فوجی‌فیلم معرفی کرد؛ X-Pro2 به عنوان جانشین X-Pro1 از راه رسید

0 1,390

سرانجام فوجی‌فیلم از پرچم‌دار جدید دوربین‌های بدون آینه خود رونمایی کرد و به انتظار طولانی مدت برای معرفی این محصول پایان داد. این دوربین X-Pro2 نام دارد و قرار است عنوان جانشین شایسته دوربین محبوب X-Pro1 را یدک بکشد.

مسلماً این دوربین برای عکسان حرفه‌ای طراحی و ساخته شده و به همین دلیل قیمت ۱۷۰۰ دلاری آن می‌تواند برای این افراد توجیه‌پذیر باشد. فوجی اذعان داشته که X-Pro2 را به یک حسگر X-trans CMOS III با رزولوشن ۲۴٫۳ مگاپیکسل مجهز ساخته که بیشینه ایزوی آن تا ۵۱۲۰۰ قابل افزایش است. همچنین به لطف پردازشگر تصویری جدید X-Processor، این دوربین می‌تواند در حالت عکاسی پی‌در‌پی تا حداکثر ۸ فریم بر ثانیه را به ثبت رساند. پرچم‌دار جدید فوجی‌فیلم از بدنه‌ای آلومینیومی بهره می‌برد و در برابر نفوذ آب مقاوم است. به این ترتیب می‌توان در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف از آن استفاده کرد.

5510059525

علاوه بر این X-Pro2 به یک منظره‌یاب پیشرفته هیبریدی مجهز گشته است. ابن بدان معناست که کاربران می‌توانند بین حالت الکترونیکی و اپتیکی یکی را برگزیده و به استفاده از آن بپردازند. لازم به ذکر است که پیش از این شاهد مشابه این ویژگی در دوربین‌هایی مانند X100T و X100S این شرکت بودیم.

دوربین جدید فوجی قادر است ویدئوهای فول اچ‌دی با رزولوشن 1080p را با سرعت‌های ۲۴، ۲۵، ۳۰، ۵۰ و یا حتی ۶۰ فریم بر ثانیه به ثبت رساند که متأسفانه امکان ضبط ویدئوهای 4K در این دوربین فراهم نیامده است. X-Pro2 به دو درگاه حافظه مجهز است که به این ترتیب می‌توان عکس‌ها یا ویدئوها را بر روی دو کارت حافظه ضبط کرد و به عبارتی نسخه پشتیبانی از آن‌ها تهیه کرد، و یا به طور دلخواه عکس‌ها و فیلم‌های مورد نظر را دسته‌بندی کرده و برای مثال ویدئوها را بر روی یک کارت حافظه و عکس‌ها را بر روی حافظه دیگر ذخیره نمود. یک صفحه نمایش ۳ اینچی از نوع LCD و با دقت ۱٫۶۲ میلیون نقطه‌ای برای دوربین جدید فوجی در نظر گرفته شده است که طبق وعده این شرکت، انجام تنظیمات و گشت‌وگذار در منو را بسیار آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. X-Pro2 از لنزهای مانت X پشتیبانی کرده و دارای سیستم فوکوس خودکار پیشرفته ۲۷۳ نقطه‌ای است.

6641830637

همان‌طور که اشاره شد، دوربین سطح بالای فوجی‌فیلم با قیمت ۱۷۰۰ دلاری و از ماه‌ آینده به بازار عرضه خواهد شد. البته فراموش نشود که این قیمت فقط برای بدنه این دوربین است و برای تهیه لنزهای سازگار با آن باید مبلغ جداگانه‌ای را در نظر بگیرید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.