پهپاد تازه وارد گوپرو با نقص مواجه شد؛ فراخوان عمومی برای Karma

1 1,802

ساعاتی پیش کمپانی گوپرو فراخوانی را در خصوص درون‌ جدیدش یعنی کارما منتشر کرد که به دور از انتظار بود. این شرکت تنها ۱۷ روز پس از عرضه Karma موفق به فروش بیش از ۲۵۰۰ نمونه از این درون شده است و حال از قرار معلوم درون‌های این شرکت با یک نقص فنی مواجه هستند که ممکن است به متلاشی شدن کامل آن منجر شود.

این‌طور که در متن این فراخوان آمده است، شارژ باتری کارما ممکن است در هنگام پرواز به یک‌باره خالی شود و درون از آسمان به زمین سقوط کند. با اینکه کارما اولین تجربه گوپرو در زمینه طراحی و ساخت درون بشمار می‌رود و این نقص پیش آمده می‌تواند موفقیت این کمپانی در زمینه پهپادها را به شکلی اساسی تحت تأثیر خود قرار دهد، ولی از طرفی این عارضه آن‌قدر جدی است که مخفی کردن آن می‌توانست کل برند GoPro را زیر سؤال ببرد. البته نقص فنی یاد شده در همه درون‌های این کمپانی وجود ندارد و درصد کمی از این ۲۵۰۰ نسخه فروخته شده از این مشکل رنج می‌برند. همچنین تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر سقوط این پرنده منتشر نشده است. ولی از آنجایی که خود کاربران قادر به این تشخیص نیستند که درون آن‌ها جزو نسخه‌ی بدون مشکل است یا خیر، از این رو شرکت گوپرو از همه خریداران کارما خواسته تا پهپاد خود را برای بازبینی و بررسی مجدد به مراکز تعیین‌شده بفرستند. همچنین در متن فراخوان GoPro از کاربران تقاضا شده که فعلاً درون‌های کارمای خود را به پرواز درنیاورند.

این شرکت از تمام افرادی که این درون را خریداری کرده‌اند خواسته تا هرچه سریع‌تر پهپاد خود را به مراکز مشخص شده در وب‌سایت گوپرو تحویل دهند تا این مشکل برطرف گردد. البته گوپرو هزینه ارسال درون کاربران به مراکز تعمیرات و هم‌چنین تحویل مجدد به آن‌ها را متقبل شده است!

فراخوان‌های این‌چنینی برای ما چندان هم ناآشنا نیست. تازه‌ترین آن فراخوان عمومی سامسونگ برای دستگاه‌های گلکسی نوت ۷ بود که البته تفاوت‌های زیادی میان فراخوان گوپرو و سامسونگ وجود دارد. اولین تفاوت آن است که گلکسی نوت ۷ ممکن بود با منفجر شدنش آسیب‌های مالی و جانی به کاربر وارد کند ولی نقص کارما نهایتاً می‌تواند به سقوطش منجر شود. البته اگر بدشانس باشید ممکن است در محلی سقوط کند که فاجعه‌ساز شود. همچنین سامسونگ بایستی اقدام به جمع‌آوری 8 میلیون گوشی نوت ۷ می‌کرد، اما گوپرو تنها باید ۲۵۰۰ درون فروخته شده را بازبینی مجدد کند.

1 نظر
  1. محمد حسن می‌گوید

    پهباد نیست
    درون
    مولتی روتر
    کواد کوپتر

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.