر این کارت حافظه را تهیه کردید، پیشنهاد می‌کنم به ندرت آن را از دوربین‌تان خارج کنید، چون ممکن است به راحتی 1000 دلار را گم کنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.