چگونه در دوربین‌های DSLR نیکون و کانن منوی اختصاصی بسازیم؟

0 2,182

آیا از جستجو در دریای منوها و قابلیت‌های مختلف دوربین DSLR خسته شده‌اید؟ به جای این که هر بار در چندین منو بالا و پایین بروید و بگردید تا به تنظیم دلخواهتان برسید، می‌توانید از قابلیتی به نام My Menu استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید پرکاربردترین آیتم‌ها را در یک منو جمع‌آوری کنید.

به‌این‌ترتیب عملکردهایی مانند فرمت کارت حافظه، کیفیت عکس، تراز سفیدی و… بسیار سریع‌تر در دسترس شما خواهند بود. تنظیم My Menu یکی از راحت‌ترین کارهایی است که برای کارکرد سریع‌تر با دوربین می‌توانید انجام دهید و ما در ادامه می‌خواهیم روش انجام این کار در دوربین‌های کانن و نیکون را توضیح دهیم.

در دوربین‌های کانن، My Menu Settings به‌صورت مستقل بر روی صفحه‌نمایش دیده می‌شود. برای دست یافتن به آن ابتدا دکمه‌ی منو را بفشارید، سپس به سمت راست بروید تا به نواری با علامت ستاره برسید. در دوربین‌های نیکون، اگر My Menu را در نوار سمت چپ مشاهده نمی‌کنید، دکمه‌ی منو را بفشارید، به پایین بروید و Recent Settings را انتخاب کنید. سپس در قسمت Choose گزینه‌ی My Menu را انتخاب کنید. با این کار آیکون My Menu در نوار تنظیمات قرار می‌گیرد.

برای اضافه کردن ۲۰ عملکرد در دوربین‌های نیکون، به My Menu بروید و بر روی add items کلیک کنید. فهرستی از آیتم‌های قابل اضافه شدن نمایش داده خواهند شد. برای اضافه کردن آن‌ها، بر روی هر آیتم رفته و دکمه‌ی OK را بفشارید.

در دوربین‌های کانن می‌توانید وارد My Menu Settings شوید و سپس گزینه‌ی Register to My Menu را انتخاب کنید. در این هنگام فهرستی از تمام عملکردهای دوربین نمایش داده خواهد شد. هرکدام را که می‌خواهید انتخاب کنید و دکمه‌ی SET را بفشارید. می‌توانید تا ۶ عملکرد را به این شکل به منو اضافه کنید.

البته در دوربین‌هایی مانند 7D Mark II، 5Ds و 5Ds R می‌توانید ۵ منوی اختصاصی بسازید و مجموعاً ۳۰ عملکرد مختلف را به آن‌ها اضافه کنید.

هر دو کمپانی اجازه‌ی مرتب کردن آیتم‌ها را نیز می‌دهند. در کانن بر روی Sort heading در My Menu Settings کلیک کنید و با انتخاب هر آیتم می‌توانید آن را جابجا کنید. در نیکون این قابلیت Rank Items نام دارد، ولی عملکرد آن مشابه است.

برای پاک کردن هر آیتم نیز می‌توانید در کانن گزینه‌ی Delete Item/Items و در نیکون Remove Menu Items را انتخاب کنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.