امکان سفارش ابعاد غیر متعارف فیلم نگاتیو از Ilford Photo

0 1,714

کمپانی انگلیسی Harman که سابفه بسیار طولانی‌ای در تولید فیلم‌های سیاه‌وسفید دارد اعلام کرده است که به مناسبت سالگرد تولید نگاتیو‌های لارج فرمت و ابعاد سفارشی، از ۶ فوریه تا ۲۶ مارس ۲۰۱۸، سفارش ساخت فیلم نگاتیو سیاه‌وسفید، در ابعاد مختلف و غیر معمول را می‌پذیرد. این اتفاق برای عکاسانی که از دوربین‌ و فیلم‌های غیر متغارف برای عکاسی استفاده می‌کنند فرصت بسیار مناسبی به شمار می‌رود تا امولوسیون‌های مورد‌نظر خود را به کمپانی هارمن سفارش دهند.

البته طبق روال سال گذشته هارمن امولوسیون‌های Ilford FP5 Plus, HP5 plus و Delta 100 را بر روی صفحه‌هایی از سایز 2.25×2.25 اینچ تا 20×24 اینچ بر اساس تعداد سفارشات تولید خواهد کرد. فیلم‌های رولی نیز مخصوص فرمت ۱۲۷ و فیلم‌های ۹ سانتی‌متری پانورامیک قابل سفارش هستند. به‌علاوه رول ۵۰ فوتی فیلم‌های ۲۰ اینچی نیز در لیست محصولات سفارشی هارمن قرار دارد. بنابراین اکثر قطع‌‌ها و فرمت‌های نامعمول فیلم نگاتیو توسط هارمن قابل عرضه هستند.

فیلم تخت 20×24 اینچی Ilford مخصوص دوربین‌های تکنیکال لارج‌فرمت

البته کمپانی هارمن بیان داشته است که برای تولید هر شاخه محصول سفارشات باید به حد نسابی معقول برسد تا تولید آن توجیه اقتصادی داشته باشد. البته فیلم‌های صفحه‌ای یا filmSheet چون در بسته‌های ۲۵‌تایی عرضه می‌شود، مستقل از تعداد سفارشات تولید خواهد شد. ولی در مورد فیلم‌های رولی باید حداقل سفارشی بین ۲ تا ۱۵ مورد به ثبت برسد. فیلم‌های تولید شده بنا به گفته کمپانی هارمن در آگوست ۲۰۱۸ پخش خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت Ilford Photo مراجعه کنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.