برندگان مسابقه عکاسی Getty Images Instagram Grant معرفی شدند

0 1,253

آژانس عکس Getty Image و اینستاگرام برندگان دومین مسابقه عکاسی خود موسوم به Grant را معرفی کردند. این مسابقه در واقع برای حمایت از عکاسانی است که اینستاگرام را به عنوان بستری برای نماش آثار خود اتنخاب کرد. سه نفر اول این مسابقه مبلغی معادل ۱۰۰۰۰ دلار را به عنوان جایزه دریافت می‌کنند و آثار آن‌ها در نمایشگاه photoville نیویورک از ۲۱ تا ۲۵ سبتامبر به نمایش در خواهد آمد. در ادامه عکس‌های منتخب را زیر ذره‌بین پیکسل قرار می‌دهیم و در مورد عکاسان آن‌ها به بررسی اجمالی می‌پردازیم.

عکاس شماره ۱ از کریستین ردریگز 

کرسیتین ردریگز عکاس مستند اروگوئه‌ای است. او جایزه Grant را به خاطر پروژه مادرهای نوجوان ”teen mother” از آن خود کرد. او در این پروژه به معضل باردار شدن دختران نوجوان در آمریکای لاتین پرداخته و مادر شدن آن‌ها در این سنین را مورد بررسی قرار داده است. کریستین به گفته خودش قصد دارد که آگاهی عمومی را در مورد این معضل اجتماعی بالا ببرد. اگر بخواهیم سبکی را برای فرم کارهای او در نظر بگیریم باید بگوییم که کار‌های او بسیار به رئالسم جادویی نزدیک است. سبکی که گارسیا مارکز در ادبیات بنیان نهاد. کریستین ردریگز اینستاگرام را به عنوان زمینه‌ای برای نمایش آثار خود انتخاب کرده است تا عموم مردم را در جریان معضلی که خیلی از نوجوانان آمریکایی به آن دچار شده‌اند، قرار دهد.
کریستین ردریگز عکاس مستند اروگوئه‌ای است. او جایزه Grant را به خاطر پروژه مادرهای نوجوان ”teen mother” از آن خود کرد. او در این پروژه به معضل باردار شدن دختران نوجوان در آمریکای لاتین پرداخته و مادر شدن آن‌ها در این سنین را مورد بررسی قرار داده است. کریستین به گفته خودش قصد دارد که آگاهی عمومی را در مورد این معضل اجتماعی بالا ببرد. اگر بخواهیم سبکی را برای فرم کارهای او در نظر بگیریم باید بگوییم که کار‌های او بسیار به رئالسم جادویی نزدیک است. سبکی که گارسیا مارکز در ادبیات، بنیان نهاد. کریستین ردریگز اینستاگرام را به عنوان زمینه‌ای برای نمایش آثار خود انتخاب کرده است تا عموم مردم را در جریان معضلی که خیلی از نوجوانان آمریکای لاتین به آن دچار شده‌اند، قرار دهد.

 

عکس فوق پرتره گراسیلای ۱۳ ساله نرمای ۸ ساله و لوپیتای ۷ ساله است که پشت خانه خود در دهکده‌ای کوچک به نام Ocotal Grande پنهان شده‌اند.
عکس فوق پرتره گراسیلای ۱۳ ساله، نرمای ۸ ساله و لوپینای ۷ ساله است که پشت خانه خود در دهکده‌ای کوچک به نام Ocotal Grande پنهان شده‌اند.

 

این عکس متعلق گلوریای ۱۳ ساله در دهکده‌ای نزدیک Oaxaca در مکزیک گرفته شده است. او با مادر و ۸ خواهر و برادر در یک خانه کوچک زندگی می‌کند. گلوریا در سن ۱۲ سالگی مادر بودن را به صورت ناخواسته تجربه کرد.
این عکس متعلق گلوریای ۱۳ ساله در دهکده‌ای نزدیک Oaxaca در مکزیک گرفته شده است. او با مادر و ۸ خواهر و برادر در یک خانه کوچک زندگی می‌کند. مایکلای نوجوان در کنار فرزند خود، مادر مایکلا نیز در سنین نوجوانی مایکلا را به دنیا آورد.

عکاس شماره ۲ رونی سن

رونی سن ronny senn از هند نفر دومی است که برنده جایزه Grant سال ۲۰۱۶ شد. کار او در واقع مستند کرد معادن زغال سنگی است که بیش از صد سال مردمان جایرای هند از آن‌ها درآمد کسب می‌کنند. رونی سن هم از عکاسی و هم از فیلم‌برداری برای نمایش دادن شرایط سخت مردم محلی جایرا که کاملاً تحت تأثیر این معادن هستند استفاده کرده است.

بچه‌ها منتظر بازگشت والدین خود از معدن زغال سنگی در جاریای هند هستند.

 

دیوارهای شکسته قلعه‌ای در نزدیکی معدن ذغال سنگ جایرا، به خاطر انفجار های این معدن در زیر زمین تمامی خانه‌ها و ساختمان‌‌ها ترک برداشته‌اند و یا به طور کامل تخریب شده‌اند.
دیوارهای شکسته قلعه‌ای در نزدیکی معدن ذغال سنگ جایرا، به خاطر انفجار های این معدن در زیر زمین تمامی خانه‌ها و ساختمان‌‌ها ترک برداشته‌اند و یا به طور کامل تخریب شده‌اند.

 

یک کارگر قراردادی در نزدیکی یک معدن ذغال سنگ، او به ازای جابه‌جا کردن هر ۵ فرغون ذغال سنگ چیزی در حدود ۲ دلار دریافت می‌کند.
یک کارگر قراردادی در نزدیکی یک معدن ذغال سنگ، او به ازای جابه‌جا کردن هر ۵ فرغون ذغال سنگ چیزی در حدود ۲ دلار دریافت می‌کند.

 

کارگران معدن اوایل صبح شروع به کار می‌کنند قبل از اینکه صاحبان معدن‌های جایرا از خواب بیدار شوند.
کارگران معدن اوایل صبح شروع به کار می‌کنند قبل از اینکه صاحبان معدن‌های جایرا از خواب بیدار شوند.

 

عکاس شماره ۳ گریما برتا

گریما برترا عکاس اهل آدیس آبابا است که با آیفون خود عکس‌های بسیار جالبی را از لحاظ بصری خلق می‌کند. او سعی دارد که زندگی خیابانی پایتخت اتیوپی را در غالب تصاویری با رنگ‌های غلیظ و متضاد به تصویر بکشد. او پس‌زمینه‌های عکس‌های خود را با رنگ‌های گرافیکی پر می‌کند. او عضو گروه عکاسی EverydayAfrica است و اینستاگرام را به عنوان گالری عکس‌های خود انتخاب کرده است.

girmabertaportfolioitem_15671 girmabertaportfolioitem_15672__2_

girmabertaportfolioitem_15668

girmabertaportfolioitem_15675__1_

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.