آیفون ۸ از اسکنر سه‌بعدی برای تشخیص هویت استفاده می‌کند

0 1,364

با توجه به این‌که سال ۲۰۱۷ دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون به‌حساب می‌آید باید انتظار ارائه‌ی قابلیت‌های بسیار خاص از طرف اپل را داشته باشیم. در بین شایعات در مورد صفحه‌نمایش OLED، حاشیه‌های باریک و حسگر اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش زیاد شنیده‌ایم، ولی یک تحقیق جدید از آنالیست J.P Morgan ادعای عجیبی را مطرح کرده است.

بر اساس ادعای Rod Hall از J.P Morgan، اپل برای آیفون ۸ حسگر اثرانگشت را کنار گذاشته و از سیستم تشخیص سه‌بعدی چهره برای تشخیص هویت استفاده می‌کند! بر اساس این گزارش این سیستم از یک اسکنر لیزری در قسمت جلوی دوربین برای تشخیص چهره‌ها استفاده خواهد کرد.

حذف حسگر اثرانگشت، برای به دست آوردن حاشیه‌های باریک ضروری است و در مواردی مانند خیس بودن انگشتان نیز با مشکل روبرو می‌شود. از طرف دیگر تشخیص چهره می‌تواند حتی ایمن‌تر از اثرانگشت باشد و Apple Pay را تقویت کند. در نهایت نیز از همین تکنولوژی در واقعیت افزوده استفاده خواهد شد، البته این مورد را تا سال ۲۰۱۸ نخواهیم دید.

بر اساس ادعای مطرح‌شده در این تحقیق، ممکن است برای کاهش هزینه‌ها، اپل از این تکنولوژی در دو مدل ارزان‌تر آیفون نیز بهره بگیرد. ولی به‌هرحال اضافه کردن این فناوری در کنار بهره‌گیری از صفحه‌نمایش OLED و بدنه‌ی شیشه‌ای قیمت آیفون ۸ را به بیش از ۱۰۰۰ دلار خواهد رساند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.