فردا؛ رونمایی از پهپاد جدید GoPro

0 1,250

شرکت GoPro تأیید کرده که در تاریخ 19 سپتامبر از پهپاد جدیدش با نام Karma رونمایی خواهد‌کرد. این اعلام در روزهای اخیر همراه بوده با توئیت‌ها‌یی از این شرکت درباره‌ی این پهپاد و ویدیوی کوتاهی که در آن یک فولکس واگن کمپر در پشت نمونه‌ی اسباب‌بازی آن در یک جاده نشان‌داده می‌شود که به آرامی به سمت دوربین حرکت می‌کند و تنها جمله‌ی «کارما در راه است» روی تصویر نوشته می‌شود.

از دسامبر 2015 که GoPro رسماً ورودش به بازار سازندگان پرنده را اعلام‌کرد، ما منتظر پهباد Karma از این شرکت بوده‌ایم. همانطور که می‌شود حدس زد، GoPro Karma برای فیلمبرداری اکشن و ورزشی از آسمان ساخته‌شده و رقیب مستقیم پهپادهای سری Phantom شرکت DJI خواهد‌بود.

از همان دسامبر پارسال تاکنون، ویدیوهای کوتاه مختلفی برای نشان‌دادن عملکرد این پهپاد در اینترنت انتشار یافته‌است که تصویربرداری رزولوشن‌های 1080p و 4K را شامل می‌شود. در یک ویدیوی با کیفیت 4K که ماه فوریه‌ی امسال منتشر شد، اسکی‌باز سبک آزاد، بابی براون، به همراه دوستانش به انجام حرکات نمایشی زیبایی می‌پرداختند و بیشتر ویدیو از بالا فیلم‌برداری شده‌بود.

gopro-karma

ویدیوی دیگری که اواخل سال گذشته‌ی میلاد منتشر شد شامل نماهایی از مناظر جنگلی بود.

اخیراً هم GoPro ویدیوی دیگری را با عنوان «با کارما آشنا شوید» منتشر کرده که در آن دوچرخه‌سواران کوهستان در حال پایین رفتن از شیب‌های تند کوه‌پایه‌ها هستند و این ویدیو به خوبی توانایی این پهباد در حرکت‌های نرم و بدون لرزش را نشان می‌دهد.

تا امروز GoPro هیچ تصویری از این پهپاد و دوربینش را منتشر نکرده و حتی مشخصات آن را هم اعلام نکرده‌است. ما تنها می‌توانیم در مورد ویدیوهایی که ادعا می‌شود با این پرنده ضبط‌شده نظر بدهیم. تا اینجا، ویدیوهای منتشر‌شده نشان‌دهنده‌ی توانایی بسیار خوب این درون در فیلمبرداری بدون لرزش و بسیار نرم و همچنین قابلیت فیلمبرداری با سرعت بسیار بالای دوربین آن است.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این شرکت ممکن است در روز 19 سپتامبر 2016 (29 شهریور 95)، علاوه بر Karma از دوربین اکشن جدید GoPro Hero 5 هم رونمایی کند. عده‌ای این فرضیه را مطرح کرده‌اند که پهپاد Karma احتمالاً از همین دوربین Hero 5 استفاده می‌کند و دوربین مختص به خود ندارد. باید تا فردا منتظر بمانیم تا همه‌چیز در مورد این پرنده مشخص‌شود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.