معرفی دوربین جدید هاسلبلاد

0 1,897

بنا بر اخبار منتشر شده، هاسلبلاد در آستانه‌ی معرفی دوبین جدیدی است که معادلات بازی(!) دنیای عکاسی را تغییر خواهد داد.

شرکت هاسلبلاد، سازنده‌ی دوربین‌های قطع متوسط، اعلام کرده که در 22 ژوئن 2016، دوربینی به بازار عرضه می‌کند که معادلات بازی دنیای عکاسی را تغییر می‌دهد. هرچند اطلاعات دقیقی از این دوربین منتشر نشده است، اما تصویر منتشر شده از قسمت بالای دوربین، منظره‌یابی کم ارتفاع را به نمایش‌گذاشته است که نشان‌دهنده‌ی دوربین بدون‌آینده است.

ClJNyISUsAABbaS.jpg-large

هاسلبلاد پیش از این علاوه بر دوربین‌های خود، نسخه‌ی لوکس برخی دوربین‌های سونی را نیز به بازار عرضه می‌کرد که البته در پی آن نقدهای بسیاری به این شرکت وارد شد.  از این رو انتظار نمی‌رود این دوربین،‌ نسخه‌ی لوکس دوربین‌های بدون‌آینه‌ی سونی باشند. چرا که در این صورت نه تنها نقده/کنایه‌ها بیشتر خواهد شد، بلکه ادعای هاسلبلاد مبنی بر تغییر معادلات بازی هم ادعایی نادرست خواهد بود. از این رو برخی بر این باور‌اند که این دوربین، آغازگر خط تولید جدیدی از دوربین‌های هاسلبلاد است که از حس‌گر قطع متوسط 50 مگاپیکسلی سی‌ماس (با ابعاد حدودی 33در44 میلی‌متر) بهره می‌برد که از حس‌گرهای فول‌فریم بزرگ‌تر است و البته آن‌قدر بزرگ نیست که نتوان آن را در یک دوربین بدون آینه جای داد.

در صورت صحت این ادعا،‌ دوربین بدون‌آینده‌ی هاسلبلاد نه تنها از رقیبانی چون سونی و لایکا پیشی می‌گیرد، بلکه اولین دوربین دیجیتال بدون‌آینده‌ی قطع متوسط جهان خواهد بود و باید در انتظار ملاقات رقیبان جدی‌تر خود بماند.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.