گارمین رقیب گوپرو می‌شود؟

4 1,959

virb_elite_1

شرکت گارمین (Garmin) را می‌شناسید؟ برای بسیاری از عکاسان این نام اصلاً شناخته‌شده نیست، و این مسئله کاملاً طبیعی است، چرا که گارمین تاکنون منحصراً در بازار ابزارهای GPS فعالیت می‌کرد. اما اکنون، با ارائه‌ی یک سری محصول جدید، این شرکت پا در عرصه‌ی رقابت در دوربین‌های به‌اصطلاح «پوشیدنی» گذاشته است. شرکت‌های دیگری مانند پاناسونیک و کانن هم به‌تازگی در این شاخه محصولاتی ارائه کرده‌اند، اما هیچ‌کدام، پا در عرصه‌ی محصولات مقاوم و پرقابلیت گوپرو نگذاشته‌اند. هیچ‌کدام از این محصولات ابزارهای نصب و لوازم جانبی متعدد گوپرو را ندارند.

A100-Vixia2

گارمین تاکنون محصولات بی‌رقیبی در حوزه‌ی ابزارهای GPS تولید کرده است. اما اکنون با ارائه‌ی دو محصول VIRB و VIRB Elite می‌خواهد با گوپرو رقابت کند. این دو دوربین هردو دارای بدنه‌ی ضدآب، ضددما، ضدغبار و ضدضربه (تاحدی) هستند، هر دو امکان عکاسی با تفکیک‌پذیری 16 میلیون پیکسل دارند، و صفحه‌ی نمایش آن‌ها از نوع 4 / 1 اینچی است. اما قابلیت اصلی آن‌ها فیلم‌برداری با کیفیت Full HD است. مدل VIRB Elite دارای GPS و Wi-Fi داخلی نیز هست.

اما این سری چه مزیتی نسبت به دوربین‌های گوپرو دارند؟ گارمین ادعا می‌کند که طراحی آئرودینامیک بدنه‌ی این دوربین‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل برتری این مدل‌ها نسبت به گوپرو است. هم‌چنین حالت‌های ورزشی خودکار مدل VIRB Elite، که مثلاً می‌توانند هنگام اسکی جهت حرکت (به بالا یا پایین) را تشخیص دهند و هنگام پایین‌آمدن به‌طور خودکار شروع به فیلم‌برداری کنند، نیز به‌ادعای شرکت از مزیت‌های آن‌هاست.

garminvirb

هنوز لوازم جانبی‌ای برای این محصول معرفی نشده است، اما نکته‌ی حائز اهمیت، قیمت نسبتاً بالای آن‌هاست که چندان رقابتی به‌نظر نمی‌رسد: 300 دلار برای مدل VIRB و 400 دلار برای VIRB Elite – حال باید دید که هنگام ارائه به‌بازار، قیمت آن‌ها پایین‌تر خواهد آمد یا خیر.

4 نظرات
  1. سروش نفیسی می‌گوید

    بله ظاهرا باید بگویم بر خلاف نوشته شما متاسفانه با محصولات گارمین آشنایی کامل دارم ! مگر میشود خود را طبیعت گرد فرض کرد و از جی پی اس گارمین بهره نبرد؟ گارمین یکی از شرکت های بسیار قدرت مند در زمینه موقعیت یابی است و تاکنون با ارایه محصولات حرفه ای خود در این زمینه تمام رقبا را پشت سر نهاده و قبلا نیز وارد بازار ساعت های الکترونیکی با قابلیت های گوناگون نهاد که با قابلیت مکان یابی خود و ثبت مسیر حرف اول را میزد .
    حال بعید نیست تا با مشخصات خوبی که در این دو محصول جدید خود قرار داده از بقیه شرکت ها حتی گوپرو هم جلو بزند … قابلیت مکان یابی جی پی اس دوربین که برای اکثر کسانی که نیاز به این نوع دوربین ها دارند یکی از واجبات است و در ضمن خود دستگاه هم کوچکتر و زیبا تر از رقیب خود گوپرو بوده و نیازی هم ظاهرا برای محفظه ضد آب ندارد و همین طور قابلیت تشخیص خودکار برای شروع فیلم برداری و کیفیت خوب عکس برداری آن … از بابت قیمت هم زیاد با گوپرو تفاوت ندارد ! پس منتظر می مانیم ……

    1. اشکان زهرایی می‌گوید

      آقای نفیسی عزیز،
      ما که شما رو نگفتیم 🙂
      بله، حرف شما کاملاً درست است. کافی‌ست کمی روحیه‌ی ماجراجویی داشته باشید، تا با محصولات گارمین آشنا باشید.
      به‌نظر من یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های این محصولات، توجه به استانداردهای بین‌المللی به‌اصطلاح «ضدآب‌و‌هوا‌بودن (Weatherproof)» است. امیدوارم این محصول، برخلاف مدل‌های ارائه‌شده‌ی کانن و پاناسونیک، بتواند رقابت را جدی‌تر کند، و شرکت‌هایی مانند گوپرو را وادار به قدم‌های انقلابی‌تری کند.

  2. فرهنگ خاتمی می‌گوید

    گوپرو در اوایل 2014 مدل جدیدتری از هرو 3 بلک به بازار ارسال خواهد کرد .
    اطلاع دارید مدل گارمین کی به بازار میاد ؟ ما هم امیدواریم که بتواند بازار انحصاری گوپرو بشکنه .

    1. اشکان زهرایی می‌گوید

      در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد مدل‌های آینده‌ی گوپرو در دست نیست، اما حرف شما درست است و به‌هرحال مدل جدیدی از گوپرو دیده خواهد شد. به‌احتمال زیاد دوربین‌های ورزشی گارمین تا اواخر سال میلادی به بازار خواهند آمد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.