فیلم‌برداری 4K با iPhone 5S

0 1,140

درحالی‌که آیفون 6 چند روز گذشته معرفی شد، تلفن همراه قبلی آیفون یعنی 5S هنوز آن‌قدر خوب است که بتواند بعد از دو سال جایی در تیتر اخبار داشته باشد. ویژگی که کمتر از یک تلفن همراه انتظار می‌رود، فیلم‌برداری در قالب 4K است. دو روز پیش برنامه‌ای برای آیفون 5s منتشر شد که این تلفن همراه را قادر به ضبط تصاویر ویدئویی باکیفیت 4K می‌کند. مطالب بیش‌تر را در ادامه پست بخوانید.

screen520x924-2

 برنامه‌ای به نام Vizzywig 4K دور روز پیش بر روی App Store منتشرشده که به کمک آن می‌توانید به‌صورت 4K با آیفون 5S فیلم‌برداری کنید. آیفون 5S دارای دوربین 8 مگا پیکسلی بوده و به‌صورت از پیش تعریف‌شده باکیفیت 1080p فیلم‌برداری می‌کند. برای فیلم‌برداری در قالب 4K این نرم‌افزار در هر ثانیه 24 عکس با تفکیک‌پذیری 4K تهیه‌کرده و همان حال صدا را نیز ضبط می‌کند. تمام این تصاویر با همان لنز 8 مگا پیکسلی تهیه می‌شود. به بیانی دیگر، شما در هر ثانیه 72 مگابایت اطلاعات تصویری را ذخیره می‌کنید. بنابراین قبل از فشردن دکمه Record باید از وجود فضای خالی کافی بر روی تلفن اطمینان داشته باشید.

عکس‌های تهیه‌شده به یکدیگر ملحق شده و با ترکیب صدا، ویدئویی در قالب 4K ارائه می‌شود. امکان دسترسی به تک‌تک تصاویر تهیه‌شده نیز وجود دارد.

VZ4K screen520x924-1 screen520x924-3

خوب این‌همه ماجرا نیست. ملاحظاتی نیز وجود دارد. ابتدا اینکه این برنامه با سیستم‌عامل iOS7 کار می‌کند (حداقل فعلاً). در ثانی، با آیفون‌های 32 و 64 سازگار است (دور از انتظار هم نبود) و بدتر از همه قیمت 1000 دلاری آن است. یک نرم‌افزار 50 مگابایتی 1000 دلاری. البته با خرید این نرم‌افزار امکانات پشتیبانی VIP به شما تعلق می‌گیرد. خریداران آدرس ایمیلی اختصاصی دریافت می‌کنند که توسط آن می‌توانند به‌صورت مستقیم با سازنده این برنامه در تماس باشند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.