لایکا Q

2 1,494

 

لایکا Q معرفی شد. دوربینی کامپکت که دقیقا همان چیزیست که از لایکا انتظار دارید. بسیار با کیفیت و بسیار گرانقیمت.

Leicalead1

از نمایشگاه فتوکینا 2014 که شرکت لایکا یک سری دوربین‌های جدید مانند سری M-P و سری X را با قیمت‌های متفاوت برای سلایق مختلف ارائه کرد، دیگر خبری از لایکا نبود تا دیروز که دوربین سری Q لایکا ، با ابعاد بسیار جمع و جور و قابلیت‌های خاص از سوی این شرکت معرفی شد.

این شرکت آلمانی دوربین Leica Q را با یک حسگر فول‌فریم 24 مگاپیکسلی از نوع CMOS همراه کرده که به دلیل استفاده از چنین حسگر بزرگی که تقریبا هم سطح حسگر دوربینی مانند Canon 5D Mark II است، می‌تواند با حساسیت بیش از 50000 ISO عکاسی کند. نمایشگر این دوربین، سه اینچ با رزولوشن 1.04 ملیون پیکسل است و می‌توان ویدئو‌هایی با کیفیت 1080p و سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه با آن ضبط کرد. برای ایجاد ارتباط بی‌سیم هم می‌توان از WiFi و NFC هم استفاده کرد.

لنز این دوربین امکان جدا شدن از بدنه را ندارد و از نوع پرایم یا ثابت با دیافراگم f/1.7 است. لایکا اینطور توضیح داده که حسگر دوربین‌های سری Q دقیقا برای این دوربین طراحی و ساخته شده است تا بهترین عملکرد را با لنز فیکس Summilux 28mm f/1.7 این دوربین داشته باشد.

طبیعتا، مانند دیگر دوربین‌های این شرکت، برای خرید هر کدام از آنها باید سپرده بانکی خودتان را خالی کنید. “لایکا کیو” قرار است با قیمت ناقابل 4250 دلار (حدود 15 ملیون تومان) به فروش برسد و برای اینکه این قیمت چندان گران به نظر نرسد، همراه با این دوربین یک نسخه اورجینال از نرم‌افزار لایتروم 6 هم به خریداران تقدیم می‌گردد. خوشبختانه برخلاف برخی مدل‌های قبلی (M9)، لوگوی دایره‌ای قرمز رنگ Leica روی این دوربین وجود دارد و نیازی نیست برای قرارگیری لوگوی این شرکت روی بدنه دوربین هزینه جداگانه‌ای بدهید!

2 نظرات
  1. حامد بادامی می‌گوید

    با سلام
    من بی صبرانه منتظر خرید این دوربین هستم امیدوارم در صورت ورود به بازار بتونم از شرکت شما تهیه کنم

    1. امیر یاری می‌گوید

      با کمال افتخار، بی‌صبرانه منتظرتان هستیم

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.