نوآوری از جنس Hasselblad

0 1,258

نمایشگاه امسال فوتوکینا بستری برای رونمایی از دو دوربین هاسلبلد است. کمپانی معظم هاسلبلد دو دوربین جدید H5D-50c Multi Shot و H5D-200c Multi Shot را در این نمایشگاه عرضه کرده است. اگر به عکاسی با تفکیک‌پذیری (Resolution) بالا علاقه دارید، مطلب این پست را در ادامه بخوانید.

m_Hasselblad-H5D-200c

دو دوربین عرضه‌شده تحت برند هاسلبلد دارای حسگر قطع متوسط بوده و دارای قابلیت Multi Shot هستند. در این قابلیت دوربین می‌تواند به‌صورت مالتی شات با استفاده از فعال‌کننده‌های پیزوالکتریک (Piezo-Electric Actuator) حسگر دوربین را جابجا کرده و یک صحنه عکس‌برداری چند تصویر با میزان اختلاف چند پیکسل ثبت کند. این چند تصویر درنهایت در قالب یک تصویر با تفکیک‌پذیری بالا ثبت می‌شود. دوربین 50c Multi Shot می‌تواند چهار تصویر با اختلاف یک پیکسل و دوربین 200c می‌تواند چهار یا شش تصویر با اختلاف یک یا نیم پیکسل ثبت کند. هر دو دوربین می‌تواند برای عکاسی تک تصویر (Single-Shot) بکار روند.

m_Hasselblad-H5D-50c

در حالت عکس‌برداری چهار تصویر، اطلاعات رنگی سبز، آبی و قرمز با اختلاف یک پیکسل و در حالت شش تصویر، دو عکس اضافی با اختلاف نیم پیکسل ثبت می‌شود. با ترکیب این تصاویری اطلاعات کاملاً واقعی برای هر پیکسل ذخیره‌شده و حجم یک تصویر به 250 تا 450 مگابایت می‌رسد. بدین ترتیب، مقدار برون‌یابی‌های دیجیتالی (Interpolation) در تصاویر شما به حداقل رسیده و تصویر شما دارای مقدار اطلاعات واقعی بیش‌تری خواهد بود. رنگ‌های دقیق‌تر، کاهش مصنوعات دیجیتال و جزئیات بیش‌تر برای شارپنس از مزایای اصلی استفاده از نوع فن‌آوری است. به همراه این دو دوربین نرم‌افزار Adobe Lightrom نیز عرضه می‌شود.

هر دو دوربین دارای تفکیک‌پذیری 50 میلیون پیکسل با حسگر CMOS در اندازه 9 / 32 × 8 / 43 میلی‌متر با غنای رنگی 16 بیت هستند. محدوده حساسیت (ISO) از 100 تا 6400 بوده و کند‌ترین سرعت شاتر آن‌ها 12 دقیقه است. هر دو دوربین‌ می‌توانند با سرعت 5 / 1 فریم بر ثانیه عکاسی کنند. سیستم فوکوس خودکار دوربین‌ها از مکانیزم‌های True Focus برای فوکوس خودکار و Absolute Position Lock Processor برای حفظ فوکوس خودکار و افزایش دقت است. صفحه‌نمایش دوربین 3 اینچی و از نوع TFT بوده و منظره‌یاب آن HVD-90x-Eye-Level است. امکان ذخیره اطلاعات بر روی کارت‌های حافظه CF یا مستقیم بر روی کامپیوتر (با استفاده از کابل FireWire 800) نیز وجود دارد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.