رونمایی لایکا از دوربین چاپ سریع خود با نام Sofort

1 1,765

لایکا ساعاتی پیش از دوبین جدید خود موسوم به Sofort رونمایی کرد. این دوربین در واقع می‌تواند بلیت ورود Leica به رقابت در میان تولید کنندگان دوربین‌های ‌Instant باشد. استقبال روزافزون بازار از دوربین‌های چاپ سریع، کمپانی آلمانی را مجاب کرده است که دست به تولید اولین دوربین چاپ سریع خود بزند. این دوربین سریع و جمع‌وجور، تصاویر را بر روی فیلم سایز کوچک Fujifilm به ثبت می‌رساند. Sofort از طراحی‌های منحصربه‌فرد مهندسین لایکا برخوردار است و در سه رنگ نارنجی، سفید و نعنایی روانه بازار خواهد شد.

لایکا در این دوربین تنظیمات مختلفی را در نظر گرفته است تا در شرایط متفاوت بتوان بهترین تصویر را به چاپ رساند. قابلیت تنظیم دوربین بر روی حالت‌های ورزشی، جشن و مهمانی، ماکرو و چند حالت دیگر، نوردهی صحیح عکس را در طیف وسیعی از شرایط ممکن کرده است. نکته قابل‌توجه در این دوربین چاپ سریع این است که توسط آن می‌توان عکس‌ها را چند بار نوردهی کرد یا زمان نوردهی را تغییر داد و به آثار هنری زیبایی رسد. به‌علاوه برای گرفتن عکس‌های گروهی و یا یک پرتره شخصی Sofort از یک تایمر بهره می‌گیرد که با تنظیم آن می‌توان به نتیجه مطلوب خود رسید.

leica-sofort-instant-camera-2

از دیگر ویژگی‌های اولین دوربین Instant لایکا این است که می‌توان به‌دلخواه و به‌صورت دستی برخی از پارامترها را تغییر داد. تغییر فاصله فوکوس برای تأکید بر روی سوژه‌ای خاص، استفاده از فلاش و تنظیم روشنایی تصویر از امکاناتی است که علاوه بر تنظیم خودکار، کاربر نیز می‌تواند کنترل آن‌ها را در دست بگیرد. تولید این دوربین برای علاقه‌مندان عکس‌های سلفی نیز می‌تواند خبر خوبی باشد. Sofort با بهره‌گیری از یک آینه‌ مستطیلی، گرفتن عکس‌های سلفی را بسیار راحت کرده است. این آینه تقریباً همان کادری را ارائه می‌دهد که قرار است بر روی کاغذ چاپ شود.

window-teaser_farbvariationen_teaser-1200x470

لنز ۶۰ میلی‌متری Sofort که فاصله کانونی معادل آن برای دوربین‌های فول‌فرم برابر با ۳۵ میلی‌متر می‌باشد زاویه دید نسبتاً گسترده‌ای را پوشش می‌دهد که برای ثبت لحظات مختلف می‌تواند بسیار کارآمد باشد. باتری این دوربین توان چاپ ۱۰۰ عکس را به‌صورت متوالی دارد و سرعت شاتر از ۱/۸ تا ۱/۴۰۰ ثانیه متغیر است.

هم‌زمان با این دوربین، لایکا از دو مجموعه جدید فیلم خود نیز رونمایی کرده است. فیلم رنگی و سیاه‌سفید سایز کوچک Instax دو عضو این مجموعه جدید هستند. تفاوت اصلی این فیلم‌ها با نمونه تولید شده توسط شرکت Fujifilm حاشیه گرم کرم رنگی است که فضای عکس‌های ژلاتینی قدیمی را برای بیننده تداعی می‌کند.

1 نظر
  1. ف.و می‌گوید

    درمورد چاپ و تجهیزات چاپ مرتبط با دوربین مطلبی ننوشتید!

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.