LG G5؛ پرچم‌دار 2016 ال‌جی از راه رسید

0 1,552

در سرزمین اسمارت‌‌فون‌ها کره‌جنوبی دو نماینده پرتوان و قدرتمند دارد؛ یکی سامسونگ و دیگری ال‌جی. هرچند از زمانی که این صنعت از گوشی‌های معمولی به اسمارت‌فون‌ها یا گوشی‌های هوشمند هجرت کرده همیشه ال‌جی پشت سر سامسونگ قرار داشته ولی فروش چند ده میلیونی گوشی‌های این کمپانی در سال‌های اخیر نشان از محبوبیت و مقبولیت برند LG دارد. پس از فروش و عرضه موفقیت‌آمیز LG G4 با آن بدنه چرمی زیبا و دوربین فوق‌العاده‌اش، سرانجام موعد معرفی پرچمدار جدید این شرکت از راه رسید.

lg3

LG اولین شرکتی بود که چراغ نمایشگاه MWC 2016 را در شهر بارسلونای اسپانیا روشن کرد و بزرگ‌ترین گردهمایی فناوری‌های ارتباطی، گوشی‌های هوشمند و گجت‌های مرتبط را آغاز نمود. لحظاتی پیش این شرکت از گل سر سبد محصولات خود یعنی LG G5 رونمایی کرد.

ال‌جی برای G5 از یک بدنه فلزی خوش‌ساخت و تراش خورده بهره گرفته که زیبایی و دوام بالایی را به آن بخشیده است. هرچند باید اعتراف کرد که این محصول به چشم‌نوازی LG G4 نیست. این شرکت LG G5 را به یک نمایشگر 5.3 اینچی از نوع LCD با رزولوشن تصویر 1440×2560 پیکسل مجهز ساخته که تراکم پیکسلی بالای 554ppi را برای آن به همراه دارد. این نمایشگر از حداکثر روشنایی 850 نیت برخوردار است که استفاده از آن در زیر نور مستقیم خورشید را به خوبی ممکن می‌کند. مطابق انتظار LG G5 از جدیدترین چیپ 64 بیتی توسعه یافته توسط کوالکام یعنی Snapdragon 820 بهره می‌برد که توان خود را از طریق چهار پردازنده مرکزی با قدرت پردازشی 2200 مگاهرتز تامین می‌کند. همچنین این گوشی از پردازنده گرافیکی Adreno 530 که از به‌روزترین پردازنده‌های گرافیکی حال حاظر بشمار می‌رود بهره‌مند است. علاوه بر این ال‌جی 4 گیگابایت حافظه رم را برای پرچمدار 2016 خود در نظر گرفته که تضمین کننده عملکرد بالای سخت‌افزاری آن خواهد بود.

lg2

اما در بخش دوربین شاهد نوآوری جالب از جانب این غول کره‌ای هستیم. LG G5 دارای دو دوربین در پشت خود می‌باشد که یکی قادر به ثبت تصاویر با زاویه 78 درجه بوده و دوربین دیگر می‌تواند عکس‌هایی با زاویه 135 درجه را به ثبت رساند. این در حالی است که دوربین اول از یک حسگر 16 مگاپیکسلی برخوردار بوده و دوربین وایدتر دارای حسگری با تفکیک‌پذیری 8 مگاپیکسل می‌باشد. طبق ادعای ال‌جی ادغام تصاویر ثبت شده توسط این دو دوربین به طور ویژه‌ای به خلق عکس‌ها و ویدئوهای خلاقانه کمک خواهد کرد.

lg1

در LG G5 شاهد استفاده از درگاه جدید USB Type-C نیز هستیم. همچنین این اسمارت‌فون از یک باتری قابل تعویض با ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که بنا بر ادعای ال‌جی می‌تواند تا یک روز کامل با استفاده زیاد کاربر را همراهی کند. البته نمی‌توان از بدنه ماژولار این گوشی به سادگی عبور کرد ولی مورد قبول واقع شدن آن برای کاربران ریسک بزرگی خواهد بود که ال‌جی ریسک آن را به جان خریده است. این باتری از فناوری شارژ سریع Quick charge 3.0 پشتیبانی می‌کند و این بدان معناست که G5 در حدود 27% سریع‌تر از G4 شارژ می‌شود.

هنوز زمان عرضه دقیق LG G5 معلوم نگردیده ولی قرار است در رنگ‌های متنوع طلایی، صورتی و نقره‌ای راهی بازار شود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.