گوپرو دوربین‌های اکشن Hero5 Black و HERO5 Session را معرفی کرد

0 1,725

گوپرو لحظاتی پیش دوربین‌های اکشن جدید خود با نام‌های HERO5 Black و HERO5 Session را رونمایی کرد. در ادامه همراه ما باشید.

27235487_hero5_black_theframe_135_master-0

بر هیچ کس پوشیده نیست که گوپرو پرچم‌دار دوربین‌های اکشن در دنیاست. از همین رو همیشه انتظارات از این کمپانی در بالاترین حد قرار دارد. پیش‌بینی کرده بودیم که شرکت گوپرو تنها به معرفی پهپاد Karma بسنده نخواهد کرد و انتظار می‌رفت تا این کمپانی از سری جدید دوربین‌های اکشن خود نیز رونمایی کند. پیشرفت قابل توجهی که اکشن کمرای جدید گوپرو موسوم به HERO5 Black از آن بهره‌ می‌برد، قابلیت فرمان‌پذیری صوتی است. به این ترتیب می‌توان با فرمان صوتی خود، توسط این دوربین اقدام به ثبت عکس و رکورد ویدئو کرد که در نوع خود بی‌نظیر است. سیستم فرمان‌پذیری صوتی این دوربین در حال حاضر از هفت زبان مختلف پشتیبانی می‌کند ولی گوپرو وعده داده است که در آینده‌ای نزدیک این تعداد افزایش خواهد یافت.

gg

این دوربین دارای حسگری 12 مگاپیکسلی می‌باشد که از فایل خام RAW نیز پشتیبانی می‌کند. HERO5 Black مجهز به نمایشگری 2 اینچی از نوع لمسی است و از یک GPS داخلی نیز بهره می‌برد. جدیدترین اکشن کمرای گوپرو تا عمق 10 متری ضدآب است و علاوه بر این از یک لرزشگیر دیجیتال برای تثبیت تصاویر سود می‌برد. باید اشاره شود که HERO5 Black اولین دوربین اکشن گوپرو از خانواده HERO است که دارای سیستم لرزشگیر می‌باشد. مانند نسخه پیشین، این دوربین قادر است ویدئوهایی با رزولوشن 4K را با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه رکورد کند. این درحالی است که می‌توان در حالت فول اچ‌دی، از حداکثر سرعت ضبط 120 فریم بر ثانیه بهره‌مند شد که برای خلق ویدئوهای اسلو-موشن کاربرد دارد.

28756207_hero5_session_45_master-0

اما این کمپانی در کمال شگفتی از اکشن کمرای دیگر خود با نام GoPro HERO5 Session نیز رونمایی کرد که قابلیت ضبط ویدئوهای 4K را داراست. در مورد HERO5 Session باید اشاره شود که حسگر بکار رفته در این دوربین دارای رزولوشن 10 مگاپیکسل است. این دوربین نیز مشابه HERO5 Black به خودی خود ضدآب است و می‌توان از طریق فرمان صوتی آن را کنترل کرد. درست مانند HERO4 Session، این دوربین نیز ابعاد مکعبی کوچکی دارد و فاقد هرگونه قاب یا کیس محافظ است.

28756217_hero5_session_sf_45_master-0

این کمپانی از فضای ابری PLUS نیز پرده برداشت که امکانات وسیعی از روی گوشی موبایل برای کنترل دوربین گوپروی خود به کاربر می‌دهد. از طریق این فضای ابری می‌توان به سادگی عکس‌ها و ویدئوهای خود را آپلود کرد و در کسری از زمان با دیگران به اشتراک گذاشت. البته برای بهره‌مندی از PLUS به پرداخت اشتراک ماهانه نیاز است. از دیگر مزایای PLUS این است که می‌توان از طریق لپ‌تاپ و یا گوشی خود در هر مکان و هر زمانی به عکس‌های ثبت شده توسط دوربین اکشن گوپروی خود دسترسی داشت و آن‌ها را مشاهده و ویرایش کرد.

HERO5 Black در ماه اکتبر روانه بازار خواهد شد و قیمت آن 399 دلار در نظر گرفته شده است. همچنین HERO5 Session نیز دارای برچسب قیمت 299 دلار است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.