اخبار حوصله‌سربر از گوپرو

9 1,373

large_Hero4Black_Cluster_03

شرکت گوپرو، که اصرار دارد روند بهبود محصولات جاافتاده‌اش روندی صحیح و بی‌اشکال است، سه مدل دوربین جدید معرفی کرد. این سه مدل دوربین در دو دسته جای می‌گیرند: Hero4 و Hero. سری Hero4 شامل دو دوربین Hero4 Black و Hero4 Silver است. همان‌طور که می‌بینید این شرکت نام‌گذاری عجیب و نامفهوم مربوط به رده‌بندی دوربین‌هایش را هم کنار نگذاشته است. مثلاً برای من همیشه سؤال بوده که وقتی مدل Silver (نقره‌ای) وجود دارد، احتمالاً مدل بالاتر باید Gold (طلایی) باشد. ضمناً سیاه (Black) و سفید (White) هیچ نوع پیامی حاکی از رده‌بندی منتقل نمی‌کنند. به‌هرحال این شرکت به‌زعم خودش به نوآوری‌های سخت‌افزاری ادامه داده است و احتمالاً علاقه‌مندان این دوربین‌ها هم چیز دیگری نمی‌خواسته‌اند.

مدل Hero4 Black قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، 2.7K با سرعت ۵۰ فریم بر ثانیه، و 1080p با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد. امکان عکاسی با تفکیک‌پذیری ۱۲ میلیون پیکسل با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز در این دوربین و هم‌چنین در مدل Silver آن وجود دارد. در حالت فیلم‌برداری، مدل Silver امکان ثبت تصاویر با کیفیت 4K را ندارد، اما می‌تواند با کیفیت 1080p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، و در کیفیت 720p با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. هردو مدل تا عمق ۴۰ متری ضدآب هستند. سرعت انتقال اطلاعات و تصاویر از طریق Wi-Fi در آن‌ها افزایش یافته است و امکانات نرم‌افزاری متعددی به آن‌ها اضافه شده. مدل Silver ویژگی دیگری هم دارد: این دوربین در پشت خود دارای یک صفحه‌ی نمایش لمسی است. ضمناً قیمت مدل Silver و Black در بازار آمریکا (بدون مالیات بر ارزش افزوده) به ترتیب ۴۰۰ و ۵۰۰ دلار است.

large_Hero

مدل دیگری که معرفی شده Hero نام دارد. این دوربین ارزان‌قیمت (۱۳۰ دلار در بازار آمریکا) مثل دوربین‌های دیگر گوپرو مقاوم و ضدآب (تا عمق ۴۰ متر) است. این مدل می‌تواند با کیفیت 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، و با کیفیت 720p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. امکان عکاسی با سرعت ۵ فریم بر ثانیه (فایل‌های ۵ میلیون پیکسلی) با این دوربین وجود دارد.

آیا شما هم مثل من فکر می‌کنید این اخبار نشان می‌دهد خلاقیت گوپرو به انتها رسیده؟ یا فکر می‌کنید طراحی و رده‌بندی فعلی محصولات این شرکت آن‌قدر جاافتاده و قوی است که نیازی به پیشرفت‌ها و نوآوری‌های چشمگیر وجود ندارد؟

9 نظرات
  1. سروش نفیسی می‌گوید

    انتظار دیدن این مطلب از شما را داشتم . این جور که شما تحلیل کرده اید برای به بازار آمدن این مدل ها صبوری به خرج ندهیم و فعلا از همان ورژن قدیم که در بازار هم موجود است بهره ببریم. بستر پیشرفت را در سخت افزار های خود آغاز کرده و بسیار خوشبین هستم که نو آوری در راه موفقیت خوبی را در پیش خواهد داشت!

    1. اشکان می‌گوید

      واقعاً با توجه به تکنولوژی‌های رسانه‌های حال حاضر، از رسانه‌های تدوین گرفته تا پخش، هیچ دلیلی برای خرید گوپروی جدید (منظور من فقط Hero4 Black است) نمی‌بینم – مگر این‌که نمایشگر 4K، کامپیوتری قدرتمند، و رسانه‌های پخش 4K داشته باشید – که در این‌صورت احتمالاً یک دوربین 4K پیشرفته‌تر از گوپرو هم دارید.

      1. سروش نفيسي می‌گوید

        پس در انتظار ورود این دوربین های سری جدی به بازر مینشینیم تا ورژن قدیمی را به دلیل افت قیمت خریداری کنیم! استدلال خوبی شد؟

        1. اشکان می‌گوید

          به نظر من که استدلال خوبی‌ست. 🙂

          1. حمید می‌گوید

            آقا اشکان تصاویر 4k لزوما نباید همان 4k پخش بشه، حسن تصاویر 4k، امکان اصلاح قاب، استیبلایز و پست پروداکشن دقیقتره که به نظرم قابلیت های کمی نیست!
            در ضمن خروجی 1080 از 4k دان اسکیل شده خیلی شارپنس و کیفیت بالاتری داره نسبت به تصاویری که 1080 ضبط شده.

