MateBook پا در کفش Surface

0 1,145

در وبلاگ پیکسل درباره تبلت/لپ‌تاپ آلکاتل خواندید. به نظر می‌رسد که دنیای کامپیوتر‌های همراه در حال تغییر است. هوآوی امروز در نمایشگاه MWC2016 تبلت 12 اینچی خودش را معرفی کرد و این محصول جدید را روبروی Surface مایکروسافت قرار داد. تبلت جدید هوآوی با نام MateBook تنها 635 گرم وزن دارد و فقط 6.9 میلی‌متر قطر دارد.

 

رزولوشن این تبلت/لپ‌تاپ 2160×1440 پیکسل است که اگرچه به رزولوشن (iPad Pro (2732×2048 یا (Surface Pro 4 (2736×1824 نمی‌رسد، اما این رزولوشن برای کاربری عمومی کافی بوده و برای این ابعاد کاملاً مناسب و شارپ است. به لطف رزولوشن نه چندان بالای این تبلت، به گفته هوآوی باطری این تبلت می‌تواند تا 10 ساعت استفاده مداوم را پاسخگو باشد.

huawei-matebook-press-shots-1-1

اگرچه این تبلت نخستین کامپیوتر هوآوی به شمار می‌آید، اما تجربه هوآوی در ساخت تبلت‌های باریک و با کیفیتی مانند X1 در اینجا به کمک این شرکت آمده تا نخستین محصول خود در این رده را با کیفیت و طراحی بسیار خوبی معرفی کند.

Huawei-MateBook-2-e1456060858573-1200x798

در قلب این تبلت یک پردازشگر Intel Core M قرار دارد. البته سه مدل مختلف از این تبلت با پردازنده‌های M3، M5 و M7 بسته به انتخاب کاربر عرضه می‌شوند. سیستم عامل MateBook نیز می‌تواند یکی از دو نسخه Home یا Pro ویندوز 10 باشد. حافظه رم این دستگاه نیز در مدل‌های مختلف 4 یا 8 گیگ بوده و حافظه آن نیز از نوع SSD و با ظرفیت‌های 128 تا 512 می‌باشد. به منظور امنیت بیشتر این کامپیوتر نیز، یک اسکنر اثر انگشت در کناره بدنه طراحی شده تا اطمینان پیدا کنید که غیر از خودتان کسی نمی‌تواند به اطلاعات داخل کامپیوتر دسترسی یابد.

MateBook به یک دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز شده است و یک درگاه USB Type-C نیز روی این تبلت قرار گرفته که می‌تواند هم به عنوان درگاه شارژ و هم ارتباطی مورد استفاده قرار بگیرد.

huawei-matebook-press-shots-4-1

هوآوی در کنار این تبلت، یک سری تجهیزات جانبی پرکاربرد نیز معرفی کرده است. صفحه کلید همراه این تبلت مانند iPad Pro هم به عنوان کیبورد و هم به عنوان پایه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دکمه‌های روی صفحه کلید کاملاً بزرگ و راحت هستند و در پایین آن نیز یک تاچ‌پد بسیار دقیق طراحی شده است.این صفحه کلید می‌تواند مانند یک کیف، دور کامپیوتر را محافظت کند.

یک داک نیز همراه با MateBook معرفی شده است که امکانات ارتباطی دستگاه را افزایش می‌دهد. از جمله یک درگاه ارتباطی اترنت که هنگامی که WiFi در دسترس نیست می‌تواند به کابل اینترنت عادی کامپیوترهای رومیزی نیز متصل شود.

huawei-matebook-press-shots-10-1

از آنجا که MateBook با ابعاد بزرگی که دارد، می‌تواند به عنوان یک ابزار آموزشی کاربردی برای دانشجویان و طراحان نیز مورد استفاده قرار بگیرد، هوآوی یک قلم استایلوس نیز همراه با آن معرفی کرده که می‌تواند 2048 سطح فشار مختلف را تشخیص دهد. این میزان حساسیت، آن را هم رده جدید‌ترین قلم نوری مایکروسافت یعنی Surface Pen می‌کند.

قیمت این محصول و تجهیزات جانبی آن هنوز اعلام نشده است، اما احتمالاً همانند دیگر محصولات این برند معتبر چینی می‌تواند رقیب سرسختی برای بازار محصولات رده بالا خودش باشد.

Huawei-MateBook-with-MatePen-1-e1456061080226-1200x975

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.