اکنون می‌توانید بدون استفاده از اپلیکیشن Instagram هم پست بگذارید

0 1,374

به نظر می‌رسد اینستاگرام رویه‌ی سخت‌گیرانه خود مبنی بر محدود کردن کاربران به اپلیکیشن‌ را تغییر داده و سعی کرده است تا مانند کمپانی مادر خود یعنی Facebook، دسترسی و آزادی عمل بیشتری را به کاربران سرویسش ارائه دهد.

ساعاتی پیش خبر رسید که کاربران اینستاگرام اکنون می‌توانند بدون استفاده از اپلیکیشن و از طریق باز کردن وب‌سایت Instagram.com روی موبایل، وارد حساب کاربری خود شده و پست بگذارند. همان‌گونه که احتمالاً می‌دانید تا پیش از این امکان انجام این کار وجود نداشت و تنها می‌شد از طریق نسخه وب اینستاگرام، نقش یک بازدیدکننده را در صفحات مختلف ایفا کرد و نهایتاً عکس‌های مورد علاقه خود را لایک کرد.

تغییرات جدید بدون شک باعث افزایش تعداد کاربران این شبکه اجتماعی محبوب خواهد شد و می‌تواند هر چه سریع‌تر، تعداد کاربران فعال این پلتفرم را به مرز عدد ۱ میلیارد و یا حتی فراتر برساند. اگر پی‌گیر اخبار تکنولوژی بوده باشید حتماً می‌دانید که چندی پیش نیز این شرکت امکان دسترسی آفلاین کاربران اندرویدی خود به حساب‌هایشان را فراهم آورد.

البته هنوز هم نمی‌توان از طریق مرورگرهای رایانه در این شبکه اجتماعی پستی را منتشر کرد. همچنین فعلاً امکان چک کردن پیغام‌های دایرکت و دسترسی به Stories نیز توسط مرورگرهای موبایلی فراهم نیامده است. می‌توان از این محدودیت‌ها متوجه آن شد که اینستاگرام ترس از دست دادن کاربران اپلیکیشن‌اش را دارد و فعلاً نمی‌خواهد همه امکانات اپلیکیشن خود را در اختیار کاربران تحت وب قرار دهد.

به هرحال اینستاگرام تجربه بزرگ و گران‌بهای شرکت مادر خود یعنی فیس‌بوک را به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه و کاتالیزور در مسیر پیشرفت خود می‌بینید و بد نیست به این نکته اشاره کنیم که فیس‌بوک نیز پس از عرضه نسخه سبک‌ و کم‌مصرف اپلیکیشن‌های Facebook Lite و Messenger Lite توانست به رکورد بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دست‌ یابد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.