          2. اشکان می‌گوید

            ممنون از نظر شما
            ابتدا تأکید می‌کنم که حرف شما صددرصد صحیح است و هیچ شکی در آن وجود ندارد.
            اما
            گوپرو یک اسباب‌بازی برای بزرگسالان اهل سفر و ماجراجویی‌ست، نه ابزاری حرفه‌ای. درست است که از آن در شرایط حرفه‌ای هم استفاده می‌شود، اما کاربرد اصلی آن در گرفتن فیلم‌های سریع است. شاید بد نباشد مثالی ارائه کنم تا متوجه چالش‌های مشتریان این محصول شوید: مشتری‌ای را درنظر بگیرید که گوپرو می‌خرد، به مسافرت می‌رود، و بعد از یک ساعت فیلم‌برداری کارت حافظه‌ی 64 گیگابایتی‌اش پر می‌شود. اگر این مشتری به فروشگاه بیاید و اعتراض کند که این چه وسیله‌ی ناکارآمدی‌ست، من شخصاً به او حق می‌دهم.
            حالا فرض کنید شرکت گوپرو، که کیفیت فیلم‌های 1080 دوربین‌های آن می‌تواند بالاتر باشد، در کاری شبیه به کار شرکت سامسونگ (در مدل NX1)، فیلم‌های 4K روی دوربین ضبط می‌کرد و سپس پردازنده‌ی دوربین فیلم‌ها را به 1080 داون‌اسکیل می‌کرد. این کار از نظر تکنولوژیک ممکن است، چرا که سامسونگ فیلم‌های 8K را در NX1 به 4K داون‌اسکیل می‌کند.
            امیدوارم متوجه منظور من شده باشید. پردازش در چنین محصولی همه‌چیز است؛ درست مثل عکاسی و فیلم‌برداری با حسگر کم‌مگاپیکسلی آیفون. پردازش واقعاً همه‌چیز است. تفکیک‌پذیری فقط بخش کوچکی از ماجراست.

          3. حمید می‌گوید

            آقا اشکان اگر کسی بخواهد برای بلند مدت در یک سفر تصویر برداری کند قطعا 4k ضبط نخواهد کرد(اگر کرد و معترض بود شما از طرف بنده بزن تو سرش منم معرفی کن که جوابش رو بدم!) بر فرض یک موتور سوار یا یک سنگنورد هم فکر نمیکنم بیشتر از یکی دو ساعت تصویر ضبط کند، اگر بخواهد قطعا پیشنهاد کارشناسانه استفاده از همان 1080 است.
            در ضمن گوپرو نمیتواند یه اسباب بازی باشد چون بخشی از فیلم هابیت با هیرو 3 ساخته شد! کم لطفی نفرمایید، سر بعضی از صحنه ها دوربینی که دست و پاگیر نباشد و کیفیت خوبی هم ارائه کند طلاست، قطعا بعضی از دوربین ها خیلی بهترند ولی قابلیت ها متفاوت است و غیر قابل مقایسه! nx1 اساسا ژانر متفاوتی ست!

          4. اشکان می‌گوید

            همان‌طور که گفتم حرف شما صددرصد صحیح است و به‌شرط استفاده از گوپرو برای کاربردهای حرفه‌ای، امکانات بسیاری در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. اما واقعاً با توجه به استفاده‌ی گسترده از گوپرو در میان عموم مردم، و نه لزوماً فیلم‌برداران حرفه‌ای، دوست نداریم باعث سردرگمی مشتریان بشویم. ممنون که با نظرات خود اطلاعات بیش‌تری به خوانندگان وبلاگ می‌دهید.

  2. ارسلان پورحلاجی می‌گوید

    با سلام . من هم این سردرگمی را در ارائه محصول جدید کاملا حس کردم علاوه بر اینکه گوپرو ریموت کنترل جذابش رو از روی محصول حذف و اونو به قیمت ۸۰ دلار بصورت جداگانه عرضه میکنه که این خودش امتیاز منفی بزرگی برای گوپرو بلک خواهد بود از سویی دیگه امکان فیلمبرداری ۴k با توجه به فرم ریت پایین اونهم برای مصارف پر تحرک ورزشی ولو به امکان پخش با کیفیت بالا نمی ارزه و بنظرم مثل ایفون جدید که جز طراحی بدنه (ناقص و پر عیب) جدید کاره دیگه ای نکرده بنظرم گوپرو هم خلاقیت جدیدی برای عرضه نداشته . تنها میمونه قیمت گوپروی ۳ + که متاسفانه ارزونتر که نشد هیچ گرونتر هم شد !!!!

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